Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






У західних теоріях особистості

Підхід Концепція Базовий зміст Аспекти розгляду проблеми «Я»
Функціо-нальний Теорія особистості (В. Джемс)   Чисте (пізнаюче) Я та Емпіричне Я, що пізнається і містить ієрархію «Я» (духовне, матеріальне, соціальне, фізичне) «Я» як центральне утворення особистості; структура самосвідомості; виділення Я-образів.
Психоаналітичний Психодинамічна теорія особистості (З. Фрейд)   Структура особистості як сукупність біологічних (Воно) психічних (Я) та соціальних (Супер - Я) чинників; рівні усвідомлення чинників (свідомий, передсвідомий, несвідомий) Самосвідомість не розглядається. Фрейдівське «Я» змістовно співвідноситься з Я-концепцією, а Супер -Я – із самооцінкою та Я-ідеальним.
Індивідуальна теорія особистості (А. Адлер)   Особистість через «творче Я» Аспекти самосвідомості: самооцінка; почуття неповноцінності та переваги; здатність людини до керування собою та власним життям
Соціокультурна теорія особистості (К. Хортні) Особистість через Я-реальне; аналіз внутрішньоособистісних конфліктів та невротичних розладів самосвідомості Я-реальне – центральна категорія особистості; біологічна обумовленість самосвідомості (розвиток самосвідомості йде зсередини людини, тобто не залежить від соціуму)
Его-теорія особистості (Е. Еріксон) Поняття «Его», що характеризується стадіями психосоціального розвитку Самосвідомість як впевненість, самоконтроль, самооцінка, почуття Его-ідентичності
Гуманістичний Гуманістична теорія особистості (А.Маслоу) Особистість як ієрархія вроджених потреб і спонукань Потреби «Я» в позитивному ставленні до себе, у саморозвитку та самореалізації як вищих потреб особистості
Диспозиційна теорія особистості (Г. Олпорт)   Особистість як замість, розвиток якої забезпечує формування «Я» Самопізнання як синтез: відчуття власного тіла; відчуття самоідентичності; почуття самоповаги; розширення самості; образ себе; раціонального керування самим собою; цілепокладання
Гуманістична теорія особистості (Е. Фром) Формування особистості через екзистенціальні потреби людини Проблема «Я» через поняття ідентичності
Феноменологічна теорія особистості (К. Роджерс) Особистість через поняття Я-концепції Я-концепція як центральне соціально обумовлене утворення особистості; Я-образи: Я-реальне, Я-ідеальне)
Струк-турний Теорія особистості (Р. Мейли)   Особистість через трикомпонентну структуру «Я» Біологічний, психологічний та соціальний аспекти «Я»
Соціологічний Соціологічна теорія особистості (П. Жане) Особистість як обумовленість психіки людини процесом соціальної взаємодії Соціальна обумовленість самосвідомості та механізм ставлення людини до себе (тобто будь-яка форма ставлення до себе за своїм походженням є і проявом ставлення до інших людей)
Теорія «Дзеркального-Я» (Ч. Кулі) Я-концепції як уявлення індивіда про оцінку його особистості іншими Суб’єктивно-інтерпретований зворотний зв’язок, отриманий від інших як основна інформація про власне «Я»
Соціально-психологічна концепції (Д.Мід)   Людське «Я» як соціальний процес, що відбувається всередині індивіда, у результаті якого виникають «Я-усвідомлююче» та «Я» як об’єкт усвідомлення Визначення розвитку самосвідомості процесом спільної діяльності людей як засобу самопізнання


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  5. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  6. Активність особистості та самоуправління
  7. АКЦЕНТУЙОВАНІ РИСИ ОСОБИСТОСТІ
  8. Аншлюс Австрії. Мюнхенська конференція та її наслідки. Крах політики західних держав щодо умиротворення агресора
  9. Взаємодія ієрархій підструктур особистості та їх властивостей
  10. Взаємодія структур особистості і діяльності
  11. Визначення самооцінки особистості
  12. Визначення темпераменту особистості




Переглядів: 515

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
На заключній стадії свого розвитку проприум співвідноситься з унікальною здатністю людини до самопізнання та самоусвідомлення. | Основні внутрішні прийоми - самосприйняття та самоспостереження.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.