Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ризики в ЗЕД

ПОВІТРЯНИЙ ТРАНСПОРТ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ

ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТАРНСПОРТ

Основним документом у перевезенні товарів залізницею з країни в країну є залізнична накладна (Rail Way Bill). Вона виконує функції договору про перевезення; товаророзпорядчого документа та підтвердження про прийняття вантажу до перевезення. Цей документ не є зворотним.

Європейські країни керуються Конвенцією про міжнародні залізничні перевезення (КОТІФ), учасниками якої є 33 держави (більшість країн Європи, а також ряд країн Азії і Північної Африки). КОТІФ містить умови перевезення вантажів.

Переваги:

- Висока ефективність при перевезенні на великі відстані більше

200 км

- Відносна дешевизна

- Мале забруднення середовища

- Спроможність перевезення широкої номенклатури вантажів

- Незалежність від кліматичних умов

- Можливість доставки вантажу до підприємства з використанням під’їдних шляхів

 

Основним документом в автомобільних перевезеннях є товаротранспортна накладна (Road Way Bill), що виконує функції: договору перевезення; товаророзпорядчого документа; розписки перевізника. Зміст відомостей, що вказуються в накладній, визначається Конвенцією про договір міжнародного перевезення вантажів автомобільним транспортом (КДПВ) від 1956 p., учасником якої був СРСР.

Накладна складається відправником у чотирьох примірниках (два - для перевізника і по одному - для продавця і покупця), підписується відправником і перевізником.

РИСИ:

- Можливість швидкої доставки

- Можливість доставки без перевантаження

- велика мобільність

- Висока ефективність при перевезеннях до 200км

- ритмічність

Недоліки:

- Залежність від дорожньої мережі

- Складність управління

 

Основним документом в авіаперевезеннях є авіанакладна (AirWayBill), що виконує функції договору повітряного перевезення; товаророзпорядчого документа; розписки Аерофлоту в прийнятті вантажу до перевезення; митної декларації. Авіанакладна заповнюється відправником під час здавання вантажу і вручається одержувачу. Вона складається з трьох оригіналів і дев'яти копій.

РИСИ:

- Велика швидкість та збереження вантажу

- Скорочення шляху

- Можливість превезення в важкодоступні райони

Недоліки:

- Висока вартість

- Необхідність узгоджувати маршрут між різники компаніями

 

Ризик - це загроза втрат ресурсів, додаткових витрат, недоотри-мання прибутку суб'єктами ЗЕД.

Ризик - це непередбачуваність зовнішньоекономічної операції.

Ризик - це неповна відомість про ефективність операцій, які плануються та проводяться в процесі здійснення ЗЕД.

В світовій практиці врахування ризиків в ЗЕД має дуже важливе значення, оскільки майже 40% комерційних операцій закінчуються невдачею через недостатнє врахування та управління ризиками.

Загальні причини виникнення ризиків:

1. Постійна нестабільність економічних процесів в країнах світового співтовариства.

2. Недостатня поінформованість про економіки країн-партнерів.

3. Відсутність чітких цілей діяльності суб'єкта ЗЕД.

4. Наявність комерційної таємниці про діяльність суб'єкта ЗЕД.

Разом із загальними існують конкретні джерела виникнення ризиків у ЗЕД. До них належать:

1. Фінансові умови ризиків ЗЕД:

o Інфляція та зростання цін.

o Банкрутство покупців.

o Зміна курсу валют.

o Неконвертованість валют.

o Зміни оподаткування експортно-імпортних операцій.

o Невиконання зобов'язань субпідрядниками ЗЕД.

o Неплатоспроможність субпідрядників ЗЕД.

o Валютні обмеження на експорт/імпорт.

o Зміна процентної ставки по кредитах.

2. Економічні фактори, які обумовлюють ризики ЗЕД:

o Економічна нестабільність.

o Зниження темпів виробництва (в суспільстві в цілому).

o Зниження темпів розвитку експортного виробництва.

o Зниження рівня доходів населення.

o Невиконання зобов'язань партнерів по поставці сировини та матеріалів.

o Нестабільність ринку.

o Відстала (регресивна) структура експорту та імпорту (ввезення, вивезення застарілих, неякісних товарів).

3. Ризики, пов'язані з управлінням ЗЕД:

o Невірний вибір партнера.

o Незнання повної компетенції партнера.

o Помилки, допущені в виборі субпідрядника зовнішньоекономічної операції.

o Помилки, допущені в комерційній пропозиції (відповідальність, якість товару тощо).

o Помилки у виборі виконавців ЗЕД.

o Неправильна (помилкова) модель управління ЗЕД.

o Помилки в виборі форми ЗЕД.

o Відсутність контролю за ризиками при укладанні контракту (не враховується в економічних санкціях).

4. Політичні фактори ризиків в ЗЕД:

o Зміни в національному законодавстві партнерів ЗЕД.

o Можливість націоналізації матеріальних засобів.

o Зміни в митному регулюванні країн-партнерів ЗЕД.

o Адміністративні заходи (бюрократія) регулювання експорту та імпорту (отримання дозволу на експорт/імпорт).

o Обмеження міжнародної міграції робочої сили.

o Політична нестабільність країн-партнерів ЗЕД.

o Регулювання ЗЕД місцевими органами влади.

o Громадянські та воєнні заворушення (тероризм).

5. Фактори ризику, пов'язані з організацією ЗЕД:

o Помилки в розробці концепцій зовнішньоекономічних операцій.

o Недостатнє врахування місцевих факторів ЗЕД (природних, трудових ресурсів, нормативно-правових зобов'язань).

o Зміни в проекті зовнішньоекономічної операції.

o Зрив поставок при здійсненні ЗЕД.

o Неякісна робота виконавців зовнішньоекономічної операції.

6. Фактори ризику, що впливають на ушкодженням матеріальних цінностей:

o Ушкодження товарів при експорті/імпорті.

o Втрата товарів при експорті/імпорті.

o Виробнича травма виконавців зовнішньоекономічної операції.

7. Стихійні лиха як джерело ризику в ЗЕД

o Повінь.

o Землетрус.

o Обвал.

o Ураган.

o Пожежа.

o Інші.

8. Екологічні умови як джерело ризику в ЗЕД

o Забруднення навколишнього середовища.

o Недотримання техніки безпеки при здійсненні

9. Соціальні чинники ризиків у ЗЕД Помилки, неврахування тенденцій:

o зміст структури населення (освітня, національна, вікова, професійна;

o розширення впливу політичних партій, рухів;

o національні традиції;

o зростання впливу релігії;

o морального стану суспільства тощо.

Наявність ризиків в ЗЕД передбачає визначення цілей по їх регулюванню. Основна мета регулювання ризиків в ЗЕД - це захист суб'єкта ЗЕД від збитків та мінімізація витрат пов'язаних із здійсненням зовнішньоекономічних операцій.

Основні види ризиків:

1. Ризики, пов'язані з вибором країни для здійснення зовнішньоекономічних операцій поділяються на:

Політичні ризики - це можливість виникнення збитків або скорочення розмірів прибутку як наслідок державної політики. Складові політичних ризиків:

o Політична стабільність (імовірність зміни режиму).

o Економічна стабільність (економічне зростання або криза).

o Валютна стабільність (вільна конвертованість валюти, стійкість національної валюти).

o Переведення капіталу та прибутку за кордон.

o Захист технологій (патенти, ліцензії).

o Відношення до іноземних інвестицій (пільги, привабливість, обмеження).

o Культурна взаємодія (позитивне та негативне відношення до експорту/імпорту).


2. Ризики пов'язані з вибором іноземного партнера:

щоб зменшити ризик, пов'язаний з надійністю інформації про партнера, необхідно знати наступне:

o Характер партнера (його репутація в діловому світі, відповідальність).

o Фінансові можливості партнера (його здатність здійснювати розрахунки).

o Оцінка майна партнера (розмір та структура капіталу).

o Забезпеченість партнера (матеріальні цінності, які можна здати під заставу).

o Конкурентноздатність партнера.

o Створення системи збору та аналізу інформації про можливих партнерів.

 

3. Маркетингові ризики пов'язані з просуванням та реалізацією товарів на світових ринках. Маркетингові ризики поділяються на 3 види: інформаційний, інноваційний, галузевий ризик.

Інформаційний маркетинговий ризик містить близько 250 показників. Основні з них:

1. Розмір світового ринку.

2. Динаміка торгівлі товарами.

3. Ринкова перспектива.

4. Сезонність.

5. Світові ціни.

6. Потреба в товарі.

7. Участь посередників.

8. Упаковка.

9. Конкуренти.

10. Ринкові дослідження.

11. Політична ситуація.

12. Обмеження на торгівлю.

13. Ефективність реклами.

4. Транспортні ризики.

їх класифікація надана в Incoterms 2000. Ці ризики містяться в усіх 13 умовах поставок товарів.

Основний критерій визначення ризику полягає в тому, що його несе продавець або покупець лише в тому випадку, коли товар знаходиться в його розпорядженні і він є його власником.

5. Ризики, пов'язані з укладанням МГК.

Дані ризики мають місце у наступних випадках:

o Неточності в змісті статей контракту.

o Невигідності положень, які включаються до статей контракту, для одного з партнерів. Такі ризики називаються договірними та можуть мати місце в кожній із статей МГК.

6. Комерційні ризики в ЗЕД.

Такі ризики виникають в процесі реалізації товарів та послуг суб'єктами ЗЕД.

Види комерційних ризиків:

o Можливість ризику відмови реєстрації товару в Україні.

o Ризик пов'язаний з несвоєчасністю вигідної купівлі/продажу товару (ризик упущеної вигоди).

o Ризик зниження доходності.

o Ризик фінансових втрат. Причини комерційних ризиків.

o Зменшення обсягу реалізації.

o Зростання закупочної ціни товару.

o Зниження обсягу закупок товару.

o Втрата товару.

o Втрата якості товару.

o Зростання витрат обігу.

7. Ризики, пов'язані з митним регулюванням. Ці ризики обумовлюють:

o Несвоєчасна сертифікація товарів.

o Неправильний розрахунок митних зборів, акцизу, ПДВ.

o Недотримання вимог по заповненню митних документів.

o Недотримання митного законодавства.

o Неправильний вибір транспортних засобів, які не відповідають митним вимогам.

Рівень ризиків в ЗЕД може змінюватися. На зростання ризиків впливають:

1. Раптове виникнення проблем (виробничих, політичних, соціальних).

2. Нереальність виконання поставлених задач у зв'язку зі змінами обставин.

3. Недосконале законодавство.

4. Відсутність додаткової інформації.

Основні методи зниження ризику в ЗЕД:

1. Виключення ризику - це відмова від проведення будь-яких дій, пов'язаних з можливістю появи ризику в ЗЕД.

2. Зменшення ризику передбачає прийняття рішень, які призводять до зниження рівня втрат.

3. Прийняття ризику означає, що підприємець бере на себе повну відповідальність за проведення зовнішньоекономічної операції та ризики пов'язані з нею.

4. Передача ризику означає, що підприємець передає відповідальність за ризик іншому партнеру або іншому суб'єкту господарської діяльності.


Читайте також:

  1. Аудиторські ризики
  2. Аудиторські ризики, пов’язані з використанням комп’ютерних інформаційних систем
  3. Банківські ризики та їх характеристика
  4. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення
  5. Валютні ризики та методи їх уникнення.
  6. Виробничі ризики, їх характеристики і класифікація
  7. Відсоткові ризики
  8. Делегування повноважень підлеглим. Переваги та ризики, пов’язані з передачею повноважень
  9. Екологічні ризики та проблема їх оцінки
  10. Загальний та ринковий ризики портфеля, їх вимір та застосування з метою оцінки ефективності управління портфелем.
  11. Заходи боротьби по відмиванню грошей та існуючі випадки (ризики) шахрайства, правопорушень в Україні.
  12. Інвестиційні ризики




Переглядів: 1107

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МОРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.