МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ризики в ЗЕДПОВІТРЯНИЙ ТРАНСПОРТ АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТАРНСПОРТ Основним документом у перевезенні товарів залізницею з країни в країну є залізнична накладна (Rail Way Bill). Вона виконує функції договору про перевезення; товаророзпорядчого документа та підтвердження про прийняття вантажу до перевезення. Цей документ не є зворотним. Європейські країни керуються Конвенцією про міжнародні залізничні перевезення (КОТІФ), учасниками якої є 33 держави (більшість країн Європи, а також ряд країн Азії і Північної Африки). КОТІФ містить умови перевезення вантажів. Переваги: - Висока ефективність при перевезенні на великі відстані більше 200 км - Відносна дешевизна - Мале забруднення середовища - Спроможність перевезення широкої номенклатури вантажів - Незалежність від кліматичних умов - Можливість доставки вантажу до підприємства з використанням під’їдних шляхів
Основним документом в автомобільних перевезеннях є товаротранспортна накладна (Road Way Bill), що виконує функції: договору перевезення; товаророзпорядчого документа; розписки перевізника. Зміст відомостей, що вказуються в накладній, визначається Конвенцією про договір міжнародного перевезення вантажів автомобільним транспортом (КДПВ) від 1956 p., учасником якої був СРСР. Накладна складається відправником у чотирьох примірниках (два - для перевізника і по одному - для продавця і покупця), підписується відправником і перевізником. РИСИ: - Можливість швидкої доставки - Можливість доставки без перевантаження - велика мобільність - Висока ефективність при перевезеннях до 200км - ритмічність Недоліки: - Залежність від дорожньої мережі - Складність управління
Основним документом в авіаперевезеннях є авіанакладна (AirWayBill), що виконує функції договору повітряного перевезення; товаророзпорядчого документа; розписки Аерофлоту в прийнятті вантажу до перевезення; митної декларації. Авіанакладна заповнюється відправником під час здавання вантажу і вручається одержувачу. Вона складається з трьох оригіналів і дев'яти копій. РИСИ: - Велика швидкість та збереження вантажу - Скорочення шляху - Можливість превезення в важкодоступні райони Недоліки: - Висока вартість - Необхідність узгоджувати маршрут між різники компаніями
Ризик - це загроза втрат ресурсів, додаткових витрат, недоотри-мання прибутку суб'єктами ЗЕД. Ризик - це непередбачуваність зовнішньоекономічної операції. Ризик - це неповна відомість про ефективність операцій, які плануються та проводяться в процесі здійснення ЗЕД. В світовій практиці врахування ризиків в ЗЕД має дуже важливе значення, оскільки майже 40% комерційних операцій закінчуються невдачею через недостатнє врахування та управління ризиками. Загальні причини виникнення ризиків: 1. Постійна нестабільність економічних процесів в країнах світового співтовариства. 2. Недостатня поінформованість про економіки країн-партнерів. 3. Відсутність чітких цілей діяльності суб'єкта ЗЕД. 4. Наявність комерційної таємниці про діяльність суб'єкта ЗЕД. Разом із загальними існують конкретні джерела виникнення ризиків у ЗЕД. До них належать: 1. Фінансові умови ризиків ЗЕД: o Інфляція та зростання цін. o Банкрутство покупців. o Зміна курсу валют. o Неконвертованість валют. o Зміни оподаткування експортно-імпортних операцій. o Невиконання зобов'язань субпідрядниками ЗЕД. o Неплатоспроможність субпідрядників ЗЕД. o Валютні обмеження на експорт/імпорт. o Зміна процентної ставки по кредитах. 2. Економічні фактори, які обумовлюють ризики ЗЕД: o Економічна нестабільність. o Зниження темпів виробництва (в суспільстві в цілому). o Зниження темпів розвитку експортного виробництва. o Зниження рівня доходів населення. o Невиконання зобов'язань партнерів по поставці сировини та матеріалів. o Нестабільність ринку. o Відстала (регресивна) структура експорту та імпорту (ввезення, вивезення застарілих, неякісних товарів). 3. Ризики, пов'язані з управлінням ЗЕД: o Невірний вибір партнера. o Незнання повної компетенції партнера. o Помилки, допущені в виборі субпідрядника зовнішньоекономічної операції. o Помилки, допущені в комерційній пропозиції (відповідальність, якість товару тощо). o Помилки у виборі виконавців ЗЕД. o Неправильна (помилкова) модель управління ЗЕД. o Помилки в виборі форми ЗЕД. o Відсутність контролю за ризиками при укладанні контракту (не враховується в економічних санкціях). 4. Політичні фактори ризиків в ЗЕД: o Зміни в національному законодавстві партнерів ЗЕД. o Можливість націоналізації матеріальних засобів. o Зміни в митному регулюванні країн-партнерів ЗЕД. o Адміністративні заходи (бюрократія) регулювання експорту та імпорту (отримання дозволу на експорт/імпорт). o Обмеження міжнародної міграції робочої сили. o Політична нестабільність країн-партнерів ЗЕД. o Регулювання ЗЕД місцевими органами влади. o Громадянські та воєнні заворушення (тероризм). 5. Фактори ризику, пов'язані з організацією ЗЕД: o Помилки в розробці концепцій зовнішньоекономічних операцій. o Недостатнє врахування місцевих факторів ЗЕД (природних, трудових ресурсів, нормативно-правових зобов'язань). o Зміни в проекті зовнішньоекономічної операції. o Зрив поставок при здійсненні ЗЕД. o Неякісна робота виконавців зовнішньоекономічної операції. 6. Фактори ризику, що впливають на ушкодженням матеріальних цінностей: o Ушкодження товарів при експорті/імпорті. o Втрата товарів при експорті/імпорті. o Виробнича травма виконавців зовнішньоекономічної операції. 7. Стихійні лиха як джерело ризику в ЗЕД o Повінь. o Землетрус. o Обвал. o Ураган. o Пожежа. o Інші. 8. Екологічні умови як джерело ризику в ЗЕД o Забруднення навколишнього середовища. o Недотримання техніки безпеки при здійсненні 9. Соціальні чинники ризиків у ЗЕД Помилки, неврахування тенденцій: o зміст структури населення (освітня, національна, вікова, професійна; o розширення впливу політичних партій, рухів; o національні традиції; o зростання впливу релігії; o морального стану суспільства тощо. Наявність ризиків в ЗЕД передбачає визначення цілей по їх регулюванню. Основна мета регулювання ризиків в ЗЕД - це захист суб'єкта ЗЕД від збитків та мінімізація витрат пов'язаних із здійсненням зовнішньоекономічних операцій. Основні види ризиків: 1. Ризики, пов'язані з вибором країни для здійснення зовнішньоекономічних операцій поділяються на: Політичні ризики - це можливість виникнення збитків або скорочення розмірів прибутку як наслідок державної політики. Складові політичних ризиків: o Політична стабільність (імовірність зміни режиму). o Економічна стабільність (економічне зростання або криза). o Валютна стабільність (вільна конвертованість валюти, стійкість національної валюти). o Переведення капіталу та прибутку за кордон. o Захист технологій (патенти, ліцензії). o Відношення до іноземних інвестицій (пільги, привабливість, обмеження). o Культурна взаємодія (позитивне та негативне відношення до експорту/імпорту).
щоб зменшити ризик, пов'язаний з надійністю інформації про партнера, необхідно знати наступне: o Характер партнера (його репутація в діловому світі, відповідальність). o Фінансові можливості партнера (його здатність здійснювати розрахунки). o Оцінка майна партнера (розмір та структура капіталу). o Забезпеченість партнера (матеріальні цінності, які можна здати під заставу). o Конкурентноздатність партнера. o Створення системи збору та аналізу інформації про можливих партнерів.
3. Маркетингові ризики пов'язані з просуванням та реалізацією товарів на світових ринках. Маркетингові ризики поділяються на 3 види: інформаційний, інноваційний, галузевий ризик. Інформаційний маркетинговий ризик містить близько 250 показників. Основні з них: 1. Розмір світового ринку. 2. Динаміка торгівлі товарами. 3. Ринкова перспектива. 4. Сезонність. 5. Світові ціни. 6. Потреба в товарі. 7. Участь посередників. 8. Упаковка. 9. Конкуренти. 10. Ринкові дослідження. 11. Політична ситуація. 12. Обмеження на торгівлю. 13. Ефективність реклами. 4. Транспортні ризики. їх класифікація надана в Incoterms 2000. Ці ризики містяться в усіх 13 умовах поставок товарів. Основний критерій визначення ризику полягає в тому, що його несе продавець або покупець лише в тому випадку, коли товар знаходиться в його розпорядженні і він є його власником. 5. Ризики, пов'язані з укладанням МГК. Дані ризики мають місце у наступних випадках: o Неточності в змісті статей контракту. o Невигідності положень, які включаються до статей контракту, для одного з партнерів. Такі ризики називаються договірними та можуть мати місце в кожній із статей МГК. 6. Комерційні ризики в ЗЕД. Такі ризики виникають в процесі реалізації товарів та послуг суб'єктами ЗЕД. Види комерційних ризиків: o Можливість ризику відмови реєстрації товару в Україні. o Ризик пов'язаний з несвоєчасністю вигідної купівлі/продажу товару (ризик упущеної вигоди). o Ризик зниження доходності. o Ризик фінансових втрат. Причини комерційних ризиків. o Зменшення обсягу реалізації. o Зростання закупочної ціни товару. o Зниження обсягу закупок товару. o Втрата товару. o Втрата якості товару. o Зростання витрат обігу. 7. Ризики, пов'язані з митним регулюванням. Ці ризики обумовлюють: o Несвоєчасна сертифікація товарів. o Неправильний розрахунок митних зборів, акцизу, ПДВ. o Недотримання вимог по заповненню митних документів. o Недотримання митного законодавства. o Неправильний вибір транспортних засобів, які не відповідають митним вимогам. Рівень ризиків в ЗЕД може змінюватися. На зростання ризиків впливають: 1. Раптове виникнення проблем (виробничих, політичних, соціальних). 2. Нереальність виконання поставлених задач у зв'язку зі змінами обставин. 3. Недосконале законодавство. 4. Відсутність додаткової інформації. Основні методи зниження ризику в ЗЕД: 1. Виключення ризику - це відмова від проведення будь-яких дій, пов'язаних з можливістю появи ризику в ЗЕД. 2. Зменшення ризику передбачає прийняття рішень, які призводять до зниження рівня втрат. 3. Прийняття ризику означає, що підприємець бере на себе повну відповідальність за проведення зовнішньоекономічної операції та ризики пов'язані з нею. 4. Передача ризику означає, що підприємець передає відповідальність за ризик іншому партнеру або іншому суб'єкту господарської діяльності. Читайте також:
|
||||||||
|