Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



РОЗДІЛ 1. Теорія поведінки споживача

ВСТУП

ЗМІСТ

ББК 65.01

МІКРОЕКОНОМІКА

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

МІКРОЕКОНОМІКА

Міністерство ОСВІТИ І НАУКИ України

       
   
Дніпропетровська державна фінансова академія
 

 


Опорний конспект лекцій

 

 

 

 

Дніпропетровськ – 2013


Дніпропетровська державна фінансова академія

ЕКОНОМІЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ

КАФЕДРА ЕКОНОМІЧНОЇ ТЕОРІЇ

 

Опорний конспект лекцій

для студентів які навчаються

за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр»

за галуззю знань 0305 «Економіка та підприємництво»

 

Дніпропетровськ – 2013


 

Т 12    
Мікроекономіка: опорний конспект лекцій для студентів які навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр» за галуззю знань 0305 «Економіка та підприємництво». - Дніпропетровськ, - Дніпропетровська державна фінансова академія, 2013.- 128 с.  

Опорний конспект лекцій розкриває основні умови організації та функціонування підприємства як основного суб’єкта мікроекономічного аналізу, сукупність факторів, що впливають на розвиток господарської одиниці. В стислій формі, з використанням великої кількості графіків та таблиць аналізується теорія поведінки підприємства за різних умов ціноутворення, відповідно до різних типів ринку; чітко сформульовані навчальні проблеми мікроекономіки, визначені взаємозв’язки між темами та розділами.

 

Автори -укладачі:   Табінський В.А.- кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії Дніпропетровської державної фінансової академії
  Осацька Ю.Є. - кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії Дніпропетровської державної фінансової академії
Рецензенти:   Дулік Т.О. - кандидат економічних наук, доцент кафедри податків Дніпропетровської державної фінансової академії
  Корягіна Т.В. - кандидат з державного управління, доцент кафедри економічної теорії Дніпропетровської державної фінансової академії
Відповідальний за випуск:   Корягіна Т.В. - завідувач кафедри економічної теорії Дніпропетровської державної фінансової академії

 

 

Розглянуто та схвалено навчально – методичною комісією економічного факультету

Протокол № від 2013 р.

 

 

Розглянуто та схвалено

на засіданні кафедри

економічної теорії

Протокол № 2 від 09.09.2013 р.


 

ВСТУП
РОЗДІЛ 1. Теорія поведінки споживача  
Тема 1. Предмет і метод мікроекономіки
Тема 2. Теорія граничної корисності і поведінки споживача
Тема 3. Ординалістська теорія поведінки споживача
Тема 4. Аналіз поведінки споживача
Тема 5. Попит, пропозиція, їх взаємовідносини
  РОЗДІЛ 2. Теорія підприємства: виробництво і витрати    
Тема 6. Мікроекономічна модель підприємства
Тема 7. Варіації факторів виробництва та оптимум товаровиробника
Тема 8. Витрати виробництва
  Розділ 3. Теорія ринкових структур: ринок продукту    
Тема 9. Ринок досконалої конкуренції
Тема 10. Монопольний ринок
Тема 11. Олігополія та монополістична конкуренція
Тема 12. Ринок факторів виробництва
Тема 13. Загальна ринкова рівновага та економіка добробуту
Тема 14. Інституціональні аспекти ринкового господарства
Література

 

Мікроекономіка є однією зі складових сучасної економічної теорії - фундаментальної науки про господарство, що досліджує поведінку і механізми прийняття рішень окремими економічними одиницями, які прагнуть досягти мети шляхом вибору обмежених ресурсів при наявності альтернативних можливостей; вивчає економічні передумови формування оптимального вибору виду підприємницької діяльності в умовах обмеженості як виробничих так і фінансових ресурсів; окремі ринки та механізм ціноутворення і вплив останнього на обсяг виробленої продукції, розміщення ресурсів та формування доходів.

У конспекті лекцій докладно розглянуті наступні питання: ставлення переваги, функція корисності і бюджетне обмеження споживача, оптимальний вибір споживача і функції індивідуального попиту, порівняльна статика попиту, ринковий попит, еластичність попиту, виробнича функція, витрати виробництва, пропозиція абсолютно конкурентної фірми і галузі, рівновагу конкурентного ринку і ефективність та інші тематичні розділи курсу мікроекономіки.

Даний опорний конспект лекцій розроблений з метою формування у студентів ринково орієнтованого економічного світогляду і знань щодо методів прийняття оптимальних господарських рішень за наявних обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання; прищеплення навичок використання інструментарію мікроекономічного аналізу; підготовка до вивчення прикладних дисциплін, які базуються на мікроекономічній теорії, а також визначення раціональних аспектів в поведінці економічних суб‘єктів, що дозволяє використовувати більш оптимальний механізм прийняття рішень за обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання.

Опорний конспект лекцій розкриває в достатній мірі всі теми курсу «Мікроекономіка» та складається з вступної лекції і 3 розділів.

Вступна лекція ознайомлює з мікроекономікою як складовою частиною економічної теорії, визначає предмет і методи її вивчення.

Розділ 1 «Теорія поведінки споживача» розповідає про кардиналістську та ординалістську теорії поведінки споживача на ринку товарів, модель досягнення рівноваги споживачем, формування попиту та пропозиції.

Розділ 2 «Теорія підприємства: виробництво і витрати» розкриває сутність мікроекономічної моделі підприємства, вивчає механізм формування рівноваги виробника.

У розділі 3 «Теорія ринкових структур: ринок продукту» розкрито поведінку виробника на ринку: чистої конкуренції, чистої монополії,


олігополії та монополістичної конкуренції. У розділі висвітлюється механізм формування цін на працю, капітал, землю та інші ресурси на відповідних ринках.

У даному опорному конспекті лекцій надається велика кількість довідкового матеріалу, він має ґрунтовний математичний апарат, містить велику кількість формул, графіків, таблиць. Опорний конспект лекцій дає можливість студенту самостійно вивчати основні проблеми мікроекономіки.



Читайте також:

  1. E) теорія раціонального вибору.
  2. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  5. Актив і пасив балансу складаються також з певних розділів.
  6. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  7. Аналіз бойових дій пожежних підрозділів
  8. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  9. Б – розділення гелю на дві фази
  10. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.
  11. Біхевіоральна теорія
  12. Бюджетне обмеження й можливості споживача




Переглядів: 732

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Звичай як джерело міжнародного приватного права. | Мікроекономіка як складова частина економічної теорії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.