МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕМА 8. Судова влада в зарубіжних країнах.План 1. Глава держави у зарубіжних країнах: поняття та місце в системі влади, юридична форма, повноваження, особливості статусу монарха; порядок обрання, заміщення, привілеї та відповідальність президента. 2. Уряд у зарубіжних країнах: поняття, компетенція, формування та склад, відповідальність. 1.Глава держави – це посадова особа чи орган, що займає найвище місце в системі органів держави. Згідно з текстами багатьох конституцій глава держави або не входить ані в яку гілку влади, або входить і в законодавчу, і у виконавчу, або, зрештою тільки у виконавчу. У більшості зарубіжних країн існує одноособовий глава держави, правове становище якого залежить від форми правління країни. У країнах з монархічною формою правління главою держави є монарх. У країнах із республіканською формою правління главою держави є президент, котрий як вища посадова особа республіки завжди обирається, за винятком тих випадків, коли цей пост займається внаслідок державного перевороту. Глава держави – це найвищій представник як у самій країні, так і зовні, а разом із тим символ єдності нації, держави (народу і держави). Залежно від форми правління та державного режиму, а також системи політичних стосунків у країні, його конституційні повноваження можуть бути номінальними чи реальними. Номінальні та реальні повноваження можуть по-різному співвідноситися, але в разі будь-якої політичної кризи, коли конституційні влади і політичні сили з якоїсь причини будуть не в змозі керувати країною, саме глава держави покликаний знайти вихід із ситуації. Це свого роду резерв влади. 2.Уряд – це колегіальний орган загальної компетенції, який здійснює керівництво виконавчою та розпорядчою (тобто адміністративною) діяльністю в країні. До його складу входять керівники найбільш значущих органів центральної адміністрації, а інколи й представники нижчих за рангом адміністрацій. Щоправда, до президентських республік це визначення не зовсім підходить. Адміністрація із загальною компетенцією очолюється там не колегіальним органом, а тільки президентом. Залежно від форми правління і міри участі парламенту у формуванні уряду можна виокремити дві основні моделі формальної процедури створення уряду: парламентську і позапарламентську. Що до інституту глави уряду, то він розглядається на прикладі країн з парламентською та змішаною формами правління, тому що в президентських республіках такого інституту немає – його функції виконує глава держави. Мета лекції: - освітня: ознайомлення із судовими системами та статусом суддів, прокурорів, слідчих і адвокатів у зарубіжних країнах; засвоєння основних понять теми; - розвивальна: розвиток пізнавальної самостійності, комунікативної компетентності; - виховна: виховання поваги до соціальної ролі судової влади, яка полягає в тому, щоб у різних юридичних конфліктах забезпечувати панування права. Основні поняття:юстиція; юрисдикція; правосуддя; присяжні засідателі; суд шеффінів;апеляція; касація; мандамус; інджанкшн. Читайте також:
|
||||||||
|