МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття про технічний стан автомобіляНАДІЙНІСТЬ І ТЕХНІЧНИЙ СТАН АВТОМОБІЛЯ Автомобіль є складною технічною системою, що призначена для здійснення транспортної діяльності і характеризується безліччю параметрів, що визначають технічні і експлуатаційні показники даної системи. Під системою розуміється впорядкована сукупність спільно діючих елементів, призначених для виконання заданих функцій. По відношенню до автомобіля елементами є агрегати, вузли, механізми і деталі - об'єкти або вироби. Всі елементи автомобіля (агрегати, вузли, механізми, деталі) мають різні характеристики стійкості до втрати працездатного стану, на які впливають як внутрішні конструктивні чинники, залежні від призначення і властивостей елементу, так і сукупність зовнішніх чинників, визначуваних як умови експлуатації автомобіля. Так, сучасний автомобіль складається з 15...20 тис. деталей, з яких 7...9 тис. втрачають свої первинні властивості при роботі, причому близько 3...4 тис. деталей мають термін служби менший, ніж у автомобіля в цілому. З них 80...100 деталей впливають на безпеку руху, а 150...300 деталей, «критичних» по надійності, частіше за інших вимагають заміни, викликають найбільші простої автомобілів, ресурсні витрати в експлуатації. Працездатність елементів автомобіля визначається його технічним станом. Технічний стан є сукупністю властивостей об'єкту, що змінюються в процесі експлуатації, характеризуються в певний момент ознаками, встановленими технічною документацією. Технічний стан автомобіля і його елементів визначається кількісними показниками конструктивних параметрів: у1, у2, … уі. Наприклад, для двигуна це розміри деталей циліндро-поршневой групи і крівошипно-шатунного механізму, для гальм - товщина гальмівних накладок, діаметрів гальмівних барабанів і зазорів між ними. Можливість безпосереднього вимірювання конструктивних параметрів багатьох виробів без часткового або повного розбирання вузла найчастіше обмежена. Для цих виробів при визначенні технічного стану користуються непрямими величинами, так званими діагностичними параметрами, що пов'язані з конструктивними параметрами і дають про них певну інформацію. Наприклад, про технічний стан двигуна можна судити по зміні його потужності, витраті масла на чад, компресії, змісту продуктів зносу в маслі. В процесі роботи автомобіля показники його технічного стану змінюються від початкових уі, відповідних новому виробу, до гранично допустимих упд, а потім і до граничних угр. Значення угр відповідає граничному стану, при якому його подальше застосування за призначенням неприпустимо або недоцільно. Тривалість роботи ізделія, яка вимірюється в годинах або кілометрах пробігу, а у ряді випадків в одиницях виконаної роботи, називається напрацюванням. Напрацювання до граничного стану, обумовленого технічною документацією, називається ресурсом. Тоді в інтервалі пробігу (зона працездатності) виріб вважається справним і може виконувати свої функції. Якщо виріб задовольняє вимогам нормативно-технічної документації за всіма показниками, то воно вважається справним. Якщо параметри виробу, що характеризують його здатність виконувати задані функції, відповідають встановленим нормативно-технічною документацією вимогам, то воно визнається працездатним. Звідси витікає, що автомобіль може виконувати свої основні функції, але не відповідає всім вимогам технічної документації (наприклад, пом'ято крило), він працездатний, але несправний. Якщо продовжувати експлуатувати автомобіль до стану у > угр, то наступить відмова, тобто подія, що полягає в порушенні працездатності. В цьому випадку припиняється транспортний процес (зупинка на лінії, передчасне повернення з лінії). Роль гранично допустимого значення параметра полягає в тому, щоб своєчасно виявляти (попереджати) наближення моменту відмови для вживання відповідних заходів. Для своєчасного попередження відмови елементу автомобіля необхідно мати уявлення про причини зміни його технічного стану і про чинники, що визначають прояв цих причин, а також їх вплив на інтенсивність зміни технічного стану елементів автомобіля. Читайте також:
|
||||||||
|