Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна будова БМП-1

Механізм захисту двигуна від попадання води

Система пуску двигуна

Система охолодження і підігріву

Система мащення

Призначення, бойова і технічна характеристика та загальна будова БМП-1.

Бойова машина піхоти БМП-1 є швидкохідною плаваючою гусеничною бойовою машиною, що має потужне озброєння, броневий захист і високу маневреність. Вона забезпечує можливість ведення масованого вогню десантом на ходу на полі бою. Машина пристосована для транспортування повітрям.

Призначення БМП - підвищити мобільність, озброєність і захищеність піхоти, що діє на полі бою в сучасних умовах (у т.ч. застосування ядерної зброї).

Бойова і технічна характеристика:

• тип машини - гусенична, броньована, плаваюча;

• марка-БМП-1

• бойова вага, т - 13,0+2%т. • бойовий розрахунок, люд.:

екіпаж - 3

десант - 8

• середня швидкість по сухій ґрунтовій дорозі, км./год. - 40,0...45,0

• максимальна швидкість, км./год.:

по шосе - 65

на плаву: передній хід - не менше 7,0 задній хід - близько 2,0

• запас ходу по паливу на шосе, км. - 550... 600

• ширина рову, м - 2,5 • висота стінки, м - 0,7

Гармата • тип - гладкоствольна напівавтоматична

Механізм заряджання

• тип - електромеханічний

Приводи наведення,

• тип - імпульсний електричний

Комплекс ПТУРС 9М14М• тип - протитанковий комплекс з одноканальною системою управління 9С428, з пусковим кронштейном і направляючою для ПТУРС

Спарений кулемет• тип - танковий • марка -ПКТ

Двигун• тип - шестициліндровий чотирьохтактний безкомпресорний дизель рідинного охолодження зі струминним розпилюванням палива • марка - УТД - 20 • максимальна потужність при 2600 об./хв., к.с. - 300-15

Система живлення паливом

• застосовуване паливо:

г для літньої експлуатації - дизельне марки ДЛ ГОСТ 4749-49 для зимової експлуатації - дизельне марок ДЗ чи ДА ГОСТ 4749-49 • заправна ємкість паливних баків, л. - 462

Система живлення повітрям

• повітряочисник - циклонний безкасетний з автоматичним ежекційним видаленням пилу.

• застосовуване масло - МТ-16п

• ємність усієї системи, л. - 58

• заправна ємкість бака, л. - 48

• тип системи охолодження - рідинна високотемпературна закритого типу з примусовою циркуляцією охолоджуючої рідини і ежекційним просмоктуванням повітря через радіатори

• заправна ємність системи водою з трьохкомпонентною присадкою, л. - близько 53

• основна система пуску - стисненим повітрям • додаткова система пуску - електростартером

• тип - клапанний з автоматичним і ручним приводами

1)броньований корпус і башта;

2) озброєння;

3) механізм заряджання;

4) двигун і його системи;

5) силова передача;

6) ходова частина;

7) електрообладнання;

8) засоби зв’язку;

9) система захисту від ЗМЗ;

10) протипожежне обладнання;

11) система термодимової апаратури;

12) комплект ЗІП.

2. Призначення, загальна будова броньованого корпусу, башти і догляд за ними

Броневаний корпус машини і башта служить для розміщення і захисту екіпажу, озброєння, боєприпасів, агрегатів і механізмів машин від поразки вогнем супротивника, для захисту екіпажу від проникаючої радіації ядерного вибуху, від пилеподібних радіоактивних речовин, наведеної радіації, дії отруйних речовин і бактеріальних засобів.

Корпус є кістяком, що з’єднує в єдине ціле всі агрегати і механізми машини, сприймає навантаження, що виникають при русі,

подоланні перешкод і стрільбі, і, крім того, він забезпечує необхіднийзапас плавучості машини.

 

Корпус являє собою коробку, зварену зі сталевих броневих листів. Він складається з носової частини, бортів, кормової частини, даху, днища і перегородки силового відділення. Деякі деталі корпуса виконані з алюмінієвих сплавів.

З внутрішньої сторони до корпусу приварені бонки і кронштейни, що служать для кріплення вузлів і агрегатів за допомогою кріпильних деталей.

Носова частина корпуса складається з нижнього і верхнього похилих броневих листів. Із зовнішньої сторони до нижнього похилого листа носової частини машини приварюються два буксириних гаки з пружинними засувками, два вушка для кріплення машини тросами в літаку. До верхнього похилого носового листа приварені шість шарнірів для кріплення хвилевідбивного щитка, два кронштейни для кріплення фар, два огородження фар, два упори хвилевідбивного щитка. У цьому листі є два отвори для кріплення габаритних ліхтарів, два отвори для осей важелів хвилевідбивного щитка і проріз, що закривається відкидним ребристим листом. Для підняття й опускання ребристого листа служать дві скоби.

По бортах машини приварені фланці, кронштейни, що направляють очисники, кронштейни для кріплення серг важелів гідравлічних амортизаторів, шарніри для кріплення крил, буксирні гаки із пружинними засувками. На верхніх бортових листах передбачені дві амбразури для установки кулемета ПК і ведення вогню з нього і шість амбразур для автоматів АКМ. Амбразури закриваються броневими кришками.

На кормовому листі приварені чотири кронштейни для кріплення кормових дверей, два упори, дві петлі для кріплення машини тросами в літаку. У листі передбачені прорізи для кормових дверей і отвір для кріплення габаритного ліхтаря (стоп - сигналу).

Днище машини виконано з листів легованої сталі. Твердість листів досягається повздовжніми виштамповками і поперечними порожнистими балками, у яких проходять торсіони. Для обслуговування агрегатів машини в днищі є отвори з пробками, отвір із клапаном і люк, закритий кришкою. Герметичність люка й отворів забезпечується гумовими прокладками.

Дах корпуса складається зі знімного і незнімних листів. Твердість даху корпуса забезпечується поперечними і повздовжніми порожнистими балками і чотирма стійками. У даху передбачені люки для посадки і висадки екіпажу і десанту, отвори для заправлення пальним і мастильними матеріалами, для установки антени і габаритних ліхтарів, шахти для установки приладів спостереження. З лівої сторони корпуса приварені поручні. На даху корпуса в десантному відділенні і на всіх кришках люків із внутрішньої сторони встановлена підбивка.

Щоб створити нормальні умови для екіпажу машини, силове відділення ізольоване від відділень управління і бойового звуконепроникною перегородкою, виконаною з листів алюмінієвого сплаву, між якими прокладається пінопласт. У перегородці передбачені люки для доступу до вузлів силового відділення, отвори для тяг приводів управління, проводів електроустаткування і сполучного валу КП.

На перегородці, з боку бойового відділення є кишеня повітряводу, що з’єднана патрубком з повітряочисником. Патрубок закритий захисною сіткою. У нижній частині кишені, з боку силового відділення, є отвір для очищення кишені від сторонніх предметів, що потрапили з повітрям. Цей отвір закритий гумовим клапаном.

Для доступу до захисної сітки на стінці кишені повітряводу, з боку відділення управління, є лючок, закритий кришкою. Крім того, на перегородці силового відділення, з боку відділення управління, приварені деталі, до яких кріпляться крани і рукоятки.

Башта машини конусоподібної форми зварено зі сталевих броневих листів. Вона встановлена на кульковій опорі над вирізом у підбаштовому листі даху корпуса.

У передній частині башти є амбразура для гармати, закрита бронемаскою, що кріпиться на гарматі. Справа, поруч з амбразурою, є амбразура для кулемета. На башті передбачені два люки: люк оператора і люк видачі снарядів для установки їх на пусковий кронштейн. Попереду і по боках люка оператора виконані чотири шахти для установки приладів спостереження ТНПО-170.

Справа, попереду люка оператора, до даху приварена вертикальна стійка для кріплення буя, яким користуються при подоланні водних перешкод.

Шарикова опора башти являє собою радіально - упорний шарикопідшипник з легкого сплаву, кільцями якого є верхній і нижній погони башти.

Верхній погон кріпиться болтами до донного листа башти, нижній - до кільцевої виточки підбаштового листа корпуса. На нижньому погоні нарізаний зубчастий вінець, з яким зчеплена шестерня механізму повороту башти.

Стопор башти призначений для надійного стопоріння башти в похідному положенні. Він розташований на донному листі башти зліва від оператора.

Для стопоріння башти необхідно відвести рукоятку від себе, при цьому важіль під дією пружини повернеться, захоплюючи за собою з’єднаний з ним важіль, до якого кріпиться гребінка. Зуби гребінки ввійдуть в зуби вінця нижнього погона башти, чим забезпечується стопоріння башти в будь - якому положенні. Щоб розстопорити башту, досить відтягнути рукоятку на себе, при цьому важіль повернетьсч і потягне важіль, зуби гребінки вийдуть із зачеплення з зубами нижнього погона.

 

3. Загальна будова відділення управління

Відділення управління розташоване в носовій частині корпуса машини. Воно обмежене справа перегородкою силового відділення, а зліва - лівим бортом машини.

У відділенні розміщені:

- сидіння механіка - водія і сидіння командира, на спинках яких закріплені сумки із шоломофонами;

- центральний щиток перед механіком - водієм;

- люки механіка - водія і командира безпосередньо над сидіннями;

- три прилади спостереження (один центральний і два бічних) механіка - водія і три прилади спостереження командира машини;

- кермова колонка, на якій установлений штурвал із кнопкою звукового сигналу, важіль переключення передач і важіль включення уповільненої передачі;

- рукоятка стоянкового гальма, що розташоване біля перегородки силового відділення;

- педаль приводу подачі палива на днищі справа перед сидінням механіка - водія;

- привід ручної подачі палива справа від механіка - водія на перегородці силового відділення;

- педаль привода управління головним фрикціоном на днищі зліва перед сидінням механіка - водія;

- педаль приводу зупиночних гальм між педаллю головного фрикціону і педаллю подачі палива;

- рукоятка приводу жалюзі і заслінок ежектора справа від сидіння механіка - водія на балці даху корпуса;

- кран блокованого приводу управління повітрязабірною трубою, хвилевідбивним щитком і клапаном відсмоктування пилу, кран управління хвилевідбивним щитком і кран вимикання головного фрикціона зліва від сидіння механіка - водія;

- кран зливу води з двигуна, кран системи живлення паливом, кран системи живлення паливом підігрівника, рукоятка приводу управління клапанами захисту двигуна, Рукоятка повітряної заслінки підігрівника, плафон освітлення відділення управління, укладка АКМ оператора і лючки для доступу в силове відділення на перегородці силового відділення;

- клапан зливу води із системи охолодження між сидіннями механіка - водія і командира біля перегородки силового відділення;

- перепускний клапан для зливу води з відділення управління в силове внизу носової частини перегородки силового відділення над педальним містком;

- світлове табло "Відпусти ручне гальмо" зліва під центральним щитком;

- плафон освітлення центрального щитка біля перегородки силового відділення;

- релейна коробка КР-40 на нижньому похилому листі;

- балон із стисненим повітрям біля лівого борту, частково під сидінням командира;

- манометр для визначення тиску в системі пневмообладнання зліва під центральним щитком;

- гіронапівкомпас ГПК-59 зліва від рульової колонки під центральним щитком;

- радіостанція Р-123М, блок живлення радіостанції, блок живлення ТВНО-2 у ніші лівого борту;

- апарат А-1 переговорного пристрою зліва на борту;

- щиток "Очищення" зліва на борту під радіостанцією біля командира;

- бачок повітряно-рідинного очищення в ніші борту справа від радіостанції;

- нагнітач, клапанна коробка, фільтр ФПТ-200М в ізольованому відсіку ФВУ зліва позаду командира;

- нагрівник у коробці, закріплений ззовні на стінці відсіку ФВУ;

- сигнальна лампа "ОТКР. КЛАПАН ФПТ" зліва від центрального щитка;

- блок живлення ПРХР зліва біля борту в носовій частині;

- датчик і коробка управління обігрівом ПРХР зліва на борту між механіком - водієм і командиром.

 

4. Призначення дверей, лючків, порядок їх відкривання, стопоріння і закривання

Люк механіка - водія, розташований у передній частині корпуса, призначений для посадки і висадки механіка - водія і для спостереження за місцевістю при відкритій кришці люка.

Для відкривання і закривання кришки люка, а також для фіксації її у відкритому чи закритому положення служить ексцентриковий замок, встановлений у стакані. Стакан кріпиться болтами на горизонтальній частині даху, праворуч від люка. Будучи корпусом замка, стакан одночасно служить направляючою для валика.

Піднімати і опускати кришку люка можна тільки зсередини машини переміщенням рукоятки замка у вертикальній площині. Відкривається кришка поворотом рукоятки у горизонтальній площині. При цьому кришка люка відводиться вправо до упору.

Люк командира розташований позаду люка механіка - водія. Він призначений для посадки і висадки командира і для спостереження за навколишньою місцевістю.

Обертання верхнього погона обмежується двома упорами. Попереду зліва до нижнього погона кріпиться стопор, що складається з корпуса, стрижня, пружини і рукоятки. Стопор фіксує верхній погон у двох положеннях, для цього в погоні мається два отвори.

Кришка люка кріпиться на верхньому погоні за допомогою порожніх валиків, через які проходить торсіон, призначений для полегшення відкривання кришки.

Кормові люки служать для посадки і висадки десанту (на воді), для спостереження на марші при похідному положенні сидінь десанту. Крім того, при необхідності люки можуть бути використані дляведення стрільби. Конструктивно всі люки виконані однаково.

Закривання кришки люка і її герметизація забезпечується замком гвинтової дії.

Для відкривання кришки люка необхідно відтягнути рукоятку замка вниз, щоб зуб рукоятки вийшов із зачеплення з втулкою, потім повернути рукоятку проти ходу годинникової стрілки. Рукою підняти кришку до стопоріння її у відкритому положенні.

Люк над двигуном служить для доступу до двигуна і його агрегатів. Кришка люка кріпиться на петлях, приклепаних до листа даху По внутрішньому периметрі кришки є гумове ущільнення.

Кришка люка кріпиться вісьмома болтами. Відкривається вона за допомогою рукоятки, привареної в заглибленні кришки.

Лючок підігрівника призначений для випуску газів при роботі котла підігрівача. В отвір, розташований поряд з лючком, вварена втулка, що є напрямною для осі кришки. Щоб відкрити кришку лючка потрібно відвернути гайку і повернути рукоятку від борту до стопоріння осі фіксатором. Якщо повернути рукоятку до упору болта в стійку і закрутити гайку, кришка лючка буде закрита і затягнута.

Двері розташовані в кормовій частині машини. Вони виконані з броневої сталі.

Двері закриваються замками. Замки встановлені в отворах обохдверей.

Для щільного закривання дверей служить штурвал, повертанням якого забезпечується обертання шестерні.

Щоб відкрити двері ззовні машини (якщо вона замкнута), треба спеціальним ключем розстопорити фіксатор рукоятки і повернути її вниз. У результаті повернеться важіль, що, стискаючи пружину засувки, відведе засувку. Завдяки обгонній муфті, встановленій у внутрішній рукоятці, остання залишається нерухомою. При відпусканні рукоятки усі механізми повертаються у вихідне положення. Преш ніж закрити двері необхідно звільнити їх відстопору ззовні машини - натисканням на стопор, а зсередини натисканням на кнопку. При натисканні на кнопку двері необхідно штовхнути від себе у бік відкривання.

Люк оператора служить для посадки і висадження оператора. Щільне прилягання кришки забезпечується замком гвинтової дії.

Зусилля затягування кришки може регулюватися в процесі експлуатації шляхом вкручування або викручування різьбового велика, для чого рукоятка замка попередньо повинна бути знята.

Люк видачі ПТУРС призначений для установки направляючої з протитанковим керованим реактивним снарядом на пусковий кронштейн.

Основними частинами люка є кришка з ущільненням і механізм відкривання і закривання люка.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  3. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  4. Анатомічна будова кісток вільної нижньої кінцівки
  5. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка
  6. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  7. Антигенна будова HDV
  8. АСОЦІАЦІЯ. ПОБУДОВА АСОЦІАТИВНОГО КУЩА
  9. Атмосфера. ЇЇ хімічний склад та будова
  10. Атомно-молекулярна будова речовини.
  11. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика
  12. Базис і надбудова.




Переглядів: 4062

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Взаємозалежність і співвідношення громадянського суспільства і правової держави. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.163 сек.