МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Систематизація та класифікація. Знакові системи.По розмаїтості зв'язків на прості й складні. Структура – розташування й зв'язок частин, що становлять ціле. Структури розрізняються: · по сфері існування на матеріальні (фізичні, біологічні, хімічні) і ідеальні (психічні, пізнавальні, логічні); · по характеру зв'язку на порядкові, композиційні, топологічні; · по спрямованості на субстанціальні й функціональні; Існують різні аспекти поняття системи: філософський (теоретико-пізнавальний), науково-дослідний, проектний, інженерний тощо. Іншими словами, у термін “система” на різних стадіях розгляду об'єкта вкладають різний зміст.
Можна назвати багато різних систем: біологічні, екологічні, економічні, зв'язку, знакові, інформаційні, моделей, обробки даних, обчислювальні, планетні, поглядів і переконань, показників, політичні, правові, рівнянь, Сонячна, фінансові, безліч інших. Розвиток науки спричинив виникнення таких зрозуміти як “великі системи”, “складні системи”, “ієрархічні системи”. Їх вивчення пов'язане з необхідністю розробки загальних зрозуміти, категорій і методів дослідження. Класифікація систем:
Основним методом дослідження більших систем є системний аналіз. Основні принципи системного аналізу: · виявити та чітко формалізувати основну мету, що досягається в результаті ухвалення рішення; · розглянути проблему як ціле, як єдину систему та виявити всі можливі наслідки та взаємозв'язки кожного приватного рішення; · виявити та проаналізувати можливі альтернативні шляхи досягнення мети; · цілі, що стоять перед окремими частинами системи (підсистеми), не повинні вступати в конфлікт із глобальною метою великої системи. Сукупність знаків утворюєзнакову систему. Класифікація знакових систем за особливостями знакового складу: 1. Замкнені та відкриті знакові системи: у замкнених системах кількість знаків чітко визначена, і кожен новий знак перетворює вихідну знакову систему в нову; у відкритих системах поява нових знаків не порушує старої системи. 2. Прості та складні знакові системи: прості складаються з однорідних знаків, складні – з різнотипних знаків. Складні системи можуть бути одно- та багатоярусними. В останніх виникає ієрархічне підпорядкування – знаки однієї підсистеми можуть бути зведені, спрощені до знаків іншої. 3. Перехресні та самобутні знакові системи: всередині перехресних систем містяться одні і ті самі знаки, самобутні – не перетинається з іншими. Класифікація знакових систем за матеріальною природою: 1. звукові (усна мова, музика тощо), сприймаючий аналізатор – слуховий; 2. графічні (алфавіт, живопис, фотографія, стенографія, загальнонаукові символи, ноти, ієрогліфи тощо), сприймаючий аналізатор – зоровий; 3. рух (танець, мова глухонімих, положення рук регулювальника), сприймаючий аналізатор – зоровий; 4. запах, сприймаючий аналізатор – органи нюху; 5. колір (світлофор, кольори як символи), сприймаючий аналізатор – зоровий; 6. форма (співвідношення опуклостей та западин в алфавіті сліпих), сприймаючий аналізатор – тактильний, органи дотику; 7. предмет (ялинка як символ новорічних святий, обручка як символ одруженості), сприймаючий аналізатор – зоровий; 8. матеріал (золото як символ багатства, сталь як символ міцності), сприймаючий аналізатор – зоровий; 9. вчинок (заручини як символ обіцянки вступити в шлюб), сприймаючий аналізатор – переважливо зоровий. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|