Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Контролінг у системі управління

Рис. 5.1. Роль контролінгу в керуванні підприємством

 

Контролінг орієнтований на підтримку процесів прийняття рішень, як у стратегічному, так і оперативному управлінні. Він по­винен забезпечити адаптацію традиційної системи обліку на під­приємстві до інформаційних потреб посадових осіб, що приймають рішення. Тобто до функцій контролінгу входить створення, оброб­ка, перевірка і представлення системної управлінської інформації. Контролінг також підтримує і координує процеси планування, за­безпечення інформацією, контролю й адаптації.

Цілі контролінгу як напрямку діяльності - безпосередньо впли­вають на цілі організації і можуть виражатися в економічних тер­мінах, наприклад, у досягненні певного рівня прибутку, рентабель­ності або продуктивності організації при заданому рівні ліквідності.

Функції контролінгу визначаються поставленими перед органі­зацією цілями і включають ті види управлінської діяльності, що забезпечують досягнення цих цілей.

У табл. 5.1 представлено функції і задачі контролінгу.

Обсяг функцій контролінгу, які треба реалізувати в організаціях, в основному залежить від певних факторів, а саме:

• економічного стану організації;

• розуміння керівництвом і/або власниками організації важливості і корисності впровадження функцій контролінгу;

• розміру організації (чисельність зайнятих, обсяг виробництва);

• рівня диверсифікованості виробництва, номенклатури продукції, що випускається;

• сформованого рівня конкурентоспроможності;

• кваліфікації управлінського персоналу;

• кваліфікації співробітників служби контролінгу.

Невеликі за розміром організації, як правило, не мають у своїй структурі такої служби, основні функції контролінгу виконує або керівник фірми, або його заступник. При цьому багато задач інтег­руються і спрощуються.

На середньому за розмірами підприємстві з моновиробництвом обсяг функцій і задач обліку, планування і звіту є меншим порівняно з багатопрофільним підприємством.

У великих організаціях доцільно створювати спеціалізовану службу контролінгу.

 

Таблиця 5.1

Функції і задачі контролінгу

 

Функції Задачі
Облік Збір і обробка інформації. Розробка і ведення системи внутрішнього обліку. Уніфікація методів і критеріїв оцінки діяльності організації та її підрозділів
Планування Інформаційна підтримка при розробці базисних планів (продажів, виробництва, інвестицій, заку­півлі). Формування й удосконалення всієї «архітектури» системи планування. Встановлення потреби в інформації і часі для окремих кроків процесу планування. Координація процесу обміну інформацією. Координація й агрегування окремих планів за часом і змістом. Перевірка пропонованих планів на повноту і можливість бути виконаними. Складання зведеного плану підприємства
Контроль і регулювання Визначення значень, контрольованих у часовому і змістовному розрізах. Порівняння планових і фактичних значень для виміру й оцінки ступеня досягнення мети. Визначення припустимих границь відхилень значень. Аналіз відхилень, інтерпретація причин відхилень плану від факту і вироблення пропозицій для зменшення відхилень
Інформаційно аналітичне забезпечення Розробка архітектури інформаційної системи. Стандартизація інформаційних носіїв і каналів. Надання цифрових матеріалів, що дозволили б здійснити контроль і керування організацією. Збір і систематизація найбільш значущих для прийняття рішень даних. Розробка інструментарію для планування, конт­ролю і прийняття рішень. Консультації на вибір коригуючих заходів і рішень. Забезпечення економічності функціонування інформаційної системи
Спеціальні функції Збір і аналіз даних про зовнішнє середовище: ринки, гроші і капітал, кон'юнктуру галузі, урядові економічні програми. Порівняння з конкурентами. Обґрунтування доцільності злиття з іншими фір­мами або відкриття (закриття) філій. Проведення калькуляції для особливих замовлень. Розрахунки ефективності інвестиційних проектів

В умовах погіршення економічного становища на підприємстві, що виявляється в зниженні рівня ліквідності і рентабельності, від служб контролінгу очікують, більшою мірою, послуг із координації планів, аналізу причин відхилення планів від факту, а також реко­мендацій із забезпечення виживання на найближчу перспективу.

Функції і задачі контролінгу постійно доповнюються і зміню­ються за змістом, змінюється також важливість окремих задач. У сучасних умовах контролінг стає реальністю роботи менеджерів.

За ієрархією керування розрізняють стратегічний і оператив­ний контролінг. За функціональними ознаками розрізняють:

• контролінг у маркетингу;

• контролінг забезпечення ресурсами;

• контролінг у сфері логістики;

• фінансовий контролінг;

• контролінг інвестицій;

• контролінг інноваційних процесів та ін.

У системі керування розрізняють оперативний і стратегічний контролінг.

Стратегічний контролінгпризначений для забезпечення умов ефективного використання підприємством наявних у нього ре­зервів і створення нових потенціалів успішної діяльності в перспек­тиві. Служба стратегічного контролінгу виступає як внутрішній кон­сультант менеджерів і власників підприємства при виробленні стра­тегії, стратегічних, цілей і задач. Вона поставляє необхідну інформа­цію, що орієнтує керівництво в процесі ухвалення рішення.

Основна задача оперативного контролінгу надавати допо­могу менеджерам у досягненні запланованих цілей, що виражаєть­ся найчастіше у вигляді кількісних значень рівнів рентабельності, ліквідності і/або прибутку.

Стратегічний контролінг визначає мету і задачі для оперативно­го контролінгу, тобто ставить нормативні рамки. Обидва розглянуті напрямки контролінгу відрізняються за охоплюваним часовим обрієм. Так, оперативний контролінг реалізує свої функції на короткостро­ковому відрізку часу (до одного року), та його інструментарій прин­ципово відрізняється від методів і методик стратегічного контролінгу. Стратегічний контролінг у сучасному менеджменті не прив'я­заний жорстко до часових рамок, хоч найчастіше мова йде про середньо- і довгостроковий періоди.

В організаціях, що розрізняють і визнають важливість як опе­ративного, так і стратегічного менеджменту, як правило, виділя­ють у самостійні організаційні одиниці підрозділи оперативного і стратегічного контролінгу.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  8. Адаптивні організаційні структури управління.
  9. Адміністративне право і державне управління.
  10. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні методи управління




Переглядів: 936

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функції і задачі контролінгу | Стратегічний контролінг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.