МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Види управлінського контролюПоняття та завдання контролю, його місце в системі управління Бенджамін Франклін Не спостерігати за робітниками — означає залишити їм відкритим свій гаманець. Тема 8. Управлінський контроль Контрольні запитання 1. Як слід розуміти термін « мотивування»? 2. Як слід розуміти мотив узагалі? 3. На чому базується мотивація? 4. Що таке внутрішнє і зовнішнє винагородження? 5. Дайте визначення категорії “потреба”. 6. Які терії мотивації належать до змістовних? 7. Які ідеї покладено в основу теорії ієрархії потреб А.Маслоу? 8. У чому полягає внесок Ф.Герцберга у розвиток теорії мотивації? 9. Як би Ви охарактеризували внесок процесного підходу в розвиток теорії мотивації? 10.Назвіть основні засоби мотиваційного впливу. Рекомендована література: Основна [1–5] Додаткова [5; 7; 11; 12; 13; 16; 22] 8.1. Поняття та завдання контролю, його місце в системі управління. 8.2. Види управлінського контролю. 8.3. Етапи процесу контролювання. 8.4. Характеристики ефективного контролю. 8.5.Система контролювання.
Для забезпечення ефективної діяльності організації після планування, організовування і мотивування виникає потреба в забезпеченні постійних спостережень за процесом функціонування організації та у виявленні проблем, що виникають або можуть виникнути. Ці дії бере на себе функція контролювання. Контроль – це процес забезпечення досягнення цілей організації шляхом постійного спостереження за її діяльністю та усунення відхилень, які при цьому виникають. Контроль може бути спрямований як на окремий вид діяльності організації, так і на всю їх сукупність. У системі управління контроль вирішує кілька завдань: -по-перше, дозволяє заздалегідь виявити у внутрішньому або зовнішньому середовищі фірми фактори, які можуть вплинути на її діяльність, а також необхідним чином підготуватися і вчасно на них відреагувати; -по-друге, допомагає відслідковувати недостатньо чітко виражені тенденції розвитку, їхній напрямок і глибину й створювати більш обґрунтовані плани; -по-третє, дозволяє вчасно виявити порушення, помилки, промахи, оперативно їх запобігти або усунути; -по-четверте, дає можливість виявити резерви; -по-п'яте, забезпечує встановлення й підтримку в системі управління зворотного зв'язку; -по-шосте, дозволяє оцінити роботу персоналу за певний період, ефективність і надійність системи управління.
Контролювання класифікують за різними ознаками, найбільш використовуваними є такі : 1. За змістом: -операційне контролювання — контроль за процесом виробництва; -фінансове — стосується фінансових ресурсів, його проводять на основі вартісних показників, які дають змогу порівняти планові результати із фактичними; -адміністративне {структурне) — ведуть на всіх рівнях управління, воно має забезпечувати оцінювання діяльності працівників та підрозділів організації; -маркетингове — комплекс дій і заходів, пов'язаних із перевіркою рівня реалізації маркетингової концепції підприємства. 2. За етапами виробничо-госнодарської діяльності: -попереднє— контролювання, яке здійснюється до фактичного початку робіт, основними засобами здійснення попереднього контролювання є реалізація визначених правил, процедур і поведінки; Мета попереднього контролю - запобігання ситуаціям, здатних завдати шкоди організації, а не їх лікування. Попередній контроль здійснюється у трьох ключових сферах: - трудові ресурси; - матеріальні ресурси; - фінансові ресурси. Контроль щодо трудових ресурсів забезпечується ретельним аналізом ділових і професійних знань і навичок, необхідних для виконання посадових обов'язків, а також для відбору найбільш підготовлених і кваліфікованих робітників. Контроль матеріальних ресурсів. Оскільки виробити високоякісну продукцію з поганої сировини неможливо, промислові фірми встановлюють обов'язковий попередній контроль використовуваних ресурсів: розробляються стандарти (критерії) рівнів якості і проводяться фізичні перевірки відповідності сировини, яка надходить, цим вимогам. Контроль фінансових ресурсів. Найважливішим засобом попереднього контролю фінансових ресурсів є бюджет, який дозволяє здійснювати і функцію планування. Бюджети визначають межі витрат і не дозволяють будь-якому відділу або організації в цілому вичерпати свої кошти до кінця. -поточне— здійснюється безпосередньо в процесі проведення робіт. Воно забезпечує перевірку відповідності стандартів до продукту під час його виробництва, забезпечує ефективність виробництва та базується на вимірі фактичних результатів і оперативному реагуванні на відхилення, що виникають; Мета поточного контролю - з’ясування причин відхилень, що обумовлює його широке застосування. -заключне— здійснюється на заключній стадії. Основний недолік заключного контролю – констатація відхилень, коли збитки невідворотні. Отже, ефективність заключного контролю нижча проти інших, однак для багатьох видів діяльності він є єдиним можливим видом контролю. Цілі заключного контролю: 1) отримання інформації для удосконалення планування у майбутньому; 2) побудова ефективної системи мотивації. 3.За рівнем централізації контролю: -централізоване контролювання — цілеспрямована діяльність спеціалізованих контрольних служб, заснована на використанні правил, інструкцій, жорстких нормативів; -децентралізоване контролювання — ґрунтується на соціальних нормах, цінностях, традиціях, корпоративній культурі. Значною мірою воно зорієнтовано на самоконтроль , що здійснюються на засадах соціальної взаємодії.
Читайте також:
|
||||||||
|