МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Суть та значення фондів цільового призначенняДержавні цільові фонди ПЛАН ЛЕКЦІЙ 1. Суть та значення фондів цільового призначення........................................................................................1 2. Об'єктивна характеристика існування цільових фондів.............................................................................3 3. Види цільових фондів..........................................................................................................................................3 4. Пенсійний фонд України: правовий статус, джерела формування та напрями використання коштів.........................................................................................................................................................................5 5. Джерела формування та напрями використання коштів Фонду Чорнобиля.........................................7 6. Джерела формування та напрями використання коштів Фонду соціального страхування...............9 7. Тимчасові фонди цільового призначення.................................................................................................................12 Державні цільові фонди — це сукупність фондів грошових коштів, які знаходяться в розпорядженні центральних та місцевих органів влади. Фонди мають цільове призначення, яке втілюється як у чітко визначених джерелах їх утворення, так і в напрямках можливого використання коштів. Державні цільові фонди є однією з ланок загальнодержавних фінансів, порядок їх формування та витрачання регламентується законодавчими актами. Історично цільові фонди з'явилися раніше бюджету, як єдиного державного фонду грошових ресурсів. Це були спеціальні фонди або особливі рахунки. Кількість їх постійно коливалася, більшість мали тимчасовий характер і разом із виконанням намічених цілей ліквідовувалися. Велика кількість фондів сприяла розпорошеності коштів, послабленню контролю за їх використанням, і тому з'явився бюджет як джерело фінансування потреб держави, пов'язаних з виконанням нею головних своїх функцій: втручання в економіку, управління, соціального захисту населеня та оборони. В колишньому СРСР державний бюджет поглинув і об'єднав в собі цільові фонди і став єдиним і найбільшим централізованим фондом державних ресурсів, що на певних етапах було доцільним, але з часом перестало відповідати потребам розвитку країни. В умовах дефіциту коштів бюджет виявився неспроможним профінансувати всі потреби держави. І тому почався зворотний процес відокремлення від державного бюджету спеціальних фондів, в першу чергу, з чітко визначеними доходними джерелами. Першим фондом, який був відокремлений від бюджету, став Пенсійний фонд. В сучасних умовах розвитку незалежної України значення державних цільових фондів, поряд із бюджетом, значно зростає. Їх існування є необхідним і доцільним, це пов'язано із наступним: 1) у органів державної влади і управління, що формують цільові фонди, з'являються додаткові джерела фінансування своїх потреб понад бюджетні кошти; 2) існування одного централізованого фонду грошових ресурсів недостатнє для задоволення всіх державних потреб; 3) при наявності перевищення доходів над видатками цільових фондів кошти можуть бути використані для покриття бюджетного дефіциту; 4) з'являється можливість з більшою ефективністю проводити контрольну роботу за цільовим використанням державних коштів. Формування коштів державних фондів цільового призначення відбувається за рахунок обов’язкових платежів юридичних чи фізичних осіб. Державні цільові фонди можуть утворюватися: — шляхом відокремлення із державного бюджету окремих видатків, що мають велике значення, — або формуванням спеціальних фондів із самостійними джерелами доходів. Джерелом державних цільових фондів завжди є національний дохід країни. А мобілізація коштів здійснюється через: — спеціальні збори (дуже часто обов'язкові); — добровільні внески і пожертвування; — позики; — кредити; — направлення коштів із бюджету. В залежності від рівня, на якому утворюються спеціальні фонди, вони можуть бути: — державними; — місцевими. В залежності від напрямків використання існують фонди: — економічні; — соціальні; — науково-дослідні; — страхові; — міждержавні та інші.
За допомогою цільових державних фондів можна: - впливати на процеси виробництва шляхом фінансування і субсидування суб’єктів господарської діяльності; - забезпечити природоохоронні заходи, фінансуючи їх за рахунок спеціально визначених джерел і штрафів за забруднення навколишнього середовища; - здійснювати соціальні послуги населенню шляхом виплати субсидій, допомоги, пенсій та фінансування соціальної сфери; - надавати позики, в тому числі зарубіжним партнерам чи державам.
Правом створення цільових фондів наділені як органи центральної, так і місцевої влади. На регіональному рівні формуються свої цільові фонди за рахунок місцевих джерел. Загальнодержавні цільові фонди мають свої територіальні відділення і передають частину коштів у розпорядження територіальних владних структур. Цільові державні фонди, як правило, перебувають у розпорядженні державних органів влади, але оперативне управління здійснюється спеціально створеним адміністративним апаратом. Управлінські структури мають відповідні права й обов'язки щодо використання фондів, визначені законом. Загалом принципи організації централізованих фондів фінансових ресурсів можна сформулювати так: • відрахування до фондів централізовано визначаються державою відповідними законами і є власністю держави; • відрахування до фондів є обов'язковими платежами й можуть стягуватися примусово; • витрати з фондів здійснюються лише на певні потреби, передбачені законом.
У західних країнах число таких фондів становить від 30 до 80. В Україні створюються такі основні державні цільові фонди: У сфері соціального страхування: — Пенсійний фонд; — Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності; — Фонд соціального страхування на випадок безробіття; — Фонд соціального страхування від нещасних випадків; Тимчасові: — Фонд соціального захисту інвалідів; — Фонд охорони навколишнього природного середовища.
Читайте також:
|
||||||||
|