МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Організація тарного господарстваТарне господарство є самостійним підрозділом допоміжного господарства. Тара – це виріб, в який поміщаються матеріали, напівфабрикати або готова продукція з метою їх якісного і кількісного збереження при транспортуванні з місця виробництва до місця зберігання або споживання. Призначення тари: споживча, транспортна, виробнича. Споживча тара – функціонально-самостійний пристрій, що безпосередньо містить у собі раціональний за об'ємом використання споживчий запас, забезпечує безпосередній захист його кількості та якості на необхідний час, що економічно характеризується єдиною із запасом вартістю. Транспортна тара - функціонально-самостійний пристрій, що містить в собі певну безліч споживчих запасів, що забезпечує їх фізичне збереження в процесі транспортування, перевантаження і зберігання на складі, економічно характеризується рівномірним у процесі експлуатації переходом його вартості на вартість запасу. Транспортна тара, призначена для зберігання і переміщення товарів від постачальників до споживачів. За принципом використання підрозділяється на універсальну (ящики, бочки, мішки і так далі) і спеціальну (мішки для цементу, муки, ящики для вершкового масла і так далі). Виробнича тара призначена для зберігання, переміщення і складування продукції на підприємстві - виробнику (у цехах, переміщення напівфабрикатів і готової продукції між цехами, на відпускних складах). Як виробнича тара приймаються дерев'яні та металеві (суцільні, ґратчасті, сітчасті), а також пластмасові та виготовлені з картону ящики, різноманітні піддони, мішки. За ступенем (кратності) використання тара підрозділяється на разову, використовувану повторно (зокрема поворотну) і багатооборотну. Разова тара призначена для одноразового використання при постачаннях продукції. Зазвичай після першого вживання вона приходить у непридатність. У інших випадках її збір, зберігання і повернення економічно менш вигідні, ніж виготовлення. Основні вимоги, що пред'являються до тари: - мінімальне співвідношення маси тари до маси поміщеної в неї продукції; - міцність і надійність конструкції, що забезпечують збереження якості і кількості поміщеного в неї продукту; - дешевизна виготовлення; - зручність упаковки і розпаковування; - портативність і зручність перевезення порожньою і завантаженою тарою. При встановленні переваги виду або типу тари враховують таке: 1) абсолютну масу (різницю між масою брутто і нетто); 2) відносну масу (відношення власної маси тари до маси продукту, який підлягає затарюванню. Цей показник характеризує технічний рівень виробництва тари); 3) коефіцієнт власної маси (відношення маси тари до утворюваного нею об'єму, який завантажується); 4) об'ємну масу тари (відношення маси тари до її власного об'єму). При впровадженні нового виду і типів тари необхідно прагнути до зниження абсолютного значення перерахованих показників тари, чим досягаються вивільнення транспортних засобів, зменшення вартості самого продукту і його перевезення. Склад і організація тарного господарства залежать від виду продукції підприємства, вимоги споживача до її розфасовки, упаковки і тари, а також від кооперації з підприємствами – постачальниками тари і пакувальних матеріалів. Зазвичай частину тари і засобів упаковки підприємства виробляють самостійно, для чого створюються спеціальні підрозділи (цехи, ділянки). Основну частину тари підприємства отримують від спеціалізованих підприємств – бочки, скляні банки, металеві контейнери. Організація тарного господарства включає облік і планування потреби в тарі, її оборот, виготовлення, ремонт і зберігання. Потреба в тарі і пакувальних матеріалах планується на основі виробничої програми випуску продукції підприємства за кількістю видів і нормами витрат тарних і пакувальних матеріалів на одиницю продукції. Річна потреба в тарних і пакувальних матеріалах у відповідних одиницях вимірювання встановлюється за формулою: , (9.8)
де Qпр – річна кількість затарюваної продукції; n - кількість продукції, що поміщається в одиницю тари; k - коефіцієнт обороту тари (число оборотів тари між постачальником і споживачем за рік); m - норма витрат тарних або пакувальних матеріалів на одиницю продукції. Потребу в тарі розраховують, виходячи з норм місткості продукції в тарі при максимальному використанні її об'єму. З'ясувавши потребу в тарі, відділ матеріально-технічного постачання підприємства складає заявки на тару і пакувальні матеріали з урахуванням обороту тари і перехідних запасів. Оборот тари (вартісний) - складова частина оборотності оборотних коштів. Від правильно організованого обороту тари залежить чітка і беззбиткова робота підприємства. Оборот тари включає операції, пов'язані з прийманням, зберіганням, ремонтом, повторним використанням, здачею і поверненням тари. Особливість обороту тари полягає в тому, що тара разом з товаром, потрапляючи до споживача, не поступає в сферу споживання як товар (окрім споживчої тари), а зазвичай після витягання товару повертається назад споживачеві тари для її подальшого використання._ Використання тари включає обов'язкову операцію – маркування (указується вид вантажу, його кількість, вимоги до перевезення, вантажоодержувач, вантажовідправник, спеціальні вимоги зі збереження вантажу і тому подібне). Маркування тари, що підлягає перевірці, буває: товарне (найменування підприємства, товару, його сорту); прейскурантне (порядковий шифр або номер тари за прейскурантом); відправник (найменування відправника, станції призначення і відправлення); залізничне вантажне (кількість місць і їх маса); спеціальне - що умовно-ілюструє (воно наказує способи поводження з вантажем і, отже, з тарою). Наприклад, написано «Не кидати», «Вгору, не кантувати», «обережно» або нанесені маніпуляційні знаки: чарка (келих) – обережно, крихке; парасолька – боїться вогкості і так далі. Багатократне використання тари є головним чинником зниження витрат на її виготовлення і здійснюється в двох формах: 1) тара, в якій постачальник відпускає товар, не продається покупцеві, а залишається власністю постачальника і тому після витягання товару підлягає поверненню (інвентарна тара); 2) тара, в якій постачальник відвантажує матеріал або виріб, продається разом з товаром, але підлягає здачі підприємствам, що збирають тару (поворотна тара – бочки, ящики).
Читайте також:
|
||||||||
|