Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стереотипні уявлення про якості чоловіків і жінок

 

Чоловіки Жінки
1) Емоційно витримані 1) Емоційно вразливі
2) Орієнтовані на працю в суспільстві 2) Орієнтовані на дім і сім'ю
3) Непохитні 3) Легко навіювані
4) Ділові 4) Працелюбні
5) Розуміються на техніці 5) Розуміються в мистецтві
6) Реактивні в гніві 6) Делікатні
7) Поводять себе як лідери 7) Схильні поступатись владою іншим
8) Самовпевнені 8) Потребують похвали
9) Логічний тип мислення 9) Образний тип мислення
10) Егоїстичні 10) Здатні до самозречення

 

 

3. Стереотипи, які закріплюють сімейні та професійні ролі відповідно до статі. Головними соціальними ролями жінок вва­жають сімейні (мати, господиня), чоловіків — професійні (керів­ник, шеф). Чоловіків оцінюють за професійними успіхами, соці­альним статусом, а жінок — за господарськими вміннями, наяв­ністю сім'ї та дітей.

4. Стереотипи, пов'язані з привабливістю, критеріями оцін­ки зовнішності чоловіка та жінки. Наприклад, він — суцільна сила м'язів, вона струнка і тендітна. Маскулінність і фемінність є нормативними уявленнями про соматичні, психічні та поведінкові особливості жінок і чоловіків.

Попри те що гендерні стереотипи змінюються, вони є найкон-сервативнішими у масовій та індивідуальній свідомості. Отже, гендерні стереотипи є важливим соціально-психологічним меха­нізмом передачі знань про те, якими повинні бути чоловіки та жінки. Зміст стереотипів у конкретному суспільстві певною мі­рою відображає його гендерну культуру.

Гендерні стереотипи виконують такі функції: — регулятивну. Полягає у спрямуванні індивідів на освоєн­ня певних видів занять, професій, посад тощо. Наприклад: «Справжній чоловік нічого не боїться», «Тільки справжні чолові­ки підкоряють небо», «Щастя жінки без сім'ї є неповним» тощо;

— пояснювальну. Виявляється у формулюванні коментарів, рекомендацій щодо поведінки статей. Наприклад, «Чоловіки ма­ють стригтися коротко»;

— ретрансляційну. Полягає в тому, що певні гендерні стереоти­пи нав'язують або нейтралізують відповідні соціальні інститути, лі­тература, мистецтво, засоби масової інформації, особливо реклама;

— виправдовуючу. Гендерні стереотипи мотивують, виправ­довують некоректну, неадекватну поведінку за певних обставин.

Гендерні стереотипи допомагають ідентифікації з певними статевими ролями, засвоєнню гендерної ролі у дитячі роки. Вони є своєрідною вказівкою на призначення статей у суспільстві, орга­нічною складовою нормативів статеворольових очікувань (гендер­них стандартів).

Диференціацію в суспільстві стандартів поведінки чоловіків і жінок засвідчили результати досліджень статевотипізованих очіку­вань у 110 країнах. Відтворення експерименту через 30 років відоб­разило поширеність двох груп гендерних стереотипів: жіночі — турботливість, слухняність, відповідальність; чоловічі — прагнен­ня до успіху, впевненість у собі (див. табл. 1.4).

Таблиця 1.4


Читайте також:

  1. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  2. Аналіз структури та якості кредитного портфеля
  3. Аналіз якості виробничої інформації
  4. Аналіз якості обігового капіталу
  5. Аналіз якості продукції та робіт
  6. Анімізм – уявлення про існування духовних істот та віра в можливість спілкування з ними.
  7. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  8. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  9. Вивчення та оцінка якості сукупних активів банку
  10. Визначення очікування індивіду, тобто уявлення індивіду про те, що повинно відбутись.
  11. Визначення якості і облік силосованої маси.
  12. Визначення якості та маси силосу.




Переглядів: 937

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стереотипні уявлення про якості чоловіків і жінок | Роль мови у процесі пізнання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.055 сек.