МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Доходи підприємстваТЕСТИ 1. Витрати підприємства класифікуються: а) по статтях витрат; б) по витратах, зв'язаних зі сплатою непрямих податків; в) по видах діяльності; г) по витратах, зв'язаних із виконанням функцій управління.
2. До матеріальних витрат відносяться: а) вартість товарів; б) відрахування на соціальні заходи; в) транспортні витрати; г) витрати на проведення презентацій. 3. До відрахувань на соціальні заходи відносяться: а) відрахування в Інноваційний фонд; б) витрати по кредитуванню рекламних заходів; в) відрахування на соціальне страхування; г) витрати на оренду. 4. Які статті витрат відносяться до умовно-постійних витрат: а) транспортні витрати; б) заробітна плата продавців; в) орендна плата; г) комунальні платежі. 5. Чи відносяться до витрат, що включаються у валові витрати підприємства втрати товарів при транспортуванні, збереженні і реалізації: а) відносяться в повному обсязі; б) відносяться в частині витрат у межах норм природного збитку; в) не відносяться; г) відносяться, якщо відомі причини їхнього виникнення. 6. До якого з зазначених напрямків витрат випливає віднести оплату послуг по лізингу: а) витрати по змісту персоналу; б) витрати щодо оренди і утримання основних фондів; в) витрати на збут; г) немає правильної відповіді. 7. Чи відносяться до валових витрат підприємства: а) сплата прибуткового податку; б) собівартість реалізованих товарів; в) відрахування у фонд зайнятості; г) сплата податку на прибуток. 8. Розмежування витрат на постійні і змінні а) ступенем їхньої залежності від зміни товарообігу; б) ступенем залежності від зміни цін на товари; в) прискоренням оборотності товарів; г) зменшенням власних оборотних коштів. 9. Для підприємств торгівлі собівартість реалізованих товарів буде складатися з: а) витрат на збут; б) відрахувань на соціальні заходи; в) витрат на їхнє придбання; г) витрат, зв'язаних зі сплатою непрямих податків. 10. У статтю «Адміністративні витрати» включаються: а) гонорари за професійні послуги; б) витрати на зміст адміністративно-господарського персоналу; в) витрати, зв'язані з придбанням товарів; г) витрати на збут. 11. У статтю «Витрати на збут» включаються: а) сумнівні (безнадійні) борги; б) нестачі і утрати від псування цінностей; в) витрати на відрядження; г) витрати на пакувальні матеріали. 12. Величина витрат підприємства характеризується такими показниками: а) абсолютною сумою витрат підприємства; б) темпом зміни рівнів витрат; в) продуктивністю праці; г) розміром податку на прибуток. 13. Методика визначення рівня витрат підприємства: Т х ∑Вт а) Р вт = в) Р вт = ∑Вт х 100% 100% ∑Вт Т х 100% б) Р вт = х 100% г) Р вт = ∑Вт Т 14. До резервів економії витрат підприємства відноситься: а) підвищення в складі товарообігу гуртової реалізації товарів; б)підвищення в складі товарообігу пит. ваги товарів з високим рівнем витратоємкості; в) підвищення продуктивності праці; г) зниження питомої ваги активної частини основних фондів. 15.Методика визначення суми відносної чи економії перевитрати: + Рз Тф х (+ Рз) а) +ЕП(в) = Т х 100%; в) +ЕП(о)= 100% Т ф х 100% б) +ЕП(в) = + Рз г) +ЕП(о) = ΣВт(ф) – ΣВт(пл.) 16. Який із зазначених факторів приводить до зниження витрат підприємства (за інших рівних умов): а) прискорення оборотності оборотних коштів; б) підвищення ступеня зносу основних фондів; в) зниження ставки податку на прибуток; г) зменшення власних оборотних коштів. 17. Зі збільшенням у структурі товарообігу частки витратоємких товарів (за інших рівних умов): а) сума витрат знизиться; б) сума витрат збільшиться; в) знизяться умовно-постійні витрати; г) збільшаться умовно-постійні витрати. 18. Який із зазначених факторів приводить до підвищення рівня валових витрат (за інших рівних умов): а) зменшення в структурі товарообігу частки витратоємких товарів; б)уповільнення швидкості обороту товарів; в) підвищення ставки прибуткового податку; г) збільшення власних оборотних коштів. Завдання для індивідуальної роботи студентів 1. Визначити рівень витрат по підприємству, якщо товарообіг магазину плановий 3052,8 тис. грн., товарообіг магазину фактичний 3110,4 тис. грн., сума витрат, яка планується 564,7 тис. грн., а фактична сума витрат складає 570,0 тис. грн. 2.Визначити рівень витрат в цілому по підприємству, відхилення фактичних показників від планових, за результатами розрахунків зробити висновок.
3. Визначити суму витрат і рівень витрат в цілому по підприємству, якщо транспортні витрати складають 68,2 тис. грн., витрати щодо заробітної плати – 72,0 тис. грн., витрати на рекламу – 28,0 тис. грн., витрати на пакування товарів - 3,3 тис. грн., інші витрати – 52,5 тис. грн., витрати, пов’язані з відрахуванням на соціальне страхування, визначити розрахунковим шляхом. Товарообіг підприємства складає 1800,0 тис. грн.
4. Визначити темп і розмір зміни рівня витрат по підприємству за звітний період. На підприємстві працює 14 чоловік, з середньомісячною заробітною платою 1230 грн., в звітному періоді поставка товарів здійснювалася автомобільним транспортом в централізованому порядку, середня норма оплати доставки товару складає 2,8 % від їх вартості, поставлено товарів на суму 2400,0 тис. грн. Рівень витрат на торговельну рекламу збільшився у 2,5 рази, порівняно з минулим роком, рівень минулого року складав 3,0%. Витрати на зберігання, упаковку товарів склали 80,5 тис. грн., інші витрати – 40,0 тис. грн. Товарообіг звітного періоду фактичний - 3850,0 тис. грн. Планували отримати в цьому періоді товарообіг в сумі 3500,0 тис. грн., суму витрат - 580,4 тис. грн. План: 1.Економічна сутність доходів підприємств, види та джерела утворення. 2.Показники оцінки доходів підприємства. 3.Чинники, що впливають на формування доходів підприємства та резерви щодо їх підвищення.
В умовах ринкової економіки підприємства здійснюють свою діяльність з метою одержання відповідного доходу і прибутку. Одержання доходів у торгівлі – свідчить про те, що запропоновані товари Знайшли свого споживача, що вони відповідають вимогам, і попитові ринку за ціною , якістю, іншими технічними, функціональними характеристиками та властивостями. Одержання доходів створює основу для самофінансування підприємства при умовах, що їх розмір буде достатнім для покриття витрат підприємства щодо всіх видів діяльності, виконання зобов’язань перед бюджетом та утворення чистого прибутку. Розмір отриманих доходів визначає економічну стратегію підприємства з питань управління матеріальними ресурсами і витратами, персоналом підприємства та оплатою його праці, податковою, інвестиційною, дивідендною політикою підприємства. Одночасно можливості підприємства з продажу товарів і одержанню доходів залежить від ефективності організації торгово-технологічних процесів, ступеня використання наявного ресурсного потенціалу, раціональності витрат і т.д. Традиційно дохід –це грошові надходження підприємства. У Законі Україно «Про оподаткування прибутку підприємства», сформульоване наступне визначення: «… валовий дохід – загальна сума доходу платників податку від усіх видів діяльності, отриманої (нарахованої) протягом звітного періоду в грошові, матеріальній або нематеріальній формах»(додаток 1). Сучасне трактування доходів підприємства засноване на Положенні (стандарті) бухгалтерського обліку 15 «Доходів». Дохід визнається при збільшенні активу або зменшенні зобов’язання, що обумовлює зростання власного капіталу, за умови, що оцінка доходу може бути правдоподібно визначена. Згідно з П(С)БО 15 «Дохід» усі доходи підприємства діляться щодо видів діяльностіна дві групи: - доходи від звичайної діяльності - доходи від надзвичайної діяльності(додаток2) Кожна галузь враховує особливості свого основного виду діяльності у формуванні доходів.: - у промисловості дохід від основної діяльності – це виторг від реалізації готової продукції за оптово-відпускними цінами, включаючи акцизний збір і ПДВ; - у підприємствах побутових послуг – виторг від реалізації послуг і т.д.; - у торгівлі – це виторг від реалізації товарів, тобто товарообіг у роздрібних цінах. Щодо характеру(способу) отриманнявсі доходи діляться на дві групи: - доходи від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), майна підприємства; - доходи від використання майна (капіталу), від надання в оренду, від використання тимчасово вільних фінансових ресурсів, цінних паперів. У залежності від повноти і місця відображеннядоходи діляться на дві групи: - бухгалтерські доходи; - сховані доходи, не відбивані на рахунку реалізації (цільові засоби від замовників ( покупців) для наповнення резервного фонду(фонду ризику), фонду поповнення; беззворотна фінансова допомога і т.д.). Значення показника доходу(виручки) від реалізації товарів в оцінці діяльності підприємства полягає в тому, що він є показником ринкової позиції підприємства; характеризує використання виробничої потужності, основних доходів і інших ресурсів підприємства – їх фондовіддачу і т.д. Склад (структура) доходів характеризує ефективність виробничо-торговельної діяльності. Найбільшу питому вагу в доходах торговельного підприємствазаймають доходи від основної операційної діяльності, а саме виторг від реалізації товарів. Основними джерелами доходів від продажу є: - торговельна надбавка до ціни придбання товарів; - торговельна знижка з ціни реалізації товарів. По своїй економічній природі торговельні надбавки і знижки являють собою ціну на послуги торгівельного підприємства їх рівень в умовах ринкової економіки залежить: - з одного боку від співвідношення між попитом та пропозицією на торговельні послуги , ступеня конкуренції на товарному ринку (регіональному), якості послуг та рівня цін закупівлі і реалізації товарів - з іншого боку від витратоємкоті реалізації товарів і норми прибутку, що відповідає стратегії розвитку підприємства. У підприємства харчуваннядохід утворюється за рахунок торговельної надбавки (знижки), а також від націнки суспільного харчування. Націнки суспільного харчування призначені на покриття витрат, пов’язаних з виробництвом продукції суспільного харчування і організації її споживання. Рівень націнок диференціюється: - щодо націночних категорій, відповідаючих класові обслуговування( люкс, вища, перша, друга, третя); - щодо продукції (страви, сировина) - на делікатесні товари, порціонні страви, спиртні напої і т.д. В гуртовій торгівлідохід утворюється також у вигляді різниці між ціною придбання і продажу товарів. Його розмір залежить від розміру надбавки, що диференціюється щодо форм гуртового товарообігу, виходячи з витратомісткості. Оскільки розмір торговельних надбавок істотно впливає на різні ціни реалізації товарів, одним з інструментів державног7о регулювання споживного ринку може бути державне регулювання їх рівня. У стандарті 15 «Дохід» використовується таке поняття як «чистий дохід». Він визначається шляхом відрахування з доходу(виручки) від реалізації товарів податку на додану вартість, акцизного збору та інших зборів або податків з обороту, цінових знижок, покриття вартості повернутих товарів. Додаток 3 ∑ЧД=Д(виручка від реал. тов.) - ∑ПДВ-∑Ак.зб.-ін.відрах. Чистий дохід – це не остаточний фінансовий результат. Наступний показник – валовий прибуток. Він є проміжним фінансовим результатом і являє собою суму перевищення чистого доходу над собівартістю виробництва продукції. У торгівлі валовий прибуток – це різниця між чистим доходом і собівартістю реалізованих товарів і по суті своїй представляє різницю між ціною реалізацією товарів і ціною закупівлі. Для того, щоб виділити даний показник і підкреслити економічне значення, його називають чистим торгівельним доходом. Тому валовий прибуток у торгівлі - це чистий торгівельний дохід. ∑ВП=∑ЧД від реал. прод. – С\в виробн. Продукції ∑ЧТД=∑ ЧД від реал. тов.-С\в реалізов. товарів. Якщо підприємство займається іншою операційною діяльністю, то необхідно визначити суму і рівень чистого операційного доходу ∑ЧОД=∑ЧТД+Д від інш. опер. діял. РЧОД=*100% Приклад 1 Визначити фактичну суму та рівень операційного доходу, якщо фактична виручка від реалізації товарів складає 265,5 тис. грн., сума податку на додану вартість 44,2 тис грн., закуплено товарів на суму 169,0 тис. грн., транспортні витрати, щодо доставки товарів на підприємство 4,5 тис. грн., у звітному періоді підприємство отримало дохід від операційної оренди у розмірі 5,4 тис. грн.. 1) Визначимо суму чистого доходу підприємства 2) Визначимо собівартість реалізованих товарів 3) Визначимо валовий прибуток (торговельний дохід) 4) Визначимо суму операційного доходу 5) Визначимо рівень операційного доходу
Для розрахунку критичного обсягу чистого доходу необхідно усі витрати підприємства умовно розділити на витрати залежні від обсягу товарообігу (перемінні) і не залежні від обсягу товарообігу(постійні) ЧДкр.= Таким чином запас фінансової стійкості підприємства буде дорівнювати ЗФС=ЧДф – ЧД кр. Крім суми доходу, яка характеризує запас фінансової стійкості підприємства, необхідно визначити відносний його показник – рівень запасу фінансової стійкості Рзфс= Приклад 2. На підставі даних, отриманих у першому прикладі, визначити рівень запасу фінансової стійкості, якщо сума загальних витрат підприємства (з урахуванням собівартості) складає 217,8 тис . грн., з них 18,6 тис. грн. – витрати не залежні від зміни товарообігу. 1. Визначаємо суму змінних витрат підприємства ΣВт(змін)= ΣВт(загал) – ΣВт(пост) ΣВт(змін)= 217,8 – 18,6= 199,2 тис грн.. 2. Визначаємо долю витрат змінних в чистому доході підприємства =0,9 (або) 3. Визначаємо чистий доход критичний: ЧДкр = ЧДкр = тис. грн. (або 186,0 тис. грн..) 4. Визначаємо запас фінансової стійкості Σ ЗФС = ЧДф – ЧДкр = 221,3 – 186,0= 35,3 тис. грн. 5. Визначаємо рівень запасу фінансової стійкості: Рзфс = % Рівень запасу фінансової стійкості показує наскількох відсотків може скоротитися чистий доход не завдаючи збитків підприємству. Дохід, як результат діяльності, виступає засобом досягнення мети підприємництва і є джерелом виконання внутрішніх і зовнішніх зобов’язань підприємств. Головна роль доходу пов’язана з покриттям витрат підприємства, виплати дивідендів, соціального розвитку, і т.д. у цілому дохід забезпечує рішення трьох важливих завдань. Рішення першого завдання пов’язано з покриттям витрат, забезпечує самооплатність поточної діяльності. Та частина доходів, що направляється на оплату податків з доходу, забезпечує формування коштів державного та місцевого бюджетів, а також позабюджетних фондів. І, нарешті, та частина доходів, що забезпечує самооплатність поточної діяльності. Та частина доходів, що забезпечує одержання прибутку, створює умови для виплати дивідендів на вкладений капітал і забезпечує самофінансування підприємства. На ріст або зниження доходів впливають різні зовнішні і внутрішні фактори.До зовнішніх факторівможна віднести зміни в законодавчих і нормативних документах в області ціноутворення, кредитування, оподатковування підприємств і т.д. Основними внутрішніми факторами є: - зміна обсягу реалізованих товарів; - зміна ціни закупівлі товарів; - зміна ціни реалізації товарів. Щоб визначити вплив зміни обсягу товарообігу на величину валового прибутку (чистого торговельного доходу) необхідно розмір зміни товарообігу (∆Т) помножити на рівень валового прибутку ( чистого торговельного доходу) плановий і розділити на 100% ∆ВП= , де ∆Т= Тф-Тпл. Щоб визначити вплив зміни структури товарообігу на величину валового прибутку (чистого торговельного доходу) необхідно фактичний товарообіг помножити на розмір зміни рівня валового прибутку (ΔРвп) і розділити на 100% ΔВП= де ΔРВП = РВПф – РВПпл. Приклад 3. Визначити вплив зміни обсягу товарообігу та його структури та чистий торговельний дохід, якщо планували отримати обсяг товарообігу у розмірі 252,8 тис. грн., а обсяг чистого торговельного доходу - 42,8 тис. грн. 1. визначаємо рівень чистого торговельного доходу по плану та фактично: РЧТД(пл.)=16,9 % РЧТД(ф) = 18,0 % 2. Визначаємо розмір зміни показників: ΔТ = Тф – Тпл = 265,5 – 252,8 = +12,7 тис. грн.. ΔРЧТД = РЧТДф – РЧТДпл = 18,0 – 16,9 = +1,1 % 3. Визначаємо вплив зміни обсягу товарообігу на суму чистого торговельного доходу: ΔЧТД= тис. грн.. 4. Визначаємо вплив зміни структури товарообігу на суму чистого торговельного доходу ΔЧТД==тис. грн.. Отже два фактора позитивно вплинули на обсяг чистого торговельного доходу за рахунок чого його розмір збільшився на 5,0 тис. грн. (2,1+2,9). Збільшити доходи підприємства за рахунок збільшення обсягу реалізованих товарівможна використовуючи резерви підприємства, а саме: - здійснення ефективної маркетингової політики в області збуту товарів; - розширення асортименту товарів; - розширення регіонів збуту товарів; - надання споживчого кредиту при реалізації товарів тривалого користування; - розширення асортименту додаткових послуг, пов’язаних з реалізацією товарів; - проведення ефективних рекламних заходів. Домогтися збільшення доходів підприємства за рахунок зниження ціни закупівлі товарівможна використовуючи такі резерви: - скорочення кількості посередників при закупівлі товарів; - використання системи цінових знижок у процесі закупівлі партії товарів; - закупівля окремих товарів за границею при сприятливому співвідношенні курсів національної та іноземної валют; - здійснення прямих товарообмінних операцій (бартерних) при сприятливому співвідношенні рівня цін на обмінювані товари; - закупівля партій товарів на сезонних розпродажах; - розвиток власного виробництва. Щоб збільшити доходи підприємства за рахунок збільшення ціни реалізації товарівнеобхідно: - здійснювати ефективну цінову політику підприємства на споживчому ринку; - використовувати сприятливу кон’юнктуру в окремі періоди року; - експортувати конкурентноздатні товари з урахуванням співвідношення курсів національної та іноземної валюти; - поширювати продаж товарів у період, що передує початкові сезону (ціни найбільш високі); - реалізувати окремі групи товарів на товарних біржах та аукціонах.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|