Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оцінка якості продукції

Оцінка якості передбачає визначення його абсолютного, відносного, перспективного і оптимального рівня. Абсолютний рівень якості визначається шляхом числення конкретних показників без їх порівняння з відповідними показниками аналогічних виробів. Відносний рівень якості полягає в зіставленні абсолютних показників якості продукції з відповідними показниками аналогічної кращої продукції. Пріоритетні напрями розвитку науки і техніки повинні орієнтуватися на перспективний рівень якості виробів. Оптимальний рівень якості відповідає мінімальній величині загальних суспільних витрат на виробництво і експлуатацію продукції.

Під рівнем якості розуміють ступінь задоволення потреб суспільства, його відносна характеристика, заснована на порівнянні сукупних показників якості продукції з відповідними базовими показниками, встановленими стандартами. Світова практика залежно від рівня задоволення вимог споживачів виділяє 4 рівні якості:

1 рівень– відповідність стандартам;

2 рівень– відповідність використанню (продукція не тільки відповідає стандарту, але і задовольняє експлуатаційні вимоги і має попит на ринку);

3 рівень– відповідність фактичним вимогам ринку, що означає високу якість при низькій ціні;

4 рівень- відповідність прихованим латентним (неочевидним) потребам. Перевагу отримує продукція, яка враховує такі потреби, про які споживач не підозрює, але коли йому запропонують купити новий оригінальний товар, усвідомлює, що йому подобається і підходить.

За оцінкою японських фахівців 1-й рівень досягнутий у 50-і рр., 2-й – у 60-і рр., 3-й – у 70-і рр., а 4-й - у 1980-му році.

У даний час 50 % провідних фірм миру випускають продукцію, відповідну 4-у рівню якості. Якість продукції, що випускається вітчизняними підприємствами, відповідає в основному 2-у рівню.

Різноманітні фізичні властивості, важливі для оцінки якості, сконцентровані в споживній вартості. Важливими властивостями для оцінки якості є:

* технічний рівень, який відображає матеріалізацію в продукції науково-технічних досягнень;

* естетичний рівень, який характеризується комплексом властивостей, пов'язаних з естетичними відчуттями і поглядами;

* експлуатаційний рівень, пов'язаний з технічною стороною використання продукції (догляд за виробом, ремонт та ін.);

* технічна якість, що припускає гармонійну ув'язку передбачуваних і фактичних споживних властивостей в експлуатації виробу (функціональна точність, надійність, тривалість терміну служби).

 


Читайте також:

  1. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  2. Аналіз асортименту й структури випуску продукції.
  3. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  4. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  5. Аналіз витрат на гривню товарної продукції
  6. Аналіз виявлених проблем і їхня оцінка
  7. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції.
  8. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу
  9. Аналіз і оцінка стану охорони праці
  10. Аналіз обсягу виробництва продукції в натуральному й вартісному вираженні.
  11. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  12. Аналіз рейтингових підходів і оцінка інвестиційної




Переглядів: 856

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття якості, його показники. Роль якості в підвищенні конкурентоспроможності продукції | Методи оцінки якості продукції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.