Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні поняття розвитку регіонів

Вступ

Б94

ББК 65.9

УДК 658.336.8

Конспект лекцій

Управління проектами розвитку регіонів та міст

С.Д. Бушуєв, Н.С. Бушуєва, С.В. Міщенко

 

для студентів спеціальності 8.000003 “Управління проектами”

Київ 2004


Укладачи С.Д. Бушуєв, докт. техн. наук, Н.С. Бушуева, канд. техн. наук,

С.В. Міщенко

Рецензент Ю.Н. Тесля д-р техн. наук, професор

Відповідальний за випуск С.Д. Бушуєв д-р техн. наук, професор

Затверджено на засіданні кафедри проектного менеджменту протокол № 5 від 4 березня 2004 р.

Б94 Управління проектами розвитку регіонів та міст. Конспект лекцій. /Уклад.: С.Д. Бушуєв, Н.С. Бушуєва, С.В. Міщенко –К.: КНУБА, 2004.-56с.

 

Розглянуті основні принципи та процеси управління проектами розвитку регіонів та міст на сучасному етапі. Викладені основні інструменти розробки та впровадження проектів та програм розвитку регіонів та міст.

 

Призначений для студентів спеціальності 8.000003 “Управління проектами”.

 

ББК 65.9

 

Ó С.Д. Бушуєв, Н.С. Бушуєва, С.В. Міщенко 2004

Ó КНУБА 2004


Оглавление

Вступ. 4

Лекція 1. РОЗВИТОК РЕГІОНУ (МІСТА) ТА РЕГІОНАЛЬНА ПОЛІТИКА.. 5

Лекція 2. Формування технологічної зрілості з управління проектами та програмиами. 15

2.1. Методология технологической зрелости. 15

Аналіз останніх досліджень та публікацій. 16

Структура СММ... 17

Модель зрілості управління проектами РМММ... 19

Рівень 1: Спільна мова. 20

Рівень 2: Спільні процеси. 21

Рівень 3: Єдина методологія. 21

Для переходу з Рівня 3 на Рівень 4 необхідно: 22

Рівень 4: Бенчмаркінг. 22

Рівень 5: Постійне покращення. 23

Модель організаційної зрілості управління проектами PMI. 23

Елемент: Оцінка. 24

Елемент: Удосконалення. 25

Концепція “залежностей”. 25

Модель зрілості для проектно-орієнтованої компанії [4] 25

Лекція 3. РОЗВИТОК РЕГІОНІВ ТА МІСТ НА ОСНОВІ КОНЦЕПЦІЇ РУХУ ДО ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА.. 29

3.1. Суть інформаційного суспільства. 29

Лекція 4. СТВОРЕННЯ АГЕНТСТВ (БАНКІВ) РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ ТА МІСТ. 50

4.1. Призначення і функції агентств (бакнів) розвитку. 50

5.2. Становлення агентств місцевого і регіонального розвитку в Україні 53

5.3. Організаційно-функціональна модель агентства розвитку. 54

Лекція 5. КЛАСТЕРНИЙ ПІДХІД до розвитку регіонів та міст. 56

5.1. Кластерний підхід як технологія управління регіональним економічним розвитком.. 56

5.2. Кластери як модель регіональної економічної політики. 58

5.3. Суть кластерної системи для України. 59

5.4. Конкурентоздатність і регіональні кластери: нові інструменти для стимулювання регіонального розвитку. 60

ЛІТЕРАТУРА.. 63

 

Розвиток регіонів та міст в умовах виходу з економічної кризи є одним з пріоритетних напрямків України. Цей напрямок потребує не тільки державної підтримки при створювані нових робочих місць, зменшуючи соціальну напругу у суспільстві; забезпечувати досить вагому частку бюджетних надходжень у вигляді податків але й професійного відношення до підготовки, та управління проектами та програмами.

На шляху розвитку постають численні проблеми, обумовлені як об’єктивними факторами загального стану економіки, так і суб’єктивними соціально-психологічними факторами. Головними проблемами розвитку регіонів та міст є:

  • непрофесійна розробка та підтримка проектів та программ;
  • неповнота, неоднозначність і суперечливість чинної нормативно-правової бази;
  • невизначеність податкового законодавства щодо стимулювання програм розвитку, непомірний тягар оподаткування, складна система обліку та звітності;
  • відсутність розвиненої ринкової інфраструктури на загальнонаціональному, регіональному та місцевому рівні;
  • практична відсутність єфективної системи фінансування й кредитування проектів та програм розвитку;
  • відсутність внутрішніх стимулів для інвестицій та розвитку технологій;

§ відсутність чіткої системи в організації фінансово-економічного співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями відносно залучення інвестицій, кредитів, грантів, міжнародної технічної допомоги для розвитку регіонів та міст;

  • недостатнє інформаційне та консультативне забезпечення проектів та програм розвитку;
  • відсутність чіткої ідеології у проведені необхідних реформ та системного підходу щодо сталого розвитку на основі іновіційно-інвестиційної моделі;
  • недостатність професійних знань та досвіду щодо управління розвитком регіонів та міст.

На сьогодні в суспільстві найбільш гостро відчутна необхідність в консолідації всіх прогресивних сил: політиків, промисловців, парламентарів, підприємців, урядовців, вчених, економістів, податкоплатників та інших. Бо всі ми маємо одну глобальну проблему - не вміння та небажання власних структур остаточно зламати адміністративно-командну систему. І тому активізація громадських об’єднань, профспілок, рухів, партій та союзів промисловців є об’єктивною реальністю. Політизація суб’єктів ринкової економіки - це новий етап боротьби за реформи, за дієві зміни в державному устрої. За створення економіки, яка була б орієнтована на людину, бо тільки “вільна людина, зазнавши невдачі, не звинувачує нікого”.


ЛЕКЦІЯ 1. ІСНУЮЧІ ПІДХОДИ ДО УПРАВЛІННЯ РЕГІОНАМИ (МІСТАМИ)

Регіон, за визначенням Зібрання регіонів Європи, – являє собою територіальну одиницю, що безпосередньо підпорядкована центральному органу влади і сама має виборний орган. В Україні такому визначенню відповідають області, міста Київ і Севастополь та Автономна Республіка Крим.

Під регіональною політикою, як правило, розуміють свідому діяльність органів публічної влади, спрямовану на розвиток регіонів, тобто таку, що має на меті оптимальне використання ресурсів регіонів для тривалого економічного зростання і зміцнення їх конкурентоспроможності.

Поняття «регіональна політика» охоплює три аспекти:

· перший — зовнішній по відношенню до регіонів (у цьому випадку центральні органи влади приділяють увагу міжрегіональним пропорціям розвитку);

· другий — внутрішньорегіональний (політика здійснюється регіональними органами влади в основному за рахунок власних коштів і на власну відповідальність);

· третій полягає в зміцненні ролі регіонального рівня у територіальній організації держави.

Світова практика напрацювала ряд різноманітних засобів регіонального та місцевого розвитку: законодавчі та нормативні акти, а також формалізовані процедури, призначені для сприяння регіональному розвиткові. У загальному вигляді засоби розвитку поділються на нижченаведені:

· фінансові важелі: адресні дотації, м'які кредити (із зниженими або субсидованими процентними ставками), податкові концесії, субсидії для підприємців, опосередковані банківські гарантії, участь капіталом, надання гарантій банкам;

· розвиток технічної інфраструктури;

· розвиток інституціональної інфраструктури, спрямованої насамперед на доступ до інформації, надання порад і консультацій, навчання, дослідження ї передачу технологій та інновацій;

· нематеріальні важелі, в тому числі планування, які грунтуються на аналізі ситуацій і методиці стратегічного планування.

У Концепції державної регіональної політики України передбачено, що на першому етапі її реалізації повинні бути створені Національне агентство з питань регіональної політики та місцевого самоврядування і мережа регіональних агентств розвитку. У багатьох країнах такі агентства діють як на національному, так і на регіональному та місцевому рівнях.



Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  7. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  8. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  9. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. А/. Поняття про судовий процес.
  12. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання




Переглядів: 837

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вимоги до особистої гігієни персоналу аптеки | Нормативні акти по забезпеченню розвитку регіонів та міст

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.