МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні нормативи ТО і ремонту автомобілів і їх коректуванняЗміст основних операцій ТО автомобілів Всі види ТО автомобілів проводяться в об'ємі приведених зразкових переліків основних операцій технічного обслуговування. При виявленні в ході ТО несправностей, що не усуваються регулюванням, проводиться ремонт або заміна відповідних деталей (вузлів). Щоденне технічне обслуговування (ЕО) включає наступні види робіт. Контрольні роботи. Огляд автомобіля і виявлення зовнішніх пошкоджень, перевірка його комплектності, стану кабіни, платформи (кузови), стекол, дзеркал заднього вигляду, капота двигуна і багажника, стан підвісок, коліс, шин і ін. Проводиться контроль дії приладів освітлення і сигналізації, склоочисників і т.д.; перевірка вільного ходу рульового колеса, приводів гальм, систем двигуна, роботи агрегатів, вузлів, систем і контрольно-вимірювальних приладів автомобіля на місці і на ходу. Прибиральні і мийні роботи, що припускають прибирання кабіни (салону) і платформи (кузови). Миття і сушка автомобіля, у разі потреби - санітарна обробка; протирання дзеркал заднього вигляду, фар, підфарників, покажчиків поворотів, задніх ліхтарів і стоп-сигналів, стекол кабіни, а також номерних знаків. Змащувальні, очисні і заправні роботи. Перевірка (доливка) рівня масла в двигуні. Перевірка (доливка) рівня рідини в системі охолоджування; перевірка рівня палива (заправка). Перше технічне обслуговування (ТО-1) включає наступні види робіт. Контрольно-діагностичні, кріпильні і регулювальні роботи, які, у свою чергу, діляться по специалізациі: • трансмісія і задній міст. Перевірка (регулювання) вільного ходу педалі зчеплення, люфта в шарнірних і шліцьових з'єднаннях карданної передачі, при необхідності закріплення фланців карданного валу; • рульове управління. Перевірка герметичності підсилювача рульового управління, кріплення кульових пальців, кріплення і люфта рульового колеса, шарнірів рульової тяги і др.; • гальмівна система. Перевірка (регулювання) ефективності дії гальмівної системи, вільного і робочого ходу педалі гальмівної системи, а також дії гальмівної системи, стоянки; • ходова частина. Перевірка стану вузлів і деталей підвіски, стану шин і тиску повітря в них; • кабіна, платформа (кузов) і оперення. Перевірка замків, петель і ручок дверей кабіни і інші роботи; • система живлення. Перевірка стану приладів і приводів системи живлення, герметичність їх з'єднань; • електроустаткування. Очищення і перевірка акумуляторної батареї, генератора, приладів і електропроводки. Змащувальні і очисні роботи. Мастило вузлів тертя і перевірка рівня масла в картерах агрегатів і бачках гідроприводу автомобіля відповідно до карти мастила. Додаткові роботи по спеціальних автомобілях і тягачах, вимагаючі перевірки стани несучих елементів, з'єднань і комунікацій, перевірки рівня масла в баку механізму підйому платформи і ін. Друге технічне обслуговування (ТО-2) включає наступні види робіт. Контрольно-діагностичні, кріпильні і регулювальні роботи: • двигун, системи охолоджування (опалювання) і мастила. Перевірка герметичності систем охолоджування (опалювання); перевірка стану циліндропоршневой групи двигуна; перевірка кріплення трубопроводу і приймальних труб глушника, піддону картерів двигуна і зчеплення; • трансмісія і задній міст. Перевірка дії пружини зчеплення, вільного і повного ходу педалі, роботи зчеплення; перевірка люфта в шарнірних і шліцьових з'єднаннях карданної передачі; перевірка стану картерів провідних мостів; • рульове управління і передня вісь. Регулювання сходження передніх коліс, розвалу, подовжнього і поперечного нахилів шворнів і кутів повороту передніх коліс, а також їх балансування і т.д. Перевірка ступеня зносу гальмівних барабанів або дисків, колодок, накладок, вільного і робочого ходів педалі гальма, стану пружин, підшипників, коліс і ін. При необхідності заміна вузлів або деталей; • ходова частина. Перевірка стану і герметичності трубопроводів гальмівної системи, їх регулювання; перевірка параметрів роботи гальмівної системи; перевірка працездатності інших елементів, що забезпечують гальмівні властивості автомобіля. Перевірка стану несучих конструкцій і елементів автомобіля, правильності розташування заднього моста; перевірка стану колісних дисків і кріплення коліс, стану шин. При необхідності - виконання регулювальних операцій; • кабіна (салон), платформа (кузов) і оперення. Перевірка стану поверхні кабіни, кузова, оперення; перевірка стану систем вентиляції і опалювання салону, а також ущільнювачів дверей і вентиляційних люків. Перевірка всіх зовнішніх і внутрішніх кріплень кузова, кріплень бризковиків. При необхідності - виконання косметичного ремонту; • система живлення карбюраторних двигунів. Перевірка кріплення, з'єднань і герметичності відповідальних елементів і комунікацій, їх справність. Перевірка якості горючої суміші, що готується, і при необхідності регулювання елементів системи; • система живлення дизельних двигунів. Перевірка кріплення герметичності і справності відповідальних елементів і комунікацій паливного бака, трубопроводів, паливних насосів, форсунок і т.д. При необхідності - усунення несправності і інші роботи; • акумуляторна батарея. Перевірка (відновлення) функціональності акумуляторної батареї; • генератор, стартер і реле-регулятор. Перевірка стану контактних елементів (контактних кілець, щіток), підшипників, при необхідності - розбирання генератора і заміна зношених деталей (щіток, нажімних пружин). Перевірка роботи стартера і реле-регулятора, регулювання напруги реле-регулятора з урахуванням пори року (якщо це передбачено його конструкцією); • прилади запалення. Перевірка свічок і котушки запалення, переривника-розподільника. При необхідності - регулювання зазорів; • прилади освітлення і сигналізації. Перевірка функціонування і регулювання. Змащувальні і очисні роботи. Мастило вузлів тертя автомобіля, перевірка рівня масла в елементах двигуна, перевірка і миття (заміна) фільтруючих елементів. Додаткові роботи по спеціальних автомобілях і тягачах. Проводяться відповідно до особливостей конструкцій цих автомобілів. Перед виконанням робіт по спеціалізаціях кожного виду ТО необхідно провести загальний огляд автомобіля. У всіх видах ТО кромі вказаних видів робіт передбачається виконання специфічних робіт по автобусах і легкових автомобілях. Одним з найважливіших принципів раціональної організації ТО і ремонту автомобілів є застосування обгрунтованих нормативів виконання профілактичних і ремонтних робіт. У технічній експлуатації існують нормативи: періодичності ТО, трудомісткості ТО і ремонту, тривалості ТО і ремонту, а також ресурсу до капітального ремонту (КР). Основоположним нормативним документом, що регламентує планування, організацію і зміст ТО і ремонту автомобілів, визначення ресурсів, є «Положення про технічне обслуговування і ремонт рухомого складу автомобільного транспорту» (далі — Положення). У сучасних умовах контроль за якістю виконання нормативних положень по ТО і ремонту автомобілів забезпечується завдяки існуючій системі сертифікації виробнично-технічної бази (ВТБ) і повноті послуг з обслуговування і ремонту. Нормативне регулювання для суб'єктів на ринку транспортних і сервісних послуг здійснюється системою ліцензування. Для оперативного обліку змін конструкцій автомобілів і умов їх експлуатації в Положенні передбачаються дві частини. У першій частині містяться основні положення по організації ТО і ремонту рухомого складу. У даній частині встановлюються: система і види ТО і ремонту, а також початкові нормативи, що регламентують їх; класифікація умов експлуатації і методи коректування нормативів; принципи організації виробництва ТО і ремонту в автотранспортній організації (АТО); типові переліки операцій ТО і інші основоположні матеріали. Друга частина (нормативна) включає конкретні нормативи по ряду базових моделей автомобілів і їх модифікаціям. З метою об'єктивного обліку зміни автомобілів, що випускаються, по-модельно (вітчизняного виробництва) дана частина разрабативается і доповнюється з періодичністю 3 - 5 років у вигляді окремих додатків до 1-й частини. Нормативи ТО і ремонту, встановлені Положенням, відносяться до певних умов експлуатації, званих еталонними. За еталонні умови прийнята робота базових моделей автомобілів, що мають пробіг від початку експлуатації в межах 50...75% від норми пробігу до КР, в умовах експлуатації I категорії в помірному кліматичному районі з помірною агресивністю навколишнього середовища. При цьому передбачається, що ТО і поточний ремонт (ПР) виконуються на підприємстві, що має ВТБ для обслуговування 200...300 автомобілів, що становлять не більше трьох технологічно сумісних груп. При роботі в інших, відмінних умовах експлуатації змінюються безвідмовність і довговічність автомобілів, а також трудові і матеріальні витрати на забезпечення їх працездатності. Тому нормативи ТО і ремонту коректуються. Вид коректування (ресурсний), що регламентується Положенням, має на меті корректірованіє нормативів залежно від зміни рівня надійності автомобілів, що працюють в різних умовах експлуатації. Це коректування приводить до зміни матеріальних ресурсів, необхідних для проведення ТО і ремонту автомобілів в різних умовах експлуатації. При коректуванні враховуються наступні п'ять основних чинників. 1. Категорія умов експлуатації. Коректування нормативів ТО і ремонту автомобілів залежно від умов експлуатації здійснюється відповідно до їх класифікації, яка включає п'ять категорій умов експлуатації (табл. 4.1). Таблиця 4.1 Залежність коефіцієнта коректування нормативів Кх від умов експлуатації
* При коректуванні норми пробігу до КР двігателя Ко, приймається рівним: 0,7 - для III категорії умов експлуатації; 0,6 - для IV категорії і 0,5 - для V категорії. ** При коректуванні норм витрати запасних частин А, для двигуна складає: 1,4 - для III категорії умов експлуатації; 1,65 - для IV категорії і 2,0 - для V категорії.
Категорія умов експлуатації автомобілів характеризується типом дорожнього покриття, типом рельєфу місцевості, по якій пролягає дорога, і умовами руху. 2. Модифікація рухомого складу і особливості організації його роботи. При формуванні нормативів враховують необхідність їх коректування по типу і модифікації (конструктивному призначенню: автомобілі з причепами, самоскиди і т.д.) транспортного засобу в зв'язці із специфікою його транспортної діяльності. Модифікація рухомого складу і особливості організації його роботи відповідно до «Положення про технічне обслуговування рухомого складу автомобільного транспорту» враховуються коефіцієнтом (Додаток 1), який застосовується для коректування трудомісткості ТО і ПР (1,0... 1,25), пробігу до капітального ремонту (1,00...0,75) і витрати запасних частин (1,0...1,3). 3. Природно-кліматичні умови враховуються при визначенні періодичності ТО, питомої трудомісткості ПР і норм пробігу до капітального ремонту. Коректування за природно-кліматичними умовами здійснюється за допомогою коефіцієнта Ki, який відповідно змінюється з урахуванням агресивності навколишнього середовища при визначенні: періодичності ТО - від 0,72 до 1,0; питомої трудомісткості ПР - від 0,9 до 1,43; при визначенні пробігу до першого капітального ремонту - від 0,63 до 1,1; витрати запасних частин - від 0,9 до 1,54 (табл. 4.2). Таблиця 4.2 Коефіцієнт коректування нормативів залежно від природно-кліматичних умов К3 = К'3 К'з
* Агресивність навколишнього середовища враховується і при постійному використанні рухомого складу для перевезення хімічних вантажів, що викликають інтенсивну корозію деталей. 4. Пробіг з початку експлуатації (вік транспортного засобу) враховується при коректуванні питомої трудомісткості ПР автомобілів. Коректування по віку відповідно до Положення виконується з використанням коефіцієнта К*. Для вантажних автомобілів цей коефіцієнт коректує трудомісткість, змінюючись від 0,4 (для пробігу, що становить менше 25% ресурсу автомобіля до КР) до 2 і більш при пробігу автомобіля, що в 1,75...2 разу перевищує ресурс до КР. Залежно від пробігу з початку експлуатації до капітального ремонту змінюється і тривалість простою автомобіля на ТО і в ремонті, яка враховується коефіцієнтом К$, що змінюється в межах 0,7... 1,4. При пробігу автомобіля, що перевищує його значення до першого капітального ремонту, величина К'А приймається рівною 1,4. 5. Рівень концентрації рухомого складу. При коректуванні нормативів враховуються розміри АТО і разномарочность обслуговуваного парку. Останнє враховується числом технологічно сумісних груп, тобто груп, що вимагають для ТО і ПР однакових засобів обслуговування (постів, устаткування) автомобілів в парку (не менше 25 в групі). У додатку приведено розподіл рухомого складу по технологічно сумісних групах при виробництві ТО і ПР. Коректування по даному коефіцієнту не має сенсу в невеликих, одно- і маломарочних АТО. Результуючий коефіцієнт коректування виходить перемножуванням відповідних коефіцієнтів, при цьому він не должен бути менше 0,5. Окрім вказаного виду коректування (ресурсного) стосовно організацій існує і другий вигляд - оперативний, який проводиться безпосередньо в АТО і має на меті підвищити працездатність автомобілів шляхом зміни складу операцій ТО з урахуванням конструкції, умов роботи автомобілів і особливостей даної АТО. Оперативне коректування здійснюється тільки після впровадження в АТО початкових нормативів, що рекомендуються Положенням. Цей вид коректування грунтується на об'єктивних даних діючої системи обліку несправностей, витрат на ТО і ремонт, а також результатів діагностичних робіт. Основним методом оперативного коректування є сумісний аналіз фактично виконуваних в даній АТО операцій ТО і діагностування і виникаючої при цьому потреби в роботах супутнього ПР, які безпосередньо пов'язані з режимами і якістю виконання профілактичних робіт. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|