МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ризики в ЗЕДПОВІТРЯНИЙ ТРАНСПОРТ АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТАРНСПОРТ Основним документом у перевезенні товарів залізницею з країни в країну є залізнична накладна (Rail Way Bill). Вона виконує функції договору про перевезення; товаророзпорядчого документа та підтвердження про прийняття вантажу до перевезення. Цей документ не є зворотним. Європейські країни керуються Конвенцією про міжнародні залізничні перевезення (КОТІФ), учасниками якої є 33 держави (більшість країн Європи, а також ряд країн Азії і Північної Африки). КОТІФ містить умови перевезення вантажів. Переваги: - Висока ефективність при перевезенні на великі відстані більше 200 км - Відносна дешевизна - Мале забруднення середовища - Спроможність перевезення широкої номенклатури вантажів - Незалежність від кліматичних умов - Можливість доставки вантажу до підприємства з використанням під’їдних шляхів
Основним документом в автомобільних перевезеннях є товаротранспортна накладна (Road Way Bill), що виконує функції: договору перевезення; товаророзпорядчого документа; розписки перевізника. Зміст відомостей, що вказуються в накладній, визначається Конвенцією про договір міжнародного перевезення вантажів автомобільним транспортом (КДПВ) від 1956 p., учасником якої був СРСР. Накладна складається відправником у чотирьох примірниках (два - для перевізника і по одному - для продавця і покупця), підписується відправником і перевізником. РИСИ: - Можливість швидкої доставки - Можливість доставки без перевантаження - велика мобільність - Висока ефективність при перевезеннях до 200км - ритмічність Недоліки: - Залежність від дорожньої мережі - Складність управління
Основним документом в авіаперевезеннях є авіанакладна (AirWayBill), що виконує функції договору повітряного перевезення; товаророзпорядчого документа; розписки Аерофлоту в прийнятті вантажу до перевезення; митної декларації. Авіанакладна заповнюється відправником під час здавання вантажу і вручається одержувачу. Вона складається з трьох оригіналів і дев'яти копій. РИСИ: - Велика швидкість та збереження вантажу - Скорочення шляху - Можливість превезення в важкодоступні райони Недоліки: - Висока вартість - Необхідність узгоджувати маршрут між різники компаніями
Ризик - це загроза втрат ресурсів, додаткових витрат, недоотри-мання прибутку суб'єктами ЗЕД. Ризик - це непередбачуваність зовнішньоекономічної операції. Ризик - це неповна відомість про ефективність операцій, які плануються та проводяться в процесі здійснення ЗЕД. В світовій практиці врахування ризиків в ЗЕД має дуже важливе значення, оскільки майже 40% комерційних операцій закінчуються невдачею через недостатнє врахування та управління ризиками. Загальні причини виникнення ризиків: 1. Постійна нестабільність економічних процесів в країнах світового співтовариства. 2. Недостатня поінформованість про економіки країн-партнерів. 3. Відсутність чітких цілей діяльності суб'єкта ЗЕД. 4. Наявність комерційної таємниці про діяльність суб'єкта ЗЕД. Разом із загальними існують конкретні джерела виникнення ризиків у ЗЕД. До них належать: 1. Фінансові умови ризиків ЗЕД: o Інфляція та зростання цін. o Банкрутство покупців. o Зміна курсу валют. o Неконвертованість валют. o Зміни оподаткування експортно-імпортних операцій. o Невиконання зобов'язань субпідрядниками ЗЕД. o Неплатоспроможність субпідрядників ЗЕД. o Валютні обмеження на експорт/імпорт. o Зміна процентної ставки по кредитах. 2. Економічні фактори, які обумовлюють ризики ЗЕД: o Економічна нестабільність. o Зниження темпів виробництва (в суспільстві в цілому). o Зниження темпів розвитку експортного виробництва. o Зниження рівня доходів населення. o Невиконання зобов'язань партнерів по поставці сировини та матеріалів. o Нестабільність ринку. o Відстала (регресивна) структура експорту та імпорту (ввезення, вивезення застарілих, неякісних товарів). 3. Ризики, пов'язані з управлінням ЗЕД: o Невірний вибір партнера. o Незнання повної компетенції партнера. o Помилки, допущені в виборі субпідрядника зовнішньоекономічної операції. o Помилки, допущені в комерційній пропозиції (відповідальність, якість товару тощо). o Помилки у виборі виконавців ЗЕД. o Неправильна (помилкова) модель управління ЗЕД. o Помилки в виборі форми ЗЕД. o Відсутність контролю за ризиками при укладанні контракту (не враховується в економічних санкціях). 4. Політичні фактори ризиків в ЗЕД: o Зміни в національному законодавстві партнерів ЗЕД. o Можливість націоналізації матеріальних засобів. o Зміни в митному регулюванні країн-партнерів ЗЕД. o Адміністративні заходи (бюрократія) регулювання експорту та імпорту (отримання дозволу на експорт/імпорт). o Обмеження міжнародної міграції робочої сили. o Політична нестабільність країн-партнерів ЗЕД. o Регулювання ЗЕД місцевими органами влади. o Громадянські та воєнні заворушення (тероризм). 5. Фактори ризику, пов'язані з організацією ЗЕД: o Помилки в розробці концепцій зовнішньоекономічних операцій. o Недостатнє врахування місцевих факторів ЗЕД (природних, трудових ресурсів, нормативно-правових зобов'язань). o Зміни в проекті зовнішньоекономічної операції. o Зрив поставок при здійсненні ЗЕД. o Неякісна робота виконавців зовнішньоекономічної операції. 6. Фактори ризику, що впливають на ушкодженням матеріальних цінностей: o Ушкодження товарів при експорті/імпорті. o Втрата товарів при експорті/імпорті. o Виробнича травма виконавців зовнішньоекономічної операції. 7. Стихійні лиха як джерело ризику в ЗЕД o Повінь. o Землетрус. o Обвал. o Ураган. o Пожежа. o Інші. 8. Екологічні умови як джерело ризику в ЗЕД o Забруднення навколишнього середовища. o Недотримання техніки безпеки при здійсненні 9. Соціальні чинники ризиків у ЗЕД Помилки, неврахування тенденцій: o зміст структури населення (освітня, національна, вікова, професійна; o розширення впливу політичних партій, рухів; o національні традиції; o зростання впливу релігії; o морального стану суспільства тощо. Наявність ризиків в ЗЕД передбачає визначення цілей по їх регулюванню. Основна мета регулювання ризиків в ЗЕД - це захист суб'єкта ЗЕД від збитків та мінімізація витрат пов'язаних із здійсненням зовнішньоекономічних операцій. Основні види ризиків: 1. Ризики, пов'язані з вибором країни для здійснення зовнішньоекономічних операцій поділяються на: Політичні ризики - це можливість виникнення збитків або скорочення розмірів прибутку як наслідок державної політики. Складові політичних ризиків: o Політична стабільність (імовірність зміни режиму). o Економічна стабільність (економічне зростання або криза). o Валютна стабільність (вільна конвертованість валюти, стійкість національної валюти). o Переведення капіталу та прибутку за кордон. o Захист технологій (патенти, ліцензії). o Відношення до іноземних інвестицій (пільги, привабливість, обмеження). o Культурна взаємодія (позитивне та негативне відношення до експорту/імпорту).
щоб зменшити ризик, пов'язаний з надійністю інформації про партнера, необхідно знати наступне: o Характер партнера (його репутація в діловому світі, відповідальність). o Фінансові можливості партнера (його здатність здійснювати розрахунки). o Оцінка майна партнера (розмір та структура капіталу). o Забезпеченість партнера (матеріальні цінності, які можна здати під заставу). o Конкурентноздатність партнера. o Створення системи збору та аналізу інформації про можливих партнерів.
3. Маркетингові ризики пов'язані з просуванням та реалізацією товарів на світових ринках. Маркетингові ризики поділяються на 3 види: інформаційний, інноваційний, галузевий ризик. Інформаційний маркетинговий ризик містить близько 250 показників. Основні з них: 1. Розмір світового ринку. 2. Динаміка торгівлі товарами. 3. Ринкова перспектива. 4. Сезонність. 5. Світові ціни. 6. Потреба в товарі. 7. Участь посередників. 8. Упаковка. 9. Конкуренти. 10. Ринкові дослідження. 11. Політична ситуація. 12. Обмеження на торгівлю. 13. Ефективність реклами. 4. Транспортні ризики. їх класифікація надана в Incoterms 2000. Ці ризики містяться в усіх 13 умовах поставок товарів. Основний критерій визначення ризику полягає в тому, що його несе продавець або покупець лише в тому випадку, коли товар знаходиться в його розпорядженні і він є його власником. 5. Ризики, пов'язані з укладанням МГК. Дані ризики мають місце у наступних випадках: o Неточності в змісті статей контракту. o Невигідності положень, які включаються до статей контракту, для одного з партнерів. Такі ризики називаються договірними та можуть мати місце в кожній із статей МГК. 6. Комерційні ризики в ЗЕД. Такі ризики виникають в процесі реалізації товарів та послуг суб'єктами ЗЕД. Види комерційних ризиків: o Можливість ризику відмови реєстрації товару в Україні. o Ризик пов'язаний з несвоєчасністю вигідної купівлі/продажу товару (ризик упущеної вигоди). o Ризик зниження доходності. o Ризик фінансових втрат. Причини комерційних ризиків. o Зменшення обсягу реалізації. o Зростання закупочної ціни товару. o Зниження обсягу закупок товару. o Втрата товару. o Втрата якості товару. o Зростання витрат обігу. 7. Ризики, пов'язані з митним регулюванням. Ці ризики обумовлюють: o Несвоєчасна сертифікація товарів. o Неправильний розрахунок митних зборів, акцизу, ПДВ. o Недотримання вимог по заповненню митних документів. o Недотримання митного законодавства. o Неправильний вибір транспортних засобів, які не відповідають митним вимогам. Рівень ризиків в ЗЕД може змінюватися. На зростання ризиків впливають: 1. Раптове виникнення проблем (виробничих, політичних, соціальних). 2. Нереальність виконання поставлених задач у зв'язку зі змінами обставин. 3. Недосконале законодавство. 4. Відсутність додаткової інформації. Основні методи зниження ризику в ЗЕД: 1. Виключення ризику - це відмова від проведення будь-яких дій, пов'язаних з можливістю появи ризику в ЗЕД. 2. Зменшення ризику передбачає прийняття рішень, які призводять до зниження рівня втрат. 3. Прийняття ризику означає, що підприємець бере на себе повну відповідальність за проведення зовнішньоекономічної операції та ризики пов'язані з нею. 4. Передача ризику означає, що підприємець передає відповідальність за ризик іншому партнеру або іншому суб'єкту господарської діяльності. Читайте також:
|
||||||||
|