Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття про фактори ґрунтоутворення

Тема 1.2 Фактори ґрунтоутворення.

С. 3-6

Література [1] с. 3-24

 

Питання для самоконтролю.

1. Що вивчає ґрунтознавство як наука, назвіть її основні положення?

2. Обґрунтуйте зв'язок ґрунтознавства з іншими дисциплінами.

3. Яка роль вчення В.В.Докучаєва у розвитку ґрунтознавства.

4. Визначте внесок вчених Костичева П.А., Сібірцева М.М., Полинова Б.Б., Вернадського В.І., Соколовського О.Н. у розвиток ґрунтознавства.

5. Охарактеризуйте етапи розвитку науки про грунт в Україні.

6. Визначте поняття «грунт», які етапи його становлення?

7. Назвіть методи дослідження грунту.

8. Визначте місце і роль грунту в природі і діяльності людини.

9. Обґрунтуйте поняття «грунт» - дзеркало ландшафту».

 

Під факторами ґрунтоутворення розуміють елементи природного середовища, які безпосередньо діють на материнські гірські породи.

Початок вченню про фактори ґрунтоутворення поклав В.В. Докучаєв. Він встановив, що формування грунтового покриву пов’язано з фізико-географічним середовищем та історією його розвитку. Він дав визначення поняття грунтів як поверхневих мінерально-органічних утворень, які мають власне походження і є результатом сукупної дії: материнської гірської породи, живих і мертвих організмів, клімату, рельєфу місцевості, віку країни.

В.В. Докучаєв це виразив за допомогою формули: , де Г – грунт, К – клімат, О – організми, Г – гірські породи, Р – рельєф, В – вік, f – функція (результат взаємодії)

Поряд з п’ятьма природними факторами виділяють ще шостий – виробничу діяльність людини, яка має як прямий, так і побічний вплив на ґрунтоутворення і грунтовий покрив.

Різні комбінації факторів ґрунтоутворення на земній кулі утворили багато типів грунтів.

У 1892 році В.В. Докучаєв видав наукову працю «До вчення про зони природи», в якій сформулював взаємозв’язки та співвідношення між факторами ґрунтоутворення – фактори рівнозначні і незамінні, тобто вони діють разом і сукупно. Неможливо, наприклад, уявити формування грунту без участі клімату. Водночас він допускав можливість існування провідного фактора ґрунтоутворення у визначених умовах.

Після В.В. Докучаєва виникли різні підходи до оцінки ролі факторів у процесах ґрунтоутворення. Наприклад, К.Д. Глінка серед факторів ґрунтоутворення провідну роль відводив клімату і рослинності. С.О. Захаров (1928) поділяв усі фактори на активні і пасивні. До активних він відносив біосферу, атмосферу і гідросферу, а до пасивних – материнську породу і рельєф місцевості.

У кінці 30-х років 20 століття почалася дискусія про головний, або провідний фактор ґрунтоутворення. В.Р. Вільямс, зокрема, віддавав перевагу біологічному. Значення вчення про фактори ґрунтоутворення виняткове, тому що знаючи співвідношення між типом і властивостями грунтів з одного боку, і факторами ґрунтоутворення – з другого, легше зрозуміти використання на практиці властивостей грунтового покриву, пояснити походження грунту, напрямок його розвитку.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Абіотичні та біотичні фактори.
  5. Агрегування та факторизація
  6. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  9. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  10. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  11. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  12. Базове поняття земле оціночної діяльності.




Переглядів: 1336

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи дослідження грунту. | Роль живих організмів у ґрунтоутворенні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.