Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологія безпеки діяльності

Психологія безпеки - це галузь психологічної науки яка вивчає психологічні причини нещасних випадків, що виникають в процесі діяльності і розробляє шляхи використання психології для підвищення безпеки.

Об’єктом дослідження психології безпеки є різні види предметної діяльності людини, що пов’язані з небезпекою.

Предметом дослідження даної галузі є психологічні чинники, що впливають на процес і результати діяльності людини.

В структурі психічної діяльності людини розрізняють три основні групи компонентів: психічні процеси, властивості та стани.

Психічні процеси складають основу психічної діяльності людини. Без них неможливо формувати знання та набувати життєвого досвіду.

Розрізняють пізнавальні, емоційні та вольові психічні процеси (відчуття, сприйняття, пам’ять, мислення, воля, здібності, характер і темперамент, емоції, компетентність, ризик і обережність, увага тощо).

Психічні властивості або якості особи - це її суттєві особливості характер, темперамент). Серед якостей особи виділяють інтелектуальні, емоційні, вольові, моральні, трудові, які є досить стійкими та постійними

Психічні стани відрізняються різноманітністю і тимчасовим характером властивостями людини в конкретний момент і можуть позитивно чи негативно позначатися на ході всіх психічних процесів.

Завдання психології безпеки полягає в тому, щоб використати психологічні знання для забезпечення безпеки людини в процесі діяльності.

Проблеми безпеки притаманні не тільки тим видам діяльності, де використовується техніка.

Наприклад, праця слідчого, міліціонера, яким приходиться мати контакт зі злочинцями, є більш небезпечною, ніж праця простого робітника.

Професія лікаря нерідко пов’язана з високою небезпекою заразитися, або ж заподіяти шкоду хворому.

З цього випливає, що психологічні проблеми безпеки діяльності є притаманними цілому ряду будь-яких видів професійної праці. Тому психологія безпеки розглядається як галузь науки, що вивчає психологічні аспекти безпеки в різноманітних галузях виробничої діяльності.

Психологічні питання безпеки залежать як від специфіки діяльності, так і від того, які людина при цьому використовує знаряддя праці . Але в центрі всієї проблеми безпеки повинна стояти людина як суб’єкт діяльності, а не її знаряддя.

Людина відіграє вирішальну роль у створенні надзвичайно небезпечних ситуацій при управлінні складними виробничими системами.

Для прикладу як результат неправильних дій операторів Чорнобильської АЕС, які в умовах швидкого розвитку подій діяли неправильно, здійснили багато помилок, що призвело до катастрофи глобального масштабу.

Катастрофи (Тримайн Айленд, Чорнобиль, Челенджер, Карбайт- Уніон та ін.) останніх років, що потрясли світ, зовнішньо не пов’язані між собою, але всі вони свідчать про високу ціну помилок людини, в руках якої зосереджена велика кількість виробничих засобів та техніки. При цьому системи багаторазового дублювання засобів захисту, якими обладнані небезпечним виробництва, зовсім не гарантують абсолютної надійності їх експлуатації.


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  8. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  9. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  10. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
  11. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  12. Абіотичні та біотичні небезпеки.




Переглядів: 1405

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологічна надійність людини (психологічні властивості людини з точки зору безпеки життєдіяльності). | Загальна характеристика та класифікація надзвичайних ситуацій.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.