МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Організація транспортного обслуговуванняКласифікація транспортних засобів Транспорт на промисловому підприємстві підрозділяється: - за видом і призначенням: залізничний, річковий, автомобільний, авіаційний, механічний, трубопровідний, пневматичний і др.; - за характером дії: періодичної і безперервної дії; - за видами виконуваних робіт: міжцеховий, що виконує операції з перевезення вантажів на території підприємства між цехами і складськими приміщеннями; внутрішньоцеховий, що забезпечує переміщення предметів праці між робочими місцями, апаратами за ходом технологічного процесу; для зовнішніх перевезень, тобто для перевезення вантажів від зовнішніх постачальників і вивозу готової продукції споживачам на залізничні станції, порти і ін. Крім того, до внутрішніх відносяться транспортні засоби для переміщення вантажів в горизонтальному і вертикальному напрямах; - стаціонарні транспортні засоби: конвеєри, трубопроводи, транспортери; - пересувні транспортні засоби: підйомні візки, електрокари, автонавантажувачі, автомобілі та ін. Усе частіше на підприємствах застосовують транспортні засоби без водія і з дистанційним управлінням.
Організація транспортного обслуговування підприємства – це система заходів, що забезпечує ефективну і раціональну організацію транспорту, вантажопотоків і праці транспортних робочих і направлена на виявлення та використання резервів в роботі транспортного господарства підприємства, а також на поліпшення його якісних показників. Організація перевезень на підприємстві повинна передбачати стійкість розмірів і напрямів окремих вантажопотоків, а також організацію робіт за стабільними графіками і маршрутами. Перевезення вантажів можуть бути разові, здійснювані по окремих (що не повторюються) вимогах-замовленнях; маршрутні, здійснювані по певних напрямках і розкладах. Проектована система маршрутів повинна повністю задовольняти вимогам основного виробництва, забезпечувати нормальне і рівномірне завантаження транспортних засобів, максимальне використання їх технічних характеристик (швидкість, потужність, вантажопідйомність) при мінімальних витратах. Розрізняють дві основні системи маршрутів перевезень вантажів: маятникову і кільцеву. Маятникова передбачає зв'язок між двома пунктами. При цьому можливі такі варіанти повернення транспорту: - порожні – маятникові односторонній (а) і вільний (в); - з вантажем (б) – двосторонній. 2 3 4 1 2 4 5 1 а) в) б)
Кільцева система припускає послідовну доставку вантажу від одного пункту до іншого з подальшим поверненням транспорту в початковий пункт
а) зростаючий вантажопотік (або складальний маршрут)
3 4 5
б) розвізний або падаючий вантажопотік
3 4
2 5
Система маршрутів вибирається залежно від структури вантажопотоків і територіального розташування обслуговуваних об'єктів підприємства. На підприємствах масового і крупносерійного виробництв, що мають технологічно зв'язані заготовчі, механічні, термічні, складальні та обробні цехи, доцільно застосовувати кільцеві маршрути, а на підприємствах з одиничним дрібносерійним виробництвами при невеликій кількості цехів – маятникові. Складання плану роботи транспортного господарства починається з визначення загального об'єму перевезень і вантажообігу. Для цього: а) визначається планова номенклатура і кількість вантажів, що прибувають і відправляються по групах; б) розраховуються внутрішньозаводські вантажопотоки між складськими, цеховими та іншими пунктами вантаження і вивантаження. Виходячи з об'єму і структури планованого вантажообігу визначаються зовнішній і внутрішній вантажообіг, потреба в транспортних засобах по видах транспорту, об'єм навантажувально-розвантажувальних робіт з розбиттям на механізовані та ручні роботи, розраховується чисельність робочих, фонд заробітної плати та ін. При плануванні зовнішнього вантажообігу в основу розрахунків кладуться плани матеріально-технічного постачання і збуту, а також звітні дані за останні роки про вивіз з підприємства відходів виробництва. Внутрішній вантажообіг визначають за об'ємом міжцехових перевезень. У основу розрахунку кладуться плани виробництва підприємства і цехів і плани завезення в цехи сировини, матеріалів, напівфабрикатів, палива та інших засобів виробництва, а також плани вивозу готової продукції і відходів (табл.9.1).
Таблиця 9.1 Приклад шахової відомості внутрішнього вантажообігу підприємства на 2008 рік, тонн
Робота внутрішньозаводського транспорту характеризується системою показників. Кількісні показники: вантажообіг – кількість вантажів, що прибувають, відправляються і переміщується на території підприємства, за певний відрізок часу. Об'єм навантажувально-розвантажувальних робіт характеризується числом завантажених, вивантажених і перевантажених фізичних тонн і кількістю нормо-годин для виконання запланованого об'єму робіт. Якісні показники: а) швидкість руху машин, визначається технічною і експлуатаційною швидкістю транспортних машин. Під технічною швидкістю розуміється відношення довжини шляху до часу, витраченого безпосередньо на рух, а під експлуатаційною – відношення довжини шляху до всього часу на рейс з урахуванням простоїв машин на початкових, проміжних і кінцевих точках лінії; б) використання вантажопідйомності машин. На вантажопідйомність впливає характер вантажу, вживана тара: Кв = , (9.1) де: Q - вага перевезеного вантажу; q - вантажопідйомність; m – число поїздок. Час на один рейс (t) розраховується виходячи з відстані до місця призначення і назад, швидкості машини з вантажем і без вантажу і часу на вантаження і вивантаження.
t = + tп + tp (9.2) Кількість транспортних засобів: Аавт = , (9.3) де: Аавт – кількість необхідних транспортних засобів; tрейса – час на один рейс, в годинах; Q - об'єм перевезень у тоннах; q - номінальна вантажопідйомність; Kв - коефіцієнт використання вантажопідйомності; Tробоч - робочий час транспорту протягом доби, в годинах Авагонів = , (9.4) де: Q – кількість вантажу, що перевозиться у вагонах за добу, тонн; tрейсу – час обороту складу за один повний рейс, годин. tрейсу = Вп + 2Вх + Вр, (9.5) де: Вп – час вантаження з урахуванням зважування, оформлення, маневрів; 2Вх – час руху в обох напрямах; Вр – час на розвантаження.
Атр. ср-в = , (9.6) де: Дорейс – кількість рейсів; Кз – коефіцієнт затримки вантажів ( 1,1 – 1,2); ή – коефіцієнт використання вантажопідйомності (0,7 – 0,85).
в) використання пробігу: Кпр = , (9.7) де: L – шлях з вантажем; Lo – шлях без вантажу.
г) використання робочого часу. Техніко-економічне планування роботи внутрішньозаводського транспорту полягає в розробці відповідного розділу плану розвитку підприємства «транстехплана», в якому встановлюються такі показники: - об'єм перевезень; - потреба в матеріалах; - об'єм трудових витрат; - витрати на транспортування вантажів (собівартість перевезення 1 т вантажу на відстань 1 км. – собівартість 1 т/км; собівартість машино-години роботи транспортного засобу; річні витрати на 1 т вантажообігу); - об'єм вантажів на 1000 грн. товарної продукції; - об'єм вантажів на 1 транспортного працівника; - питома механізація транспортних і навантажувально-розвантажувальних робіт; - питома вага транспортних робочих у загальній кількості допоміжних робочих; - співвідношення транспортних і основних робочих; - питома вага вартості транспортних засобів і засобів механізації навантажувально-розвантажувальних робіт у загальній вартості основних виробничих фондів і так далі. Оперативне планування діяльності транспортного господарства полягає в розробці планів перевезень на коротші періоди (квартал, місяць, добу і зміну). В умовах роботи за твердим графіком основним плановим документом є розклад руху транспортних засобів. При плануванні роботи транспорту по заявках оперативна робота здійснюється на основі змінно-добових планів.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|