МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Параметри семплування.Цифро-аналогове й аналого-цифрове перетворення звукової інформації
Коротко розглянемо процеси перетворення звуку з аналогової форми в цифрову й навпаки. Звукові хвилі за допомогою мікрофона перетворюються в аналоговий змінний електричний сигнал. Він проходить через звуковий тракт і попадає в аналого-цифровий перетворювач (АЦП) – пристрій, що переводить сигнал у цифрову форму. У спрощеному виді принцип роботи АЦП полягає в наступному: він вимірює через певні проміжки часу амплітуду сигналу й передає далі, уже по цифровому тракті, послідовність чисел, що несуть інформацію про зміни амплітуди. Під час аналого-цифрового перетворення ніякого фізичного перетворення не відбувається. З електричного сигналу знімається відбиток, що є цифровою моделлю коливань напруги в аудіотракті. Цифровий сигнал по своїй природі дискретний – тобто переривчастий, тому цифрова модель не зовсім точно відповідає формі аналогового сигналу. Семпл – це проміжок часу між двома вимірами амплітуди аналогового сигналу. Дослівно Sample переводиться з англійського як «зразок». У мультимедийної і професійної звукової термінології це слово має кілька значень. Крім проміжку часу семплом називають також будь-яку послідовність цифрових даних, які отримані шляхом аналого-цифрового перетворення. Сам процес перетворення називають семплуванням. У російській технічній мові його називають дискретизацією. Важливими параметрами семплування є частота та розрядність. Частота - кількість вимірів амплітуди аналогового сигналу в секунду. Якщо частота семплирования не буде більш ніж у два рази перевищувати частоту верхньої границі звукового діапазону, то на високих частотах будуть відбуватися втрати. Цим порозумівається те, що стандартна частота для звукового компакт-диску - це частота 44.1 кгц. Тому що діапазон коливань звукових хвиль перебуває в межах від 20 Гц до 20 кгц, та кількість вимірів сигналу в секунду повинне бути більше, ніж кількість коливань за той же проміжок часу. Якщо ж частота дискредитації значно нижче частоти звукової хвилі, то амплітуда сигналу встигає кілька разів змінитися за час між вимірами, а це приводить до того, що цифровий відбиток несе хаотичний набір даних. При цифро-аналоговому перетворенні такий семпл не передає основний сигнал, а видає тільки шум. У форматі компакт-дисків Audio DVD за одну секунду сигнал виміряється 96 000 разів, тобто застосовують частоту семплування 96 кгц. Для економії місця на жорсткому диску в мультимедійних програмах досить часто застосовують менші частоти: 11, 22, 32 кгц. Це приводить до зменшення чутного діапазону частот, а, виходить, відбувається сильне перекручування того, що чутно. Розрядність вказує, з якою точністю відбуваються зміна амплітуди аналогового сигналу. Точність, з якої при «оцифровці» передається значення амплітуди сигналу в кожний з моментів часу, визначає якість сигналу після цифро-аналогового перетворення. Саме від розрядності залежить вірогідність відновлення форми хвилі. Для кодування значення амплітуди використають принцип двійкового кодування. Звуковий сигнал повинен бути представлений у вигляді послідовності електричних імпульсів (двійкових нулів та одиниць). Звичайно використають 8, 16-бітне або 20-бітне представлення значень амплітуди. Від частоти дискредитації (кількості вимірів рівня сигналу в одиницю часу) залежить якість кодування. Зі збільшенням частоти дискредитації збільшується точність двійкового представлення інформації. При частоті 8 кгц (кількість вимірів у секунду 8000) якість семплування звукового сигналу відповідає якості радіотрансляції, а при частоті 48 кгц (кількість вимірів у секунду 48000) – якості звучання аудио-CD. Якщо використовувати 8-бітне кодування, то можна досягти точності зміни амплітуди аналогового сигналу до 1/256 від динамічного діапазону цифрового пристрою (28 = 256). Якщо використати 16-бітне кодування для подання значень амплітуди звукового сигналу, то точність виміру зросте в 256 разів. У сучасних перетворювачах прийнято використати 20-бітне кодування сигналу, що дозволяє одержувати високоякісну «оцифровку» звуку. Формат Audio DVD використає розрядність 24 біта й частоту семплування 96 кгц. Виведення цифрового звуку відбувається за допомогою цифро-аналогового перетворювача (ЦАП), що на підставі вхідних цифрових даних у відповідні моменти часу генерує електричний сигнал необхідної амплітуди. Читайте також:
|
||||||||
|