МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Стихійні лиха в гідросферіЗсуви Природні стихійні явища, що руйнують гори – це коливання температури, вітер, вода, що породжують зсуви та обвали. Зсуви – це зміщення вниз по схилу під дією сил тяжіння великих ґрунтових мас, що формують схили гір та річок. Вони формуються на ділянках, зложених переважно водостійкими та водоносними породами ґрунтів, коли сили тяжіння в умовах зволоження, перевищують сили зчеплення ґрунтів. Причини зсувів: - підмив порід водою; - послаблення їх міцності через перезволоження опадами та підземними водами; - нерозумна господарська діяльність.
Повені – це тимчасове обширне затоплення низинних територій, річкових долин внаслідок підйому рівня води в річках, озерах чи на морі. Повені є наслідком сніготанення, сильних злив , вітрових нагонів води зі сторони моря в устя річок, а також під час руйнування дамб, гребель та інших гідротехнічних споруд. В тій чи іншій мірі повені періодично спостерігаються на більшості великих річок України, а серед них: Дніпро, Дністер, Прип’ять, Західний Буг, Тиса та ін. Катастрофічні повені викликають затоплення великих територій, руйнування будівель, наносять значних матеріальних втрат, сприяють загибелі людей, тварин. Катастрофічні повені відбулись в листопаді 1998 року в Карпатах, які пізніше перейшли в зсуви. Їх руйнівна сила була підсилена непродуманим зведенням лісів в гірських місцевостях у басейнах річок. Карпатські ліси відіграють водорегулюючу роль. В зонах затопленнярозмиваються та змиваються ґрунти. Небезпека повені визначається швидкістю підняття на місцевості рівня води і швидкістю її руху. Від своєчасного прогнозування повені залежить ефективність профілактичних засобів по зниженню збитків. При повенях невідкладними справами є усунення завданих стихією втрат, профілактика гострих шлунково-кишкових захворювань, швидке введення в дію систем життєзабезпечення населення. Для боротьби з повенями будують дамби, греблі, регулюючі водосховища. Основними видами наслідків надзвичайних ситуацій є такі: - загибель та захворювання людей; - руйнування будівель та споруд; - радіоактивне забруднення; - хімічне зараження; - бактеріальне зараження; - затоплення території; - пожежі та ін. Такі наслідки надзвичайних ситуацій можуть створювати значну небезпеку для життя і здоров’я всього суспільства. В екстремальних умовах надзвичайної ситуації на людей окрім різноманітних уражаючих чинників можуть діяти психотравмуючі обставини, що призводять до порушення психічної діяльності (реактивного психозу ). Читайте також:
|
||||||||
|