Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація транспортного обслуговування

Класифікація транспортних засобів

Транспорт на промисловому підприємстві підрозділяється:

- за видом і призначенням: залізничний, річковий, автомобільний, авіаційний, механічний, трубопровідний, пневматичний і др.;

- за характером дії: періодичної і безперервної дії;

- за видами виконуваних робіт: міжцеховий, що виконує операції з перевезення вантажів на території підприємства між цехами і складськими приміщеннями; внутрішньоцеховий, що забезпечує переміщення предметів праці між робочими місцями, апаратами за ходом технологічного процесу; для зовнішніх перевезень, тобто для перевезення вантажів від зовнішніх постачальників і вивозу готової продукції споживачам на залізничні станції, порти і ін. Крім того, до внутрішніх відносяться транспортні засоби для переміщення вантажів в горизонтальному і вертикальному напрямах;

- стаціонарні транспортні засоби: конвеєри, трубопроводи, транспортери;

- пересувні транспортні засоби: підйомні візки, електрокари, автонавантажувачі, автомобілі та ін.

Усе частіше на підприємствах застосовують транспортні засоби без водія і з дистанційним управлінням.

 

Організація транспортного обслуговування підприємства – це система заходів, що забезпечує ефективну і раціональну організацію транспорту, вантажопотоків і праці транспортних робочих і направлена на виявлення та використання резервів в роботі транспортного господарства підприємства, а також на поліпшення його якісних показників.

Організація перевезень на підприємстві повинна передбачати стійкість розмірів і напрямів окремих вантажопотоків, а також організацію робіт за стабільними графіками і маршрутами.

Перевезення вантажів можуть бути разові, здійснювані по окремих (що не повторюються) вимогах-замовленнях; маршрутні, здійснювані по певних напрямках і розкладах. Проектована система маршрутів повинна повністю задовольняти вимогам основного виробництва, забезпечувати нормальне і рівномірне завантаження транспортних засобів, максимальне використання їх технічних характеристик (швидкість, потужність, вантажопідйомність) при мінімальних витратах.

Розрізняють дві основні системи маршрутів перевезень вантажів: маятникову і кільцеву.

Маятникова передбачає зв'язок між двома пунктами. При цьому можливі такі варіанти повернення транспорту:

- порожні – маятникові односторонній (а) і вільний (в);

- з вантажем (б) – двосторонній.

2 3 4


1 2 4 5 1

а) в) б)

 

Кільцева система припускає послідовну доставку вантажу від одного пункту до іншого з подальшим поверненням транспорту в початковий пункт

 

 

а) зростаючий вантажопотік (або складальний маршрут)

 

3 4


5

 

б) розвізний або падаючий вантажопотік

 

 

3 4

 

2

5

 

 

Система маршрутів вибирається залежно від структури вантажопотоків і територіального розташування обслуговуваних об'єктів підприємства. На підприємствах масового і крупносерійного виробництв, що мають технологічно зв'язані заготовчі, механічні, термічні, складальні та обробні цехи, доцільно застосовувати кільцеві маршрути, а на підприємствах з одиничним дрібносерійним виробництвами при невеликій кількості цехів – маятникові.

Складання плану роботи транспортного господарства починається з визначення загального об'єму перевезень і вантажообігу.

Для цього:

а) визначається планова номенклатура і кількість вантажів, що прибувають і відправляються по групах;

б) розраховуються внутрішньозаводські вантажопотоки між складськими, цеховими та іншими пунктами вантаження і вивантаження.

Виходячи з об'єму і структури планованого вантажообігу визначаються зовнішній і внутрішній вантажообіг, потреба в транспортних засобах по видах транспорту, об'єм навантажувально-розвантажувальних робіт з розбиттям на механізовані та ручні роботи, розраховується чисельність робочих, фонд заробітної плати та ін.

При плануванні зовнішнього вантажообігу в основу розрахунків кладуться плани матеріально-технічного постачання і збуту, а також звітні дані за останні роки про вивіз з підприємства відходів виробництва.

Внутрішній вантажообіг визначають за об'ємом міжцехових перевезень. У основу розрахунку кладуться плани виробництва підприємства і цехів і плани завезення в цехи сировини, матеріалів, напівфабрикатів, палива та інших засобів виробництва, а також плани вивозу готової продукції і відходів (табл.9.1).

 

Таблиця 9.1

Приклад шахової відомості внутрішнього вантажообігу

підприємства на 2008 рік, тонн

  Склад сировини Цехи Склад готової продукції Всього
Ливар-ний Заго-товч. Меха-нічн. Скла-дальн.
Склад сировини * -
Цехи:              
Ливарний - * -
Заготовчий - - * -
Механічний - - - *
Складальний - - - - *
Склад готової продукції - - - - - * -
Усього: -

 

Робота внутрішньозаводського транспорту характеризується системою показників.

Кількісні показники: вантажообіг – кількість вантажів, що прибувають, відправляються і переміщується на території підприємства, за певний відрізок часу. Об'єм навантажувально-розвантажувальних робіт характеризується числом завантажених, вивантажених і перевантажених фізичних тонн і кількістю нормо-годин для виконання запланованого об'єму робіт.

Якісні показники:

а) швидкість руху машин, визначається технічною і експлуатаційною швидкістю транспортних машин. Під технічною швидкістю розуміється відношення довжини шляху до часу, витраченого безпосередньо на рух, а під експлуатаційною – відношення довжини шляху до всього часу на рейс з урахуванням простоїв машин на початкових, проміжних і кінцевих точках лінії;

б) використання вантажопідйомності машин. На вантажопідйомність впливає характер вантажу, вживана тара:

Кв = , (9.1)

де: Q - вага перевезеного вантажу; q - вантажопідйомність; m – число поїздок.

Час на один рейс (t) розраховується виходячи з відстані до місця призначення і назад, швидкості машини з вантажем і без вантажу і часу на вантаження і вивантаження.

 

t = + tп + tp (9.2)

Кількість транспортних засобів:

Аавт = , (9.3)

де: Аавт – кількість необхідних транспортних засобів; tрейса – час на один рейс, в годинах; Q - об'єм перевезень у тоннах; q - номінальна вантажопідйомність; Kв - коефіцієнт використання вантажопідйомності; Tробоч - робочий час транспорту протягом доби, в годинах

Авагонів = , (9.4)

де: Q – кількість вантажу, що перевозиться у вагонах за добу, тонн; tрейсу – час обороту складу за один повний рейс, годин.

tрейсу = Вп + 2Вх + Вр, (9.5)

де: Вп – час вантаження з урахуванням зважування, оформлення, маневрів; 2Вх – час руху в обох напрямах; Вр – час на розвантаження.

 

Атр. ср-в = , (9.6)

де: Дорейс – кількість рейсів; Кз – коефіцієнт затримки вантажів ( 1,1 – 1,2); ή – коефіцієнт використання вантажопідйомності (0,7 – 0,85).

 

в) використання пробігу: Кпр = , (9.7)

де: L – шлях з вантажем; Lo – шлях без вантажу.

 

г) використання робочого часу.

Техніко-економічне планування роботи внутрішньозаводського транспорту полягає в розробці відповідного розділу плану розвитку підприємства «транстехплана», в якому встановлюються такі показники:

- об'єм перевезень;

- потреба в матеріалах;

- об'єм трудових витрат;

- витрати на транспортування вантажів (собівартість перевезення 1 т вантажу на відстань 1 км. – собівартість 1 т/км; собівартість машино-години роботи транспортного засобу; річні витрати на 1 т вантажообігу);

- об'єм вантажів на 1000 грн. товарної продукції;

- об'єм вантажів на 1 транспортного працівника;

- питома механізація транспортних і навантажувально-розвантажувальних робіт;

- питома вага транспортних робочих у загальній кількості допоміжних робочих;

- співвідношення транспортних і основних робочих;

- питома вага вартості транспортних засобів і засобів механізації навантажувально-розвантажувальних робіт у загальній вартості основних виробничих фондів і так далі.

Оперативне планування діяльності транспортного господарства полягає в розробці планів перевезень на коротші періоди (квартал, місяць, добу і зміну).

В умовах роботи за твердим графіком основним плановим документом є розклад руху транспортних засобів. При плануванні роботи транспорту по заявках оперативна робота здійснюється на основі змінно-добових планів.

 


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. II. Організація перевезень
  3. II. Організація перевезень
  4. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  5. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  6. Адміністративно-територіальна організація
  7. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  8. Алгоритм моделювання систем масового обслуговування
  9. Аналіз технічного рівня підприємств побутового обслуговування.
  10. Багатоканальні системи масового обслуговування
  11. Безпека під час обслуговування і ремонту автомобілей.
  12. Бюджетний устрій в зарубіжних країнах. Організація бюджетного процесу




Переглядів: 2351

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання, значення і склад транспортного господарства | Організація тарного господарства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.