Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Рівні наукової новизни результатів наукової праці.

Наукова новизна одержаних результатів

Важливою кваліфікаційною ознакою наукової роботи є наукова новизна одержаних результатів.

Наукова новизна не повинна зводитися до простого переліку встановлених фактів, ідей, закономірностей, вона має розкривати головну наукову концепцію автора, давати наукове пояснення його досліджень у новому якісному й кількісному аспектах (розвиток відомих ідей, відкриття нових законів, явищ, закономірностей, наукове обґрунтування нових методів розрахунку, вимірювань, технічних рішень та ін.).

Питання новизни є одним із дискусійних і складних як при захисті дисертації, так і при опублікуванні статті. Тому кожний здобувач повинен уміти визначити новизну свого наукового результату, особистий внесок у збагачення знань.

Виділяють три рівні наукової новизни результатів наукової праці:

 

Ø перетворення відомих даних, докорінна їх зміна.

Ø розширення, доповнення відомих даних.

Ø уточнення, конкретизація відомих даних, поширення відомих результатів на новий клас об’єктів систем.

Перший рівень характеризується принципово новими в даній галузі знаннями, які не доповнюють відомі положення, а являють собою наукове відкриття. На цьому рівні розрізняють два варіанта новизни:

Ø дискусійно-гіпотетичну новизну;

Ø загальновизнану.

У першому випадку нові результати ще недостатньо доведено. Цього слід уникати. У другому – висновки науково-обґрунтовані, достатньо-конкретні.

На другому рівні передбачається, що новий результат розширює або доповнює відомі теоретичні чи практичні положення, вносить у них нові елементи, доповнює значення в даній галузі без зміни їх суті.

На третьому рівні новий результат конкретизує, уточнює відомі положення, що мають допоміжне значення. На цьому рівні відомий метод, прийом може бути конкретизовано і поширено на новий клас об’єктів, систем, явищ.

Наукова робота повинна відповідати першому або другому рівню, інакше виникатимуть сумніви щодо її наукової новизни.

Наукова новизна одержаних результатів є обов’язковим елементом вступу та основним критерієм оцінки наукової роботи. В ній подають коротку анотацію нових наукових положень (рішень), запропонованих здобувачем особисто.

Тут необхідно:

Ø виявити відмінність одержаних результатів від відомих раніше,

Ø описати ступінь новизни (вперше одержано, удосконалено, набуло подальшого розвитку).

Для багатьох дисциплін наукова новизна виявляється в теоретичних положеннях, які вперше сформульовані і змістовно обґрунтовані; методичних рекомендаціях, які впроваджено в практику і які суттєво впливають на досягнення нових соціально-економічних результатів.

Наукова новизна історичних досліджень полягає у введенні до наукового обігу нових наукових джерел, які не використовувалися раніше, у визначенні генезису розвитку тієї чи іншої науки.


Читайте також:

  1. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  2. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  3. Алкоголізм і безпека праці.
  4. Аналіз продуктивності праці.
  5. Аналіз результатів за відхиленнями
  6. Аналіз результатів національного виробництва.
  7. Аналіз результатів практичної діяльності Київського освітньо-методичного центру соціальної роботи
  8. Аналіз рівня, динаміки та структури фінансових результатів підприємства
  9. Аналіз статистичних даних про склад та плинність кадрів, які обіймали керівні
  10. Аналіз фінансових результатів діяльності туристичних підприємств
  11. Апробація результатів дисертації
  12. Атестація робочих місць з шкідливими і небезпечними умовами праці.




Переглядів: 2953

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критерії теми | Практичне значення одержаних результатів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.