Прибутковість діяльності (чистий прибуток / виторг) характеризує сприйняття ринком продукції підприємства.
Основні фактори, що впливають на цей показник, – ціни, собівартість, якість. Тому аналіз прибутковості діяльності охоплює:
– цінову політику;
– витрати;
– якість.
Метою аналізу цінової політики є визначення того, чи відповідає цінова політика підприємства реаліям ринкової ситуації (чи не веде до завищення ціни, а відтак і зниження попиту, чи відповідає конкурентним перевагам або недолікам підприємства тощо). Класифікацію основних видів цін наведено в табл.8.1.1.
Завданням аналізу витрат є визначення розміру і структури витрат на виробництво та реалізацію продукції, іншу реалізацію, позареалізаційні операції, а також дослідження рентабельності окремих видів продукції (робіт, послуг).
Під час аналізу витрат розглядаються:
кошторис витрат;
калькуляції;
рентабельність окремих видів продукції, рентабельність іншої реалізації, рентабельність позареалізаційних операцій.
Інвестиційна привабливість ринку підприємства (галузі) оцінюється на основі аналізу:
§ правових особливостей функціонування ринку;
§ інфраструктури;
§ обсягів продажу;
§ конкуренції;
§ зовнішнього середовища господарювання підприємства.
Основні напрями і послідовність проведення аналізу інвестиційної привабливості ринку підприємства показано на рис.8.1.
Рис. 8.1.1. Основні напрями і послідовність аналізу інвестиційної привабливості ринку підприємства (галузі).