Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА 8. Судова влада в зарубіжних країнах.

План

1. Глава держави у зарубіжних країнах: поняття та місце в системі влади, юридична форма, повноваження, особливості статусу монарха; порядок обрання, заміщення, привілеї та відповідальність президента.

2. Уряд у зарубіжних країнах: поняття, компетенція, формування та склад, відповідальність.

1.Глава держави – це посадова особа чи орган, що займає найвище місце в системі органів держави. Згідно з текстами багатьох конституцій глава держави або не входить ані в яку гілку влади, або входить і в законодавчу, і у виконавчу, або, зрештою тільки у виконавчу. У більшості зарубіжних країн існує одноособовий глава держави, правове становище якого залежить від форми правління країни. У країнах з монархічною формою правління главою держави є монарх. У країнах із республіканською формою правління главою держави є президент, котрий як вища посадова особа республіки завжди обирається, за винятком тих випадків, коли цей пост займається внаслідок державного перевороту. Глава держави – це найвищій представник як у самій країні, так і зовні, а разом із тим символ єдності нації, держави (народу і держави).

Залежно від форми правління та державного режиму, а також системи політичних стосунків у країні, його конституційні повноваження можуть бути номінальними чи реальними. Номінальні та реальні повноваження можуть по-різному співвідноситися, але в разі будь-якої політичної кризи, коли конституційні влади і політичні сили з якоїсь причини будуть не в змозі керувати країною, саме глава держави покликаний знайти вихід із ситуації. Це свого роду резерв влади.

2.Уряд – це колегіальний орган загальної компетенції, який здійснює керівництво виконавчою та розпорядчою (тобто адміністративною) діяльністю в країні. До його складу входять керівники найбільш значущих органів центральної адміністрації, а інколи й представники нижчих за рангом адміністрацій. Щоправда, до президентських республік це визначення не зовсім підходить. Адміністрація із загальною компетенцією очолюється там не колегіальним органом, а тільки президентом. Залежно від форми правління і міри участі парламенту у формуванні уряду можна виокремити дві основні моделі формальної процедури створення уряду: парламентську і позапарламентську. Що до інституту глави уряду, то він розглядається на прикладі країн з парламентською та змішаною формами правління, тому що в президентських республіках такого інституту немає – його функції виконує глава держави.

Мета лекції:

- освітня: ознайомлення із судовими системами та статусом суддів, прокурорів, слідчих і адвокатів у зарубіжних країнах; засвоєння основних понять теми;

- розвивальна: розвиток пізнавальної самостійності, комунікативної компетентності;

- виховна: виховання поваги до соціальної ролі судової влади, яка полягає в тому, щоб у різних юридичних конфліктах забезпечувати панування права.

Основні поняття:юстиція; юрисдикція; правосуддя; присяжні засідателі; суд шеффінів;апеляція; касація; мандамус; інджанкшн.


Читайте також:

  1. Автономні утворення у зарубіжних державах
  2. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  3. Бюджетний устрій в зарубіжних країнах. Організація бюджетного процесу
  4. В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ
  5. Визначення конституційного права зарубіжних країн.
  6. Визначення обліку та його користувачі в зарубіжних країнах
  7. Виконавча влада в Україні
  8. Виконавча владабазується на певних принципах: пріоритет прав людини, демократизм, законність, рівноправність громадян у державному управлінні, гласність.
  9. Влада і стилі керівництва в управлінні змінами
  10. Влада керівника, її форми та джерела
  11. Влада підлеглих.
  12. Влада як соціальний феномен. Ресурси влади. Класифікація влади




Переглядів: 534

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 7. Виконавча влада в зарубіжних країнах. | ТЕМА 9. Територіальна організація публічної влади в зарубіжних країнах.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.