Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розвиток театрального мистецтва і драматургії.

Українська література дала поштовх розвитку ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА. Центрами театрального життя в Україні в цей період стали Харків і Полтава. Це був новий театр за європейськими зразками, але він не був український. У Харкові відбувались російські вистави, у Кам’янці-Подільському – польські.

У 1815р. у Полтаві було засновано аматорський театр, а його директором став І.Котляревський.

У кінці 20-х років директором харківського театру стає Г.Квітка-Основ’яненко. І хоч театр ставив російські п’єси, особливу популярність здобули тут вистави за творами Г.Квітки-Основ’яненка та І.Котляревського.

Розвиток театру на Україні сповільнювали царські укази і заборони.

19 століття створило усі передумови для виникнення нового театру – театру корифеїв. Його підвалини заклав М.Кропивницький, який створив трупу акторів і особливу увагу приділив режисурі. Він створив колектив, де кожен зберігав себе як особистість і в той же час своєю грою доповнював гру інших акторів.

М.Кропивницький сам шукав і вчив своїх акторів: М.Заньковецьку, П.Саксаганського, М.Садовську і М.Садовського та інших. Він вчив їх проникати у внутрішній світ своїх героїв, перевтілюватись у них.

Репертуар театру був невеликий (“Наталка Полтавка”, “Москаль-чарівник” І.Котляревського, “Сватання на Гончарівці”, “Шельменко-денщик” Г.Квітки-Основ’яненка та “Назар Стодоля” Т.Шевченка). І тому нові п’єси пишуть актори театру корифеїв (М.Старицький, І.Карпенко-Карий, М.Кропивницький).

У 1881р. театру дозволили ставити п’єси українською мовою. А у 1885р. трупа розділилась на дві частини, кожна з яких почала свій власний шлях.

Наш театр був настільки популярний, що конкурував з імператорським театром у Петербурзі..

Невдовзі кількість мандрівних театрів на Україні збільшується. У 1890р. їх уже понад 30. Деякі з них виїжджали і за межі України – у Московщину, Білорусь, Францію тощо.

На новий шлях український театр вступив у 1917р. Виникають нові театральні дружини з новим репертуаром. Головними діячами нового театру стали Лесь Курбас і Олекса Загаров.

Лесь Курбас заснував “Молодий театр” (згодом назвав “Березіль”) у Харкові.

Популярним був також галицький театр Бачинського, який ставив п’єси, перекладені з інших мов, а також п’єси молодих українських драматургів.

У 1918р. у Тернополі виникає “Український театр”, де душею товариства були Амвросій Бучма та Володимир Калин. Театр ставив оновлені п’єси українських митців, давав безкоштовні п’єси для війська, на користь Червоного Хреста тощо.

Важливу роль у розвитку театральної справи зіграв театр “Бесіда” у Львові. Його прославив артист О.Загаров.

У 20 столітті театр одержав нові можливості. Уже дозволено було ставити історичні п’єси, драми, перекладені з інших мов. Драми Лесі Українки, О.Олеся, Г.Хоткевича, А.Крушельницького порушували філософські і політичні проблеми.


 


Читайте також:

  1. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  2. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  3. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  4. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  5. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  6. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  7. Бурхливий розвиток емпіричної соціології
  8. Вiковi особливостi волi. Розвиток i формування волi
  9. Валютна система та її розвиток
  10. Велика депресія 1929–1933 рр. і економічний розвиток країн у 30-х рр. ХХ ст. Виникнення кейнсіанства
  11. Великі географічні відкриття та їхній вплив на економічний розвиток Європи
  12. Види мислення. Розвиток мислення. Поняття про інтелект.




Переглядів: 959

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Кирило-Мефодіївське товариство і його роль для розвитку культурного процесу. | Музика, живопис та архітектура

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.