МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розділ 1. Предмет і завдання ґрунтознавства.Вступ ЗМІСТ
У навколишньому світі є багато дивовижних явищ. Деякі з них привертають нашу увагу своєю надзвичайністю. Інші здаються нам настільки звичайними, що не призводить ні до здивувань, ні до особливої зацікавленості. А, між іншим, варто лише уважно придивитись до них, то вони вразять нашу свідомість і примусять глибоко замислитися. Ось до таких звичайних, але прекрасних природних утворень відноситься грунт. Насправді, хіба не диво, що цей непоказовий на перший погляд сіруватий поверхневий шар земної суші є головним джерелом і основою виробництва продуктів харчування та сировини для багатьох галузей промисловості. Значення грунту для людського суспільства важко переоцінити. Якщо на ранніх етапах розвитку суспільства грунт мав другорядне значення, так як забезпечував людину продуктами харчування за рахунок дикоростучої рослинності, то після переходу до землеробства грунт стає основним джерелом продуктів харчування, тобто основним засобом виробництва. Тому людина праці завжди з глибокою повагою ставилась до цього багатства. Ґрунтовий покрив разом з рослинним має велике значення для збереження біосфери, якості та чистоти повітря, води, їжі, здоров’я населення. Разом з рослинами він бере активну участь у виробництві необхідної для людини біологічної продукції, в акумуляції та розподілі космічної енергії у процесі фотосинтезу, забезпечені оптимального балансу кисню в атмосфері, а також є екраном, який запобігає геохімічному стоку в світовий океан з біосфери важливих хімічних біосферних елементів. Крім того ґрунтовий покрив відіграє роль фізико-хімічного і біологічного поглинача та нейтралізатора багатьох речовин, які забруднюють середовище. Тому знання законів і закономірностей грунтосфери необхідно спеціалістам-екологам в їх професійній діяльності. Без знання ґрунтознавства неможливо осягнути взаємозв’язки, що встановлюються між компонентами екосистеми. Зокрема, неможливе розуміння мінерального живлення рослин, як етапу формування первинної органічної речовини, що відрізнила нашу планету від усіх інших «неживих» космічних тіл. Ґрунтознавство є широкою природничо-історичною дисципліною. Воно тісно пов’язано з геологією, мінералогією, фізикою, хімією, мікробіологією, біологією, метеорологією, біохімією, кліматологією, агроекологією, ландшафтознавством та іншими науками. В той же час ґрунтознавство є важливою фундаментальною дисципліною, основою для розвитку: землеробства, рослинництва, агрохімії, агрометеорології, екології, охорони навколишнього середовища. Мета і завдання дисципліни - дати поняття майбутнім спеціалістам агроекологам про походження, еволюцію, склад, властивості, режими і процеси, що відбуваються в гру про походження, еволюцію, склад, властивостей, режими і процеси, що відбуваються в грунті, допомогти усвідомити роль і функції грунту в біосфері, особливості географічного розповсюдження грунтів, їх використання в сільськогосподарському виробництві, про заходи по підвищенню родючості.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|