Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація тарного господарства

Тарне господарство є самостійним підрозділом допоміжного господарства. Тара – це виріб, в який поміщаються матеріали, напівфабрикати або готова продукція з метою їх якісного і кількісного збереження при транспортуванні з місця виробництва до місця зберігання або споживання.

Призначення тари: споживча, транспортна, виробнича.

Споживча тара – функціонально-самостійний пристрій, що безпосередньо містить у собі раціональний за об'ємом використання споживчий запас, забезпечує безпосередній захист його кількості та якості на необхідний час, що економічно характеризується єдиною із запасом вартістю.

Транспортна тара - функціонально-самостійний пристрій, що містить в собі певну безліч споживчих запасів, що забезпечує їх фізичне збереження в процесі транспортування, перевантаження і зберігання на складі, економічно характеризується рівномірним у процесі експлуатації переходом його вартості на вартість запасу. Транспортна тара, призначена для зберігання і переміщення товарів від постачальників до споживачів. За принципом використання підрозділяється на універсальну (ящики, бочки, мішки і так далі) і спеціальну (мішки для цементу, муки, ящики для вершкового масла і так далі).

Виробнича тара призначена для зберігання, переміщення і складування продукції на підприємстві - виробнику (у цехах, переміщення напівфабрикатів і готової продукції між цехами, на відпускних складах). Як виробнича тара приймаються дерев'яні та металеві (суцільні, ґратчасті, сітчасті), а також пластмасові та виготовлені з картону ящики, різноманітні піддони, мішки.

За ступенем (кратності) використання тара підрозділяється на разову, використовувану повторно (зокрема поворотну) і багатооборотну. Разова тара призначена для одноразового використання при постачаннях продукції. Зазвичай після першого вживання вона приходить у непридатність. У інших випадках її збір, зберігання і повернення економічно менш вигідні, ніж виготовлення.

Основні вимоги, що пред'являються до тари:

- мінімальне співвідношення маси тари до маси поміщеної в неї продукції;

- міцність і надійність конструкції, що забезпечують збереження якості і кількості поміщеного в неї продукту;

- дешевизна виготовлення;

- зручність упаковки і розпаковування;

- портативність і зручність перевезення порожньою і завантаженою тарою.

При встановленні переваги виду або типу тари враховують таке:

1) абсолютну масу (різницю між масою брутто і нетто);

2) відносну масу (відношення власної маси тари до маси продукту, який підлягає затарюванню. Цей показник характеризує технічний рівень виробництва тари);

3) коефіцієнт власної маси (відношення маси тари до утворюваного нею об'єму, який завантажується);

4) об'ємну масу тари (відношення маси тари до її власного об'єму).

При впровадженні нового виду і типів тари необхідно прагнути до зниження абсолютного значення перерахованих показників тари, чим досягаються вивільнення транспортних засобів, зменшення вартості самого продукту і його перевезення.

Склад і організація тарного господарства залежать від виду продукції підприємства, вимоги споживача до її розфасовки, упаковки і тари, а також від кооперації з підприємствами – постачальниками тари і пакувальних матеріалів. Зазвичай частину тари і засобів упаковки підприємства виробляють самостійно, для чого створюються спеціальні підрозділи (цехи, ділянки). Основну частину тари підприємства отримують від спеціалізованих підприємств – бочки, скляні банки, металеві контейнери.

Організація тарного господарства включає облік і планування потреби в тарі, її оборот, виготовлення, ремонт і зберігання.

Потреба в тарі і пакувальних матеріалах планується на основі виробничої програми випуску продукції підприємства за кількістю видів і нормами витрат тарних і пакувальних матеріалів на одиницю продукції.

Річна потреба в тарних і пакувальних матеріалах у відповідних одиницях вимірювання встановлюється за формулою:

, (9.8)

 

де Qпр – річна кількість затарюваної продукції; n - кількість продукції, що поміщається в одиницю тари; k - коефіцієнт обороту тари (число оборотів тари між постачальником і споживачем за рік); m - норма витрат тарних або пакувальних матеріалів на одиницю продукції.

Потребу в тарі розраховують, виходячи з норм місткості продукції в тарі при максимальному використанні її об'єму. З'ясувавши потребу в тарі, відділ матеріально-технічного постачання підприємства складає заявки на тару і пакувальні матеріали з урахуванням обороту тари і перехідних запасів.

Оборот тари (вартісний) - складова частина оборотності оборотних коштів. Від правильно організованого обороту тари залежить чітка і беззбиткова робота підприємства. Оборот тари включає операції, пов'язані з прийманням, зберіганням, ремонтом, повторним використанням, здачею і поверненням тари. Особливість обороту тари полягає в тому, що тара разом з товаром, потрапляючи до споживача, не поступає в сферу споживання як товар (окрім споживчої тари), а зазвичай після витягання товару повертається назад споживачеві тари для її подальшого використання._

Використання тари включає обов'язкову операцію – маркування (указується вид вантажу, його кількість, вимоги до перевезення, вантажоодержувач, вантажовідправник, спеціальні вимоги зі збереження вантажу і тому подібне). Маркування тари, що підлягає перевірці, буває: товарне (найменування підприємства, товару, його сорту); прейскурантне (порядковий шифр або номер тари за прейскурантом); відправник (найменування відправника, станції призначення і відправлення); залізничне вантажне (кількість місць і їх маса); спеціальне - що умовно-ілюструє (воно наказує способи поводження з вантажем і, отже, з тарою). Наприклад, написано «Не кидати», «Вгору, не кантувати», «обережно» або нанесені маніпуляційні знаки: чарка (келих) – обережно, крихке; парасолька – боїться вогкості і так далі.

Багатократне використання тари є головним чинником зниження витрат на її виготовлення і здійснюється в двох формах:

1) тара, в якій постачальник відпускає товар, не продається покупцеві, а залишається власністю постачальника і тому після витягання товару підлягає поверненню (інвентарна тара);

2) тара, в якій постачальник відвантажує матеріал або виріб, продається разом з товаром, але підлягає здачі підприємствам, що збирають тару (поворотна тара – бочки, ящики).

 


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. II. Організація перевезень
  3. II. Організація перевезень
  4. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  5. Адміністративно-територіальна організація
  6. Багатомірність системи світового господарства
  7. Білорусь. Характеристика положення та господарства країни.
  8. Біологічні методи боротьби з шкідниками сільського й лісового господарства
  9. Бюджет домогосподарства.
  10. Бюджет домогосподарства.
  11. Бюджетне фінансування житлового господарства.
  12. Бюджетний устрій в зарубіжних країнах. Організація бюджетного процесу




Переглядів: 3859

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація транспортного обслуговування | До випуску нової продукції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.