Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичне значення одержаних результатів

Типові помилки при визначенні наукової новизни

Ø Новизна підмінюється актуальністю теми, її практичною і теоретичною значущістю.

Ø У роботі стверджується, що дане питання вивчається вперше, однак це не відповідає дійсності (краще: в такому аспекті, в таких умовах раніше не розглядалося).

Ø Висновки до розділу мають характер констатації і є самоочевидними твердженнями, які не потребують доказу.

Ø Немає зв’язку між отриманими раніше і новими результатами (спадкоємності).

Важливою характеристикою теми є її здійсненність або впроваджуваність. (При розробці теми слід оцінити можливість її закінчення в плановий строк, і впровадження її в виробничих умовах замовником ).

Практичне значення одержаних результатів – складова вступу і має бути чітко сформульоване, це один із основних критеріїв оцінювання наукової роботи.

Науковий результат оцінюється щодо значущості його для науки і практики та можливістю використання результатів дослідження.

Якщо окремі результати дослідження вже впроваджено, необхідно підтвердити це документально. Перспективи впровадження теж вказують із зазначенням масштабів і місця використання.

Впроваджувати можна як теоретичні, так і практичні, результати дисертації, що мають самостійне значення. У дисертації, що має теоретичне значення, треба подати відомості про наукове використання результатів досліджень або рекомендації щодо їх використання, а в дисертації, що має прикладне значення, - відомості про практичне застосування одержаних результатів або рекомендації щодо їх використання.

Розрізняють декілька рівнів використання результатів дисертації, яка має прикладне значення:

Ø на міжнародному рівні (продано ліцензії);

Ø на міжгалузевому рівні;

Ø у масштабах галузі;

Ø у межах установи (підприємства).

Якщо дисертація має методологічний характер, то її практична значущість може полягати в публікації основних результатів дослідження на сторінках монографій, підручників, наукових статей; у наявності авторських свідоцтв, актів про впровадження результатів дисертації на практиці; в апробації результатів дослідження на науково-практичних конференціях і симпозіумах; у використанні наукових розробок у навчальному процесі закладів освіти; участі в розробці державних і регіональних програм розвитку тієї чи іншої галузі; використанні результатів дисертації для підготовки нових нормативних і методологічних документів.

Практична значущість дисертації методичного характеру може виявитись у наявності науково обґрунтованих і апробованих результатами експериментів методів і засобів вдосконалення економічного, технічного або соціального розвитку країни. Сюди ж відносять дослідження з обґрунтування нових і розвитку діючих систем, методів і засобів того чи іншого виду діяльності.

Даються короткі відомості щодо впровадження результатів досліджень із зазначенням назв організацій, в яких здійснена реалізація, форм реалізації та реквізитів відповідних документів. До основного тексту слід додатково помістити документи (акт, довідка), що підтверджують практичне використання отриманих автором результатів.

Важливо зазначити соціальний, економічний і науково-технічний ефект, отриманий на основі впровадження результатів дисертації.

Впровадження оформляється актом, який підписується керівником установи, де використані матеріали дисертації, із зазначенням конкретних результатів дисертаційної роботи та отриманого ефекту.

Відповідність профілеві установи –важливий критерій вибору теми дослідження, що включає спеціалізацію наукової установи, наявність кадрів, матеріально-технічну базу.

Цей критерій в основному застосовується при виборі теми колективного дослідження, де спеціалізація наукової установи (НДІ, вузу, науково-виробничого об’єднання) дозволять застосовувати накопичений досвід виконання наукових праць з визначеної тематики.

Наявність кадрів за профілем теми дослідження скорочує термін розробки і знижує витрати на НДР. Для апробації результатів дослідження і прискорення впровадження їх у практику в складі матеріально-технічної бази повинні бути новітні засоби електронної обчислювальної техніки, пристрої.

Суттєво спрощується методика вибору тем в науковому колективі, який має наукові традиції і розробляє комплексну проблему.

Тема повинна відповідати профілю наукового колективу. Кожен науковий колектив відповідно до традицій, які в ній склалися, має свій профіль, кваліфікацію, компетентність. Така спеціалізація, сприяє накопиченню досвіду досліджень, дає свої позитивні результати: підвищується теоретичний рівень розробок, якість і економічна ефективність, скорочується строк виконання досліджень.

Для цього потрібно науковому співробітникові:

Ø добре знати виробництво та його запроси на даному етапі;

Ø організувати відрядження на крупні виробничі об’єднання, управління, які займаються впровадженням наукових досліджень;

Ø відвідування галузевих і академічних інститутів, кафедр;

Ø бесіди з ведучими науковими робітниками, крупними спеціалістами-виробниками.

Приведені вимоги до вибору теми, дозволяють всебічно оцінити і установити придатність їх для даної науково-дослідницької організації.


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. Iсторичне значення революції.
  6. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  9. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  10. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  11. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  12. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості




Переглядів: 3053

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рівні наукової новизни результатів наукової праці. | Мета і завдання дослідження

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.