Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Творче завдання

Вступ

Урок 3. МОВА МУЗИКИ

Дата:

Мета:пригадати такі поняття як «мелодія», «гармонія», «лад», «тоніка», «динаміка», «темп». Розвивати естетичні смаки дітей, прививати їм любов до слухання музики, вміння аналізувати прослухані твори.

 

Щоб навчитися розуміти мову музики, треба відрізняти основні елементи, з яких вона складається, відчувати своєрідні властивості кожного з них

 

Елементи музичної мови

Найважливішим елементом музичної мови є мелодія – «душа музики». Коли ми наспівуємо без слів та без супроводу улюблений мотив, - звучить лише мелодія. Це – основна думка вокального чи інструментального твору.

Мелодія – музична думка, образний зміст якої виражений одним голосом.

Також дуже важливим елементом музичної мови є гармонія, яку ми чуємо, слухаючи супровід до мелодії

Гармонія – співзвуччя, елемент музичної мови.

Зверніть увагу: музичні звуки, поєднуючись один з одним, сприймаються по-різному. Одні – як стійкі. На них композитор і закінчує піню або інструментальну п’єсу. А інші звуки викликають відчуття незавершеності і вимагають руху до стійкого звуку.

 

Лад – об’єднання звуків, різних за висотою, що тяжіють один до одного.

Тоніка – це найстійкіший, основний звук ладу.

 

Пригадайте, які бувають лади? (Мажорний і мінорний)

 

Звичайно, композитор не може передати всю красу музики, не використовуючи динаміку. Завдяки динамічним відтінкам музика стає виразнішою й емоційнішою. В перекладі з грецької мови слово «динаміка» означає «сила». Отже, цей елемент музичної мови пов'язаний із гучністю звучання.

Виразність музики, її характер і настрій залежить і від швидкості виконання твору – темпу. Основний темп виконання музичного твору позначається італійським терміном на його початку.

Allegro – швидко;

Vivace – жваво;

Andante – спокійно;

Moderato – помірно, стримано;

Adagio – повільно.

 

Роздивіться репродукції картин із циклу «Соната весни» видатного литовського художника та композитора Мікалоюса Чюрльоніса. Поясніть, чому одна з них називається «Анданте», а інша – «Алегро». Аргументуйте та обговоріть різні версії.

 

Відомості про композитора

П.І.Чайковський (1840-1893) походив із українського роду Чайок. Прадід композитора народився під Кременчуком.

Свої перші враження композитор отримав від народних пісень, які полонили його своєю красою. Музикою майбутній композитор почав займатися ще в дитинстві. З відкриттям Петербурзької консерваторії Чайковський стає її учнем і закінчує цей заклад із срібною медаллю.

П.І.Чайковський створив велику кількість прекрасних музичних творів найрізноманітніших жанрів. Усю свою творчість він присвячував красі природи, боротьбі людини за щастя.

Творчість Чайковського охоплює опери, всесвітньо відомі казкові балети («Лебедине озеро», «Лускунчик», «Спляча красуня»), симфонії, концерти тощо.

За своє життя П.Чайковський багато подорожував. Він відвідував Італію, Німеччину, Францію, Чехію і, навіть – Америку. І скрізь, де він був, композитор слухав і записував народні пісні.

Слухання. П.І.Чайковський, «Італійська пісенька», «Старовинна французька пісенька» з «Дитячого альбому»

За своє життя П.Чайковський багато подорожував. Він відвідував Італію, Німеччину, Францію, Чехію і, навіть – Америку. І скрізь, де він був, композитор слухав і записував народні пісні. Так у «Дитячому альбомі» з’явилися: «Італійська пісенька», «Неаполітанська пісенька», «Старовинна французька пісенька», «Німецька пісенька».

Слухаючи твори П.Чайковського, простежте за елементами музичної мови.

 

Аналіз прослуханих творів

Як засоби виразності допомагають створити музичні образи, передати настрої творів?

Демонстрація пісні «Веселкова», О.Янушкевич, М.Ясакової

Розучування пісні «Веселкова», О.Янушкевич, М.Ясакової

1.За веселковим, за небокраєм

Хтось на сопілці чарівно грає.

А чи то грає, чи то здається,

Чи пісня лине із мого серця?

 

Приспів:

Над моїм краєм,

Над моїм містом

Пісня лунає

Голосом чистим.

Пісня злітає

У світ широкий.

Веселка грає

На семи нотах.

 

2.В чарівній пісні слова чудові

Всі кольорові, всі веселкові.

Краплинки сонця у кожнім слові.

Краплинки щастя теж кольорові.

Приспів.

 

3.За веселковим, за небокраєм

Срібні дзвіночки хтось розсипає.

На тих дзвіночках веселка грає,

Пісня лунає над рідним краєм.

Приспів.

Виконання пісні «Музика», Г.Струве, І.Ісакової

Підсумки уроку

Засоби музичної виразності мають важливе значення у створенні образу, настрою, характеру твору. Якщо ви навчитеся аналізувати особливості музичної мови, то навчитеся розуміти те, що хотів донести до слухачів композитор.

 

Домашнє завдання

Проспівати улюблену пісню, змінюючи такі засоби музичної виразності, як темп, ритм, мелодію, динаміку.

 

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Архітектура і образотворче мистецтво Русі.
  9. Архітектура та образотворче мистецтво
  10. Архітектура та образотворче мистецтво
  11. Архітектура та образотворче мистецтво Київської Русі
  12. Архітектура та образотворче мистецтво.




Переглядів: 1088

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Творче завдання | Творче завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.