Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Підприємства

Процес формування та використання чистого прибутку

 
 

 

 


Можна виділити декілька груп факторів, які обумовлюють мож­ливості підприємства щодо зростання певного джерела власних фі­нансових ресурсів.


I група - фактори, що обумовлюють обсяги товарообігу підпри­ємства;

II група - фактори, які обумовлюють рівень торговельної надбавки на товари, що реалізуються;

III група - фактори, які обумовлюють склад та рівень витрат обігу
торговельного підприємства;

IV група - фактори, що обумовлюють ефективність проведення по­-
зареалізаційних операцій та реалізації майна підприємства;

V група - податкова політика держави з оподаткування доходів
торговельного підприємства;

VI група - фактори, що обумовлюють пропорції розподілу чистого
прибутку за окремими напрямками його використання.

При інших рівних умовах розміри чистого прибутку, що реінвес­тується, визначаються пропорціями між розподілом отриманого чис­того прибутку на частину, що споживається та нагромаджується вла­сником у поточному періоді. Основним фактором, що визначає цю пропорцію є дивідендна політика підприємства.

 

Другим за значенням та розмірами джерелом формування внутрішніх власних фінансових ресурсів є амортизаційні відрахування.

Відповідно до Закону під терміном “амортизація” основних фондів і не- матеріальних активів слід розуміти поступове віднесення витрат на їх придбання, виготовлення або поліпшення, на зменшення скоригованого прибутку платника податку у межах встановлених норм амортизаційних відрахувань.

Амортизації підлягають витрати торговельного підприємства на:

- придбання основних фондів та нематеріальних активів для власного використання;

- самостійне виготовлення основних фондів для власних виробничих потреб, включаючи витрати на виплату заробітної плати працівникам, які були зайняті на виготовлені таких основних фондів;

- проведення всіх видів ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних фондів.

Не підлягають амортизації та повністю входять до складу валових витрат звітного періоду витрати платника податку на придбання основних фондів та нематеріальних активів з метою їх подальшої реалізації іншим платникам податку чи їх використання у виробництві (будівництві, спорудженні) інших основних фондів, призначених для подальшої реалізації іншим платникам податку, та на утримання основних фондів, що знаходяться на консервації.

Не підлягають амортизації та провадяться за рахунок прибутку торговельного підприємства витрати на придбання, ремонт та модернізацію легкових автомобілів, що використовуються.

Третім за значенням джерелом формування внутрішніх ресурсів є дооцінка вартості залишків товарно-матеріальних цінностей. Врахо­вуючи, що на підприємствах торгівлі запаси товарно-матеріальних цінностей становлять до 70% від загальної вартості майна значення цього джерела поповнення власного капіталу важко переоцінити.

Операція з переоцінки товарно-матеріальних цінностей (далі ТМЦ) законодавче дозволена на підприємствах України з 1993 року. З жовтня 1994 року проведення дооцінки для державних підприємств є обов'язковим.

с

Основні фактори, що обумовлюють обсяг формування внутрішніх власних фінансових ресурсів за рахунок проведення дооцінки відо­бражені на малюнку.

 

 


       
   


 

Ві


 
 

 

 

 

Обов'язковою умовою проведення дооцінки є зміна цін на товари, покупні товарно-матеріальні цінності, товарно-матеріальні цінності власного виробництва, незавершені виробництва та на готову продук­цію підприємства протягом часу її зберігання.

 

Власні фінансові ресурси, необхідні підприємству для фінансуван­ня своєї діяльності, можуть бути отримані за межами підприємства за рахунок додаткових внесків для поповнення статутного фонду. В підприємствах, створених у формі акціонерних товариств збільшення, статутного фонду відбувається за рахунок додаткової емісії акцій підприємства.

Порівняно з внутрішніми власними джерелами фінансування, зовнішні власні фінансові ресурси є найбільш дорогим джерелом отримання додаткового власного капіталу, їх залучення потребує значних часових, організаційних та фінансових зусиль.

З огляду на високу вартість збільшення статутного фонду підприємства проводиться лише в разі неможливості покриття потреби в зростанні власного капіталу за рахунок внутрішніх джерел.

Потреба в залученні зовнішніх власних фінансових ресурсів визначається так:

ВФРзовннеобх = ЗВКнеобх - ВФРвнможл, де

ВФРзовннеобх – необхідний обсяг залучення зовнішніх власних фінансових ресурсів;

ЗВКнеобх – необхідне зростання власного капіталу;

ВФРвнможл – можливий обсяг формування внутрішніх власних фінансових ресурсів..

Можливості торговельного підприємства із залучення зовнішніх власних фінансових ресурсів обумовлені дією таких факторів:

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автопідприємства вантажних автомобілів
  6. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  7. Активами торговельного підприємства
  8. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  9. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  10. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  11. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації.




Переглядів: 434

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Процес формування та використання власних фінансових ресурсів | Залучення зовнішніх власних фінансових ресурсів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.