Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основна теза: чим більше альтернатив, тим менша можливість виникнення насилля.

Варіанти розвитку конфлікту:

Насилля ® перемагає одна сторона

Арбітраж ® як правло перемагає теж одна сторона (хто правий, хто винен – часто в суді, рішення, як правило надто асиметричне)

Уникнення ® заморожені ситуації, збереження статусу-кво (стан непевності, тривоги, очікування)

Переговори ® компроміс (може не задовольняти жодну зі сторін)

Діалог ® реформулювання ситуації, вихід за межі вузьких рамок, продиктованих цілями сторін, перенесення

Висновок: результат конфлікту закладено в варіанті розвитку, а варіант розвитку залежить від вибраного результату конфлікту.

 

Повернемося до відмінностей між первинним (корінним) та мета конфліктом.

 

В первинному конфлікті – головне знайти вихід, розв’язок, регулювання (як би ми не назвали).

В мета конфлікті – мета – перемога. (Переможців не судять)!

 

 

Судове слухання теж свого роду вербальний конфлікт. Адвокат змагається з прокурором з тим, щоб переконати суддю – хто правий, хто винен.

 

Мета конфлікт часто використовують для вирішення первинного конфлікту. Переможець забирає все! Такий результат може бути прийнятним, але в більшості випадків – навпаки.

 

- Уникнення боротьби, можливе лише на короткий час, рано чи пізно, конфлікт знову виявиться.

- Традиційним методом є переговори, проте проблема полягає в тому, що сторони конфлікту часто сприймають стіл переговорів, як словесне поле битви, що призводить до вимушеного компромісу і не діє можливості рухатись вперед.

- Тому перевага віддається методу підходу: перенесенню, де методом є діалог.

 

ДіалогDia-logos – через слово.Основний метод працівника по вирішенню конфлікту. Діалог тут подібний до психоаналізу в психіатрії. Діалог не лише вимовляння слова, а й поділ змісту, спільно, разом. Спільні мозкові атаки, підхід до проблеми. Вміння слухати, виявляти розуміння логіки іншого є дуже важливим – емпатія. Не симпатія , а розуміння і повага іншого.

 

Завдання для “працівника по вирішенню конфлікту” полягає не в залученні учасників конфлікту до столу переговорів, а в допомозі їм окремо, підійти до переформулювання конфлікту, пошуку шляхів до виходу. (потреба в залученні групи працівників з тим, щоб вести розмови одночасно з усіма учасниками конфлікту).

 

Як працює “працівник по вирішенню конфлікту”:

1) Визначення всіх учасників конфлікту. Реальні конфлікти мають багато учасників.

2) Визначення потреби, що була незадоволеною і стала причиною, чи однією з причин конфлікту.

3) Діагноз – прогноз – терапія (терапія минулого, що якби?) – конфлікту.

4) Творчий підхід, перенесення, вихід за межі заблокованої ситуації.

 

Основні потреби:

- Збереження життя/смерть, освіта...

- Добробут (іжа, одежа, житло)/злидні

- Ідентичність (певні цінності, важливі для людини)/відчуження

- Свобода (можливість вибору)/придушення

 

Теорія насилля:

Пряме-фізичне

Структурне-звичаєве, діє повільно, але результати значні – мільйони жертв голоду. 2 типи:

Вертикальне:

· Політичне (репресії)

· Економічне (експлуатація)

· Культурне (відчуження)

Горизонтальне:

· Насильне утримання людей разом і недопущення можливості жити разом.

 

Творчий підхід – Формули немає? Але

1) Виявити явище заблоковане, закрите

2) Виявити в контексті цього явища:

- параметр, що є постійною величиною, а значить незмінною

- можливості змінити цей параметр в формі розумового експерименту

- пропозиції, що розблокує, розкриє цей параметр.

 

3) Апробація пропозиції на практиці (в реальному світі).


Читайте також:

  1. II Основна частина
  2. II Основна частина
  3. II Основна частина
  4. II. Основна частина
  5. II. Основна частина
  6. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  7. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.
  8. XVII ст.). Виникнення козацтва.
  9. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  10. Акціонерні товариства випускають облігації на суму не більше 25 % від розміру статутного капіталу і лише після повної оплати всіх випущених акцій.
  11. Анімізм – уявлення про існування духовних істот та віра в можливість спілкування з ними.
  12. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення




Переглядів: 556

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Уникнення | Запитання , підсумки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.