Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ


1.1. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА В ДРЕВНЬОМУ СВІТІ


Теорії виникнення фізичної культури


Питання про виникнення і розвиток фізичної культури на першому етапі людства - один з основних в історії фізичної культури. Не випадково до нього зверталися багато вчених.

Існує декілька позицій при обговоренні проблеми виникнення фізичної культури:

1. В кінці XIX - початку XX в. німецький філософ Шиллер висунув теорію гри. Прихильниками його теорії були філософи Бюхер і Гросс (Німеччина), Спенсер (Англія), Летурно (Франція). Відповідно до цієї теорії, людина розвивалася фізично і розумово завдяки праці, а трудовий процес виник з гри. Таким чином, на думку вчених, в житті суспільства "гра старше праці", а "праця є дитя гри".

2. Теорія магії вперше викладена англійським вченим Рейнак. Прихильники цієї теорії - К. Дим і В. Кербі (ФРН). Б.Жіллет (Франція) висуває, сучаснішу теорію походження фізичної культури - «фізичні вправи і ігри мають культове і жівотнообразное походження".

3. Теорія зайвої біологічної енергії висунута вченим Спенсером (США). Основне положення його теорії в тому, що фізична культура - це інстинкт, але, на думку інших вчених, якщо це інстинкт, то суспільство не несе відповідальності за ті пороки, які воно породжує.

4. Матеріалістична, марксистсько-ленінська теорія, викладена в роботах Г.В. Плеханова, Н.І. Пономарьова. Згідно їх теорії, в основі виникнення фізичної культури лежать два фактори - об'єктивний і суб'єктивний.

До об'єктивного фактору відноситься те, що в процесі трудової діяльності (полювання, рибальство, збиральництво) людина постійно вимушений був розвивати свої навички. Вправляючись, він удосконалював свої фізичні якості (спритність, витривалість, швидкість, силу).

До суб'єктивному чиннику відноситься власне свідомість людини, який придумував вправи для підготовки до трудової діяльності, встановлював зв'язок між попередньою підготовкою і результатами полювання, а також організовував передачу досвіду отриманих навичок, тобто виховував.

Помилка прихильників перших трьох теорій, які намагалися довести, що зачатки фізичного виховання є вже у тваринному світі, полягала в тому, що вони не знаходили відмінностей між інстинктивним поведінкою тварин і свідомою діяльністю людей. Вчені, які намагалися довести, що фізична культура виникла з релігійних обрядів первісних людей, також помилялися, так як людина стала застосовувати фізичні вправи раніше, ніж з'явилася релігія. Наукою доведено, що суспільно-історичною основою походження фізичної культури є праця. Саме про це і говорили Г.В. Плеханов і Н.І. Пономарьов у своїй теорії виникнення фізичних вправ.

Фізична культура виникла з потреб первісних людей в підготовці до того чи іншого роду трудової діяльності.

Оскільки в самому ранньому періоді свого становлення людина займалася полюванням і саме вона була серйозним фізичним випробуванням, пов'язаним з необхідністю подовгу бігати, метати, плавати, переносити важкі туші вбитих тварин. Але ці дії ще не можна вважати фізичними вправами, так як вони застосовувалися з метою впливу на навколишній світ, на природу заради добування їжі, одягу та інших матеріальних благ.

Фізичними вправами ці дії стали лише тоді, коли людина почала свідомо використовувати їх з метою розвитку власних фізичних якостей, виділивши з трудових дій у відносно самостійний вид діяльності. Наприклад, перед полюванням багаторазово повторювати найбільш важливі мисливські дії, образно висловлюючись "грати в охоту". Перетворення трудових дій у фізичні вправи дозволило ефективно впливати, з одного боку, на фізичне вдосконалення людини, а з іншого - на підвищення його працездатності.


^ Розвиток фізичної культури на окремих


Читайте також:

  1. Автономні утворення у зарубіжних державах
  2. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  3. Антитоталітарні демократичні революції у країнах Східної Європи. Розпад Югославії. Об’єднання Німеччини
  4. Більш повну практику ціноутворення в сучасних умовах у розвинутих країнах світу допоможе з’ясувати короткий виклад розвитку теорії ціни.
  5. Бюджетний устрій в зарубіжних країнах. Організація бюджетного процесу
  6. Визначення конституційного права зарубіжних країн.
  7. Визначення обліку та його користувачі в зарубіжних країнах
  8. Виробництво яєць в окремих країнах та регіонах світу, тис, т
  9. Виховання і освіта в країнах Стародавнього Сходу, Греції, Риму
  10. Виховання та навчальна практика у країнах Стародавнього Сходу
  11. Громадянство в зарубіжних країнах: порядок набуття та втрати.




Переглядів: 1269

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ | Етапах історії первіснообщинного ладу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.