Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура СММ

Модель технологічної зрілості СММ — це опис стадій еволюції, які проходять організації-розробники в міру того, як вони визначають, реалізують, вимірюють, контролюють і вдосконалюють процеси створення ПЗ. Ця модель допомагає організації обрати адекватну стратегію удосконалення цих процесів, надаючи методичну основу для визначення поточного рівня їх досконалості і виявлення проблем, критичних для якості розроблюваного ПЗ.

Рівень зрілості — це чітко визначена стадія в процесі удосконалення процесів розробки і супроводу програмного забезпечення (ПЗ-процесів).. Кожний рівень зрілості містить набір процесних цілей, при досягненні яких один із важливих компонентів ПЗ-процеса стає стійким. Досягнення кожного рівня зрілості зміцнює різні компоненти ПЗ-процесів, у результаті чого збільшується загальний потенціал ПЗ-процесів організації. Розробники моделі СММ визначили п’ять рівнів технологічної зрілості, за якими замовники можуть оцінювати потенційних постачальників (претендентів на отримання контракту), а постачальники можуть вдосконалювати процеси створення ПЗ (рис.1).

 

Рис. 1 Структура моделі технологічної зрілості СММ

 

Рівень 1: Ініціалізація — технологія розробки ПЗ характеризується як довільна (імпровізована), в деяких випадках — навіть хаотична. Лише деякі процеси визначені, успіх цілком залежить від зусиль окремих працівників.

Рівень 2: Повторення — базові процеси управління ПЗ встановлені для відстежування вартості, графіка та функціональності вихідного продукту. Необхідна дисципліна дотримання встановлених процесів має місце і забезпечує можливість повторення успіху попередніх проектів у тій же прикладній галузі.

Рівень 3: Визначення — управлінські та інженерні процеси задокументовані, стандартизовані й інтегровані в уніфіковану для всієї організації технологію створення ПЗ. Кожний проект використовує затверджену, адаптовану до особливостей даного проекту, версію цієї технології.

Рівень 4: Управління — детальні метрики (об’єктивні дані) про якість виконання процесів і вихідної продукції збираються і накопичуються. Управління процесами і вихідною продукцією здійснюється за кількісними та якісними оцінками.

Рівень 5: Оптимізація — удосконалення технології створення ПЗ здійснюється безперервно на основі кількісного зворотного зв’язку від процесів і пілотного впровадження інноваційних ідей.

В основі моделі СММ лежить послідовно-ступінчасте або поетапне представлення еволюції організації та її технології. В такому представленні організація здійснює своє сходження до високої культури виробництва, крок за кроком піднімаючись на нову сходинку (рівень) технологічної зрілості. Керуючись цією ідеєю, розробники СММ визначили так звані ключові області процесів створення ПЗ для кожного рівня зрілості.

Ключові області процесів — це кластери взаємопов’язаних видів робіт колективу учасників проекту, належне виконання яких істотно важливе для відповідності даному рівню зрілості технології. За винятком Рівня 1, кожний рівень можна декомпозувати на декілька ключових областей процесів, які показують, де організація повинна сфокусуватися для покращення ПЗ-процеса. Ключові області процесів визначають задачі, які повинні бути вирішені для досягнення певного рівня зрілості. Це означає, що для організації, яка прагне вийти на даний рівень зрілості, виключне значення мають тільки відповідні цьому рівню області процесів. Це також означає контрпродуктивність спроб “перестрибування” через рівні зрілості, оскільки кожний нижчий рівень є фундаментом для переходу на наступний.

Логіка оцінки за СММ достатньо жорстка, проте саме така логіка дозволяє однозначно ідентифікувати технологічну зрілість організації і доволі точно діагностувати “вузькі місця” в її повсякденній практичній діяльності.


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. VІ. План та організаційна структура заняття
  3. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  4. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  5. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  6. Атомно-кристалічна структура металів
  7. Базова алгоритмічна структура
  8. Банківська система та її структура. Функції Центрального банку.
  9. Безцехова виробнича структура.
  10. Будова систем: підсистема, елемент, структура, зв'язок.
  11. Бухгалтерська оцінка капіталу банку. Структура капіталу
  12. Бюджетна структура




Переглядів: 939

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз останніх досліджень та публікацій. | Модель зрілості управління проектами РМММ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.