Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Революційні події взимку-восени 1905 р.

ІV. Вивчення нового матеріалу

ІІІ. Актуалізація опорних знань

ІІ. Перевірка домашнього завдання

І. Організаційний момент

ХІД УРОКУ

СТРУКТУРА УРОКУ

КОНСПЕКТ УРОКУ

Боровець Д.П.

Вчитель історії

Гуцал А.Ф.

Методист з історії

_____________(підпис)

______________(підпис)

________________(дата)

 

З історії України, розроблений студенткою 5 курсу історичного факультету Крентовською Сніжаною Сергіївною для проведення уроку у 10 класі ЗОШ № 2.

 

 

Тема уроку: Події російської революції 1905-1907 рр. в Україні.

Мета уроку: охарактеризувати події революції 1905-1907 рр., що відбулися у січні-грудні 1905 р.; визначити особливості селянського руху в Наддніпрянщині в роки революції; проаналізувати діяльність українських політичних партій у цей період; пояснити, як розгортався в роки революції український освітньо-культурний рух; охарактеризувати діяльність української громади в І та ІІ Державних думах; розвивати вміння учнів аналізувати історичні явища.

Обладнання: підручник, атлас, ілюстративний та дидактичний матеріал.

Методи і прийоми роботи: повторювальна бесіда, повідомлення, пояснення, запис на дошці, порівняння.

Тип уроку: комбінований.

 

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Революційні події взимку-восени 1905 р.

2. Поступки царизму в національно-культурній сфері.

3. Діяльність українських громад у І та ІІ Державних думах Росії.

V. Узагальнення та систематизація знань

VI. Підсумки уроку

VІI. Домашнє завдання

 

 

Фронтальне опитування.

1) Охарактеризуйте особливості українського руху в Галичині на початку ХХ ст.

2) Як відбувалася боротьба за український університет? Чому вона набула такої гостроти?

3) Якими були здобутки галицьких українців у боротьбі за виборчу реформу в краї?

4) Які молодіжні організації та товариства діяли на Західній Україні?

1.Опишіть, яким було становище різних верств населення Наддніпрянської України на початку ХХ ст.?

2.Визначте особливості розвитку українського руху в тогочасній Наддніпрянщині.

Початок ХХ ст. ознаменувався ускладненням внутрішньополітичного становища в Російській імперії. Економічна криза та поразка в російсько-японській війні 1904-1905 рр. підірвали авторитет влади. Нерозв’язаність аграрного питання, невдоволення більшості робітників умовами праці, відсутність демократичних свобод, прагнення підприємницьких кіл до участі в управлінні державою, а також національне гноблення неросійських народів створили підґрунтя для вибуху народного невдоволення. У різних регіонах Російської імперії проходили демонстрації та страйки, де висувалися політичні вимоги. У неділю 9 січня 1905 р. в Санкт-Петербурзі відбулася велика мирна демонстрація, учасники якої прагнули вручити царю петицію стосовно поліпшення умов праці. Проте влада розцінила це як бунт та наказала військам стріляти по демонстрантах. Загинуло близько тисячі осіб. Події «Кривавої неділі» викликали загальне обурення та стали початком революції 1905-1907 рр.

У січні 1905 р. в імперії застрайкувало 440 тис. робітників. Оголосили про припинення праці робітники багатьох промислових підприємств Наддніпрянської України. На кінець лютого тут було зафіксовано 105 страйків, у яких брали участь 70 тис. робітників. Страйкова хвиля поступово посилювалася. Протягом квітня-серпня 1905 р. в Наддніпрянщині відбулося 300 страйків, у яких брали участь понад 100 тис. робітників. Улітку страйкова боротьба набула переважно політичного характеру. Неодноразово виникали сутички робітників із поліцією. Одночасно розвивався селянський рух, який мав стихійний характер і в основному завершувався погромом поміщицьких маєтків.

Під впливом виступів робітників та селян похитнулася надійна раніше опора російської влади ─ армія. Першим великим виступом у збройних силах Російської імперії стало повстання на броненосці «Потьомкін» 14 червня 1905 р., більшість матросів якого становили українці. Одним із не багатьох офіцерів, що підтримали повсталих, став інженер-механік Олександр Коваленко. Він був одним із засновників РУП, а під час повстання входив до революційного комітету, що керував ним.

Після прибуття до Одеси повсталі вирішили підтримати місцевих страйкуючих робітників. Спроба вірних владі 12 кораблів Чорноморської ескадри розстріляти бунтівний броненосець провалилася. Матроси відмовилися стріляти в «Потьомкіна» і зустріли його вигуками «Ура!». Побоюючись поширення повстання на інші кораблі, російське командування відвело їх до Севастополя. 25 червня 1905 р. в умовах нестачі вугілля й провіанту повсталий «Потьомкін» увійшов до румунського порту Констанца та здався владі.

Незважаючи на масові виступи і зростання незадоволення в усіх верствах населення, царизм відмовлявся йти на поступки. Соціально-політичне напруження в імперії з початком осені 1905 р. продовжувало наростати. Народний рух швидко політизувався. Все це привело до загальноросійського політичного стайку, який почався в перші дні жовтня в Москві та Петербурзі.

В Україні одними з перших до страйку долучилися робітники та службовці Катеринослава, Києва, Одеси, Миколаєва. В середині жовтня в Україні страйкувало більш як 120 тис. осіб.

Жовтневий страйк викликав вагання і розгубленість урядових кіл. Царизм був вимушений піти на поступки. 17 жовтня 1905 р. Микола ІІ видав Маніфест, в якому «дарував» населенню особисту недоторканість, свободу слова, зібрань і спілок. Одночасно створювалася Державна дума як законодавчий орган імперії з обмеженими повноваженнями.


Читайте також:

  1. V. НАЙБІЛЬШ ВАЖЛИВІ ПОДІЇ І ДАТИ
  2. Безумовною є інформація про події, що реально відбуваються у матеріальному світі.
  3. Виявлення, фіксація, вилучення речових доказів із місця події.
  4. Відповідно до ст. 69 ЦПК перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
  5. Воєнно-політичні події 1649 – 1653 рр. Утворення Української гетьманської держави.
  6. Вплив лютневої революції в Росії на події в Україні.
  7. Встановлення факту віднесення аварійної події до рангу НС, ви­значення виду та рівня НС проводиться у такій послідовності.
  8. Гетьманування Ю. Хмельницького. Події України.
  9. Громадські, національні та революційні рухи в Україні XIX ст. Декабристи.
  10. Громадянська війна в Росії: причини, найголовніші події, наслідки
  11. Жовтневі події 1917 р. у Петрограді
  12. Жовтневі події 1917 року в Києві. Проголошення Української Народної Республіки.




Переглядів: 1351

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конспект уроку №13 | V. Закріплення знань

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.