МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Громадянське вихованняРозумове виховання Розумове виховання - це спільна діяльність вихователя і вихованців, спрямована на розвиток інтелектуальних можливостей та здібностей школярів, забезпечення умов їх самореа > лізації, вільного вибору світоглядної позиції, соціально-значущих вітчизняних надбань і світової культури, орієнтації у навколишньому середовищі. У процесі розумового виховання нагромаджується фонд знань: факти, термінологія, символи, імена, дати, назви, поняття, зв'язки та залежності. Зміст розумового виховання складають: 1) виховання культури навчальної праці, що має такі елементи: - планування розумової праці( вироблення режиму праці і відпочинку, уміння складати план відповіді, алгоритми виконання домашніх завдань, інших видів навчальних завдань); - чітка організація розумової праці (вироблення уміння вибирати оптимальні форми, методи, прийоми діяльності); - дотримання правил навчальної гігієни (нормативів освітлення, підбору меблів, пауз у навчальній діяльності); - уміння працювати з книгою (виділяти головне в тексті, складати план, тези, конспект, ставити питання до тексту, виділяти незрозуміле); - самоконтроль і корекція своїх дій (уміння перевіряти обчислення оберненими діями, звірятися з відповіддю, аналізувати задачу та її розв'язання); - самоаналіз результатів розумової праці (робота над помилками, поглиблення знань, відпрацювання певних умінь); 2)розвиток пізнавальних потреб учнів, які лежать в основі мотивів навчання; 3) формування інтелектуальних умінь і розумових якостей школярів (уваги, пам'яті, мислення, уміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати тощо). Критеріями розумової вихованості якраз і є вищеназвані якості і уміння. Громадянське виховання — це процес формування громадянськості як інтегрованої риси особистості, що дає людині можливість відчувати себе морально, соціально, політично і юридично дієздатною і захищеною. Громадянськість - духовно-моральна цінність, світоглядна і технологічна характеристика особистості, що визначає її обов'язок і відповідальність перед співвітчизникам«), Батьківщиною. Мета, завдання і зміст громадянського виховання чітко визначені у проекті Концепції громадянського вихованим особистості в умовах розвитку української державності. Метою громадянського виховання є формування свідомого громадянина, патріота, професіонала, тобто людини з притаманними їй особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттям, вчинками та поведінкою, спрямованими на саморозвиток та розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні. Завдання громадянського виховання на сучасному етапі: - визнання й забезпечення у реальному житті прав людини як гуманістичної цінності; - усвідомлення взаємозв'язку між ідеями індивідуальної свободи, прав людини та її громадянської відповідальності; - формування національної свідомості, почуття патріотизму; - утвердження гуманістичної моралі та формування поваги до таких цінностей, як свобода, рівність, справедливість; - формування соціальної активності та професійної компетентності особистості; - формування політичної й правової культури засобами громадянської освіти; - розвиток критичного мислення; - формування уміння визначати форми і способи своєї участі в житті суспільства; - формування толерантного ставлення до інших культур і традицій; - виховання негативного ставлення до будь-яких форм насильства. Основою громадянського виховання є громадянська освіта - формування знань про права і обов'язки людини. Вона пов'язана з формуванням соціально-політичної компетентності, передбачає політичну, правову й економічну освіченість. Виховання громадянина має охоплювати розвиток патріотизму, національної самосвідомості, культури міжетнічних відносин, дбайливого ставлення до природи, формування гуманістичних моральних якостей та культури поведінки особистості. До змісту Г громадянського виховання також необхідно віднести розвиток у [ школярів планетарної свідомості (усвідомлення єдності й [ унікальності життя на землі), правосвідомості, політичної культури, мотивації до праці. Критерієм громадянської вихованості є сформованість у людини почуття обов'язку перед Батьківщиною і відповідальності .ні свою громадянську поведінку. Читайте також:
|
||||||||
|