Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Гуманізація навчального процесу як шлях підвищення його ефективності

Професійна орієнтація учнів

Загальна характеристика.Органічна частина дифе­ренціації шкільної освіти — орієнтація, яка передбачає:

навчальну орієнтацію — розподіл учнів за різними на­прямами загальної освіти;

професійну орієнтацію — здобуття освіти для певної діяльності.

Проф­орієнтація пронизує навчальний процес і здійснюється на особливих заняттях.

У багатьох країнах профорієнтацією зайняті не тільки вчителі-предметники, а й радники з профорієнтації; поза на­вчальними закладами діє мережа профконсультацій для шко­лярів та їхніх батьків. Велику зацікавленість у профорієн­тації учнів виявляють підприємці.

У США профорієнтація надає можливість учням отри­мувати не лише інформацію про професії, а й допомогу при виборі майбутньої роботи. Школярі ознайомлюються з різними спеціальностями, беруть консультації у викла­дачів.

Істотну роль в профорієнтації відіграє психолого-педагогічна служба «Гайденс», яка діє на федеральному рівні й в окремих навчальних закладах. До цієї служби належать соціо­лог, психолог, викладач, юрист, лікар та інші працівники школи. Служба допомагає школяреві визначитися у навколиш­ньому соціальному середовищі.

В інших країнах також значна увага приділяється проф­орієнтації учнів, наприклад:

• в Італії банк «Ощадні каси Ломбардії» організовує для 14 —15-річних школярів економічні ігри. Учасники ігор навчаються аналізувати виробництво: бюджет, кредитуван­ня, маркетинг; вони отримують знання про сучасні галузі промисловості. Переможці ігор стають власниками кош­товних призів;

• у Великій Британії співробітництву шкіл і промисловців було покладено початок завдяки проектові «Лондон Комплект» (1987). Мета проекту — дати змогу учням отрима­ти кваліфікацію і роботу відповідно до їхнього потенціа­лу і можливостей. В англійській школі профорієнтація — також особливий напрям навчального процесу. У середніх навчальних закладах основні функції при цьому викону­ють учителі з профорієнтації;

• у Франції профорієнтаційну роботу починають в остан­ньому класі початкової школи і потім активно проводять її в колежі. Педагоги регулярно вивчають інтереси і на­хили школярів для профорієнтації їх у майбутньому на­вчанні й професійній діяльності. У школах діють ради з профорієнтації, до яких входять викладачі, члени адміні­страції, батьки та радники з профорієнтації;

 

Одним з недоліків сучасних освітніх систем є їх прагматична орієнтація на пов'язаний зі світом праці зміст навчання, його методи та кінцевий результат - на успішне працевлаштування. Провідним орієнтиром у подоланні недоліків такого підходу є гуманізація навчального процесу. її теоретичною основою стала гуманістична парадигма, що сформувалася в західній психології та педагогіці в середині XX століття завдяки неогуманістичним теоріям А.Маслоу, К.Роджерса, Р.Бернс; А.Комбса та їх послідовників. Пріоритетним завданням школи, відповідно до такої парадигми, є сприяння становленню і вдосконаленню цілісної особистості, котра відкрита для сприйняття нового досвіду і прагне до максимальної самореалізації своїх можливостей та здатна до усвідомленого та самостійного вибору в різних життєвих ситуаціях.

• Важливим аспектом гуманізації освіти є орієнтація навчання на розвиток творчої пізнавальної активності дитини. Головний акцент у цьому зв'язку школа повинна робити на розвиток сили та сприйнятливості розуму особистості.

Одне з центральних місць у брунерівській теорії навчання займає питання про стимули, про "бажання навчатися". Отже, головними є внутрішні мотиви навчання, незалежні від зовнішнього заохочення. Таких мотивів Брунер нараховує чотири: допитливість, мотив компетентності (прагнення людини досягти вміння зробити щось), мотив ідентифікації (прагнення ідентифікувати своє "я" з певним ідеалом), мотив взаємодії (глибинна людська потреба у спілкуванні з іншими людьми та спільних діях для досягнення цілей).

Орієнтація сучасної школи на активізацію пізнавальної діяльності, на надання їй креативного характеру примушує педагогів переглянути пріоритети в системі методів та засобів навчання. Поряд із розповіддю, підручником, наочним посібником, які продовжують займати суттєву роль у навчальному процесі, все більшої ваги набувають лабораторні та практичні заняття, застосування сучасних ІТ (про що вже йшла мова), різного роду групова та індивідуальна діяльність, навчальна та дослідна робота за межами школи.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  5. IV. План навчального процесу.
  6. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  7. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  8. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  9. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  10. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  11. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  12. Альтернативні парадигми організаційного процесу




Переглядів: 1420

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ШЛЯХИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ | А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.056 сек.