МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА 8. Судова влада в зарубіжних країнах.План 1. Глава держави у зарубіжних країнах: поняття та місце в системі влади, юридична форма, повноваження, особливості статусу монарха; порядок обрання, заміщення, привілеї та відповідальність президента. 2. Уряд у зарубіжних країнах: поняття, компетенція, формування та склад, відповідальність. 1.Глава держави – це посадова особа чи орган, що займає найвище місце в системі органів держави. Згідно з текстами багатьох конституцій глава держави або не входить ані в яку гілку влади, або входить і в законодавчу, і у виконавчу, або, зрештою тільки у виконавчу. У більшості зарубіжних країн існує одноособовий глава держави, правове становище якого залежить від форми правління країни. У країнах з монархічною формою правління главою держави є монарх. У країнах із республіканською формою правління главою держави є президент, котрий як вища посадова особа республіки завжди обирається, за винятком тих випадків, коли цей пост займається внаслідок державного перевороту. Глава держави – це найвищій представник як у самій країні, так і зовні, а разом із тим символ єдності нації, держави (народу і держави). Залежно від форми правління та державного режиму, а також системи політичних стосунків у країні, його конституційні повноваження можуть бути номінальними чи реальними. Номінальні та реальні повноваження можуть по-різному співвідноситися, але в разі будь-якої політичної кризи, коли конституційні влади і політичні сили з якоїсь причини будуть не в змозі керувати країною, саме глава держави покликаний знайти вихід із ситуації. Це свого роду резерв влади. 2.Уряд – це колегіальний орган загальної компетенції, який здійснює керівництво виконавчою та розпорядчою (тобто адміністративною) діяльністю в країні. До його складу входять керівники найбільш значущих органів центральної адміністрації, а інколи й представники нижчих за рангом адміністрацій. Щоправда, до президентських республік це визначення не зовсім підходить. Адміністрація із загальною компетенцією очолюється там не колегіальним органом, а тільки президентом. Залежно від форми правління і міри участі парламенту у формуванні уряду можна виокремити дві основні моделі формальної процедури створення уряду: парламентську і позапарламентську. Що до інституту глави уряду, то він розглядається на прикладі країн з парламентською та змішаною формами правління, тому що в президентських республіках такого інституту немає – його функції виконує глава держави. Мета лекції: - освітня: ознайомлення із судовими системами та статусом суддів, прокурорів, слідчих і адвокатів у зарубіжних країнах; засвоєння основних понять теми; - розвивальна: розвиток пізнавальної самостійності, комунікативної компетентності; - виховна: виховання поваги до соціальної ролі судової влади, яка полягає в тому, щоб у різних юридичних конфліктах забезпечувати панування права. Основні поняття:юстиція; юрисдикція; правосуддя; присяжні засідателі; суд шеффінів;апеляція; касація; мандамус; інджанкшн. Читайте також:
|
||||||||
|