МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розділ 2. Склад і властивості грунтуС. 141-163 Література [1] с. 142-143 Значення віку і господарської діяльності людини у ґрунтоутворенні.
Вік ґрунтоутворення. Сучасні грунти – це продукт довгої складної геологічної історії земної поверхні. Ґрунтоутворення почалось одночасно з виникненням життя на Землі, носить характер безкінечного розвитку, але часткові явища, що складають ґрунтоутворення, обмежені в часі. Ось чому для кожного грунту необхідно знати його генезис з самого початку утворення. Сучасні грунти мають абсолютнийвік від нуля до мільйонів років (час від початку формування конкретного грунту до сьогодення). Нульовий вік має територія щойно звільнена від води, яка її покривала (Прикаспій, Приуралля, штучні осушені землі в дельті річок Дунаю, Кубані). Вік грунтового покриву рівнин Північної півкулі відповідає кінцю останнього материкового оледеніння, біля 10 тисяч років. Вік чорноземів Російської рівнини – 8-10 тисяч років, підзолів Скандинавії – 5-6 тисяч років, плато Південно-Східної Азії, Південної Америки – мільйони років, тому що вони не піддавались зледенінню. Відносний вік характеризує ступінь розвитку грунтвого профілю, швидкість ґрунтоутворення. Залежить від багатьох факторів, наприклад, від породи: на пухлих породах ґрунтоутворення йде швидше, на щільних – повільніше. Критерієм відносного віку грунту можуть служити такі категорії: більш потужний, більш гумусовий, більш диференційований, більш стадійно зрілий. Виробнича діяльність людини – специфічний, дуже потужний фактор дії на грунт. Осушення або зрошення грунтів, будівництво гідроелектростанцій, вирубування або насадження лісів, виникнення штучних ставків, водосховищ – все це впливає на водний режим грунту. Розміщення в степових районах лісосмуг гальмує процес ерозії. Внесення органічних і мінеральних добрив, вапнування і гіпсування грунту змінює його хімічні властивості. В той же час неправильне здійснення тих чи інших заходів може привести до виникнення боліт, до засолення грунтів, до різкої зміни фізичних і хімічних властивостей грунтів. Тому вплив людини на грунт повинен бути таким, при якому властивості грунту прогресивно покращуються.
Питання для самоконтролю 1. Які фактори впливають на процес ґрунтоутворення? 2. Яким чином різні рослинні формації впливають на ґрунтоутворення? 3. Обґрунтуйте роль водоростей та лишайників у формуванні «рухлякової» породи. 4. Яку роль відіграють мікроорганізми і тварини у формуванні грунтової родючості? 5. Оцініть вплив клімату на ґрунтоутворення. 6. Порівняйте різні типи водного режиму грунтів. 7. Як тепловий режим грунту впливає на його формування? 8. Яка роль у ґрунтоутворенні материнських порід і рельєфу? 9. Оцініть вплив віку і господарської діяльності людини на ґрунтоутворення.
Читайте також:
|
||||||||
|