3.2. Взаємовідношення ініціатора і реципієнта трансферу технологій.
3.3. Бар'єри трансферу технологій
3.4. Пошук партнера
Трансфер технологій - процес, в якому активно і позитивно беруть участь не менше двох контрагентів, - джерело інформації про інновацію і приймач, реципієнт цієї інформації. Насправді число фізичних осіб - учасників обміну інформацією на багатьох етапах ТТ значно більше. І кожен акт ТТ починається з того, що та інформація, яка буде в цьому акті передана, відома тільки одному з учасників процесу, останні або абсолютно про неї не знають, або впевнені, що вона до них особисто ніякого відношення не має. Сучасний світ - це світ, насичений і перенасичений інформацією, тому людина прагне звертати увагу тільки на те, що особисто для неї в даний момент важливо і істотно; решта інформації - це інформаційний шум, і людина відмежовується від неї точно так, як і, наприклад, він відмежовується від телевізійної реклами, що перериває цікавий фільм: це їй нецікаво.
Тому перший крок в акті ТТ має на меті перш за все зацікавити, заінтригувати майбутнього партнера.
Хто ініціює, з кого починається акт ТТ? Та з кого завгодно. Це може бути винахідник зі своєю божевільною ідеєю, в яку ще ніхто, окрім нього, не вірить. Це може бути і виробник, якого доконала кон'юнктура, і лише новий продукт, нова ідея може врятувати його бізнес. Це може бути і фінансист, що бажає вкласти засоби в перспективний інноваційний бізнес. Це може бути і голова місцевої адміністрації, що мріє вдихнути нове життя в хиріючу економіку власної "долі". Нарешті, це можете бути і Ви, процвітаючий менеджер інноваційного бізнесу - сполучна ланка і організатор процесу ТТ.
Симетричне питання: кому адресована, на кого направлена активність ініціатора ТТ? Перелік реципієнтів буде абсолютний таким же, з тією лише різницею, що для успішного проведення і завершення акту ТТ позитивну активність і зацікавленість повинні проявити всі учасники акту, а їх може бути набагато більше двох, причому якісно і функціонально різних. А це означає, що ініціатор процесу, джерело інформації, яку потрібно передати, повинні для кожного конкретного реципієнта знайти такі слова, такі факти і дії, так освітити проблему, щоб вона стала цікавою саме цьому реципієнтові і саме в тій частці, в тій функціональній сфері, яка в даному акті ТТ призначається цьому реципієнтові.
Таким чином, можна отримати таблицю - двовимірну множину варіантів взаємодій персонального акту ТТ, де по одній координаті розташовуються типи джерел інформації, а по іншій - типи реципієнтів, а інформація, яка передається, пов'язана з інноваційною технологією (див. Рис. 3.1).
Проте пригадавши зміст Рис. 1.2, неважко прийти до висновку, що реально перші два члени списку Рис. 3.1 охоплюють майже весь лінійний ланцюжок Рис. 1.2, а на ньому, як вже наголошувалося, є три якісно різних акту ТТ з повною заміною команди. Так, щоб не випустити з уваги цю відмінність, слід обидва списки дещо уточнити в цій частці, результат такого уточнення представлений на Рис. 3.2.
При цьому підкреслимо, що в кожній з позицій мається на увазі не взагалі дана галузь або спеціальність, а цілком конкретна (для кожної конкретної ситуації) особа, причому не простий технічний виконавець (клерк, лаборант, і тому подібне), а відповідальна особа, що ухвалює рішення з даного питання - участі в акті ТТ.
Реципієнт
Джерело
Винахідник
Виробник
Фінансист
Адміністрація
Менеджер
Винахідник
Виробник
Фінансист
Адміністрація
Менеджер
Рис. 3.1. Матриця персонального ТТ
Нарешті, ще раз уточнимо, що, по-перше, мова йде про персональну взаємодію (недаремно менеджмент ТТ, жартуючи, називають "контактним видом спорту"), про агітацію, про збудження первинної зацікавленості реципієнта і залучення його уваги до конкретної інноваційної технології. По-друге, мова йде про ситуації, коли один і той же конкретний ініціатор ТТ, виходячи зі своєї особистої мети і ролі в процесі ТТ, одну і ту ж інноваційну технологію представляє різним реципієнтам.