Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Критерії успішності трансферу технологій

 

Як визначити, чи успішно минає конкретний етап трансферу технології або процес у цілому? Припустимо, ми провели технологічний аудит свого господарства, виявили технологію, дозрілу для трансферу (це означає, що своїми силами просувати її до ринку або неможливо, або недоцільно), знайшли відповідного партнера (реципієнта технології), встановили з ним контакт, почали взаємодіяти і ... як далі оцінити ефективність наших спільних дій?

Для такої оцінки є декілька очевидних критеріїв.

Технічні звіти. Робота над удосконаленням або над масштабуванням технології відкриває багато дрібних і крупних ноу-хау, які вимагають фіксації (щоб і самим не забути, і послідовникам не ставати на ті ж граблі). З іншого боку, на стадіях пізніших, ніж 2.2, питання про конфіденційність подібної інформації примушує обережно відноситися до відкритої публікації результатів, тому досягнуте відбивається у внутрішніх технічних звітах, доступних тільки тим, хто веде і хто вестиме дану технологію. Проте сам факт наявності таких звітів - це вже непряме свідоцтво просування вперед.

Журнальні і газетні статті. На етапах після 2.4 актуальним стає вже питання про маркетинг майбутньої продукції, у зв'язку з чим з'являється можливість і потреба довести інформацію про нову технологію до потенційного споживача. Це може бути інформаційна стаття в популярному журналі, газетна публікація про фірму або про автора з ненав'язливою згадкою про "абсолютно унікальну" розробку, але ще не реклама (для якої, як відомо, є жорсткі обмеження, гарантовані законом про захист прав споживачів). Втім, якщо технологія знаходиться вже на стадії дрібносерійного випуску продукції, то рекламні публікації, що відображають реальні споживчі властивості продукту, - чітке свідоцтво успіху.

Відеоматеріали. Попередній варіант публікації може бути оформлений не лише у вигляді "твердої копії", але і у формі відеоролика, і у вигляді сторінки в Інтернеті. Відеокліп з декілька відвертішими відомостями можна демонструвати гостям у своєму офісі, при цьому залежно від адресата такої демонстрації (потенційний інвестор, представник ЗМІ, майбутній дилер, і так далі) зміст і ступінь відвертості технологічної інформації можуть значно розрізнятися. І, не дивлячись на те, що для реалізації такої різноманітності слід мати декілька варіантів кліпу, витрати себе виправдовують, оскільки людина "століття телевізора" сприймає відеоінформацію набагато більш охоче, ніж текстову, друкарську. Хоча, безумовно, показавши відеоматеріал, абсолютно необхідно "на пам'ять" вручити глядачам і маленький буклетик на ту ж тему.

Ну і, зрозуміло, критерієм успішності трансферу технології на заключній стадії є реальний економічний ефект від її промислового освоєння.

Проте окрім цих тривіальних критеріїв успішності трансферу технологій є і не настільки очевидні, але достатньо важливі. Ось вони.

Уроки невдач. У технічних звітах, згаданих вище, частенько обмежуються описом того, як треба робити ту або іншу операцію. Але мало хто ризикує повідомити про свої помилки і помилкові шляхи, хоча добре відомо, що негативний досвід - теж досвід, і для успішного просування вперед потрібно на всіх помилкових відгалуженнях шляху "поставити заборонний знак". І тут помилковий сором або кар'єрна боязнь за власну "помилку", яка насправді не ніяка помилка. Адже за помилку розумно вважати тільки таку ситуацію, коли відоме правило, як треба робити, а Ви по незнанню або по забудькуватості порушили це правило. Тут же принципово інша ситуація: це нормальний науковий пошук, коли для абсолютно нової ситуації, про яку ще нікому нічого не відомо, а значить і правив ще ніяких немає, Ви сформулювали гіпотезу про властивості цієї ситуації, перевірили її дослідним шляхом і переконалися, що гіпотеза не відповідає дійсності. Отже, це не ганебна, а навпаки, шаноблива дія і приховувати її, у тому числі і від власного начальства, немає ніяких причин, що може тільки пошкодити Вашій спільній справі.

Супутні розробки. Основна технологія у багатьох випадках спричиняє за собою необхідність розробки супутніх операцій, як на дослідницькому етапі, так і на всіх подальших, аж до сервісного обслуговування товару у кінцевого споживача, які можуть представляти самостійну цінність і застосовуватися не лише в цій технології. На жаль, ентузіасти-розробники частенько просто не бачать таких можливостей, цілком "замкнувшись" на основній меті. І досвід підказує, що через таку зашореність інколи втрачають значно більше, чим знаходять. Приклад фірми Xerox, в лабораторіях якої були створені і проігноровані такі винаходи, як комп'ютерна миша, шрифти Postscript, лазерний принтер, Ethernet і багато що інше, достатньо показовий. Тому частіше ставте собі питання: "А де ще це можна застосувати?"

Малі покрокові успіхи. Робота з трансферу технологій - це марафонська дистанція, на кожному метрі якої група отримує ті або інші результати, набираючи досвід, накопичуючи знання, відпрацьовує взаємодію, просуваючись до кінцевого успіху. І хоча цей остаточний успіх буде тільки в кінці шляху, не можна скидати з рахунків будь-які проміжні досягнення, хоч би і найдрібніші. У цьому криється потужний стимул до подальшого руху, який називається мотивацією творчої діяльності і без якого ентузіазм учасників швидко і непомітно заміщається рутиною і ремісництвом без вогника, без полювання і без успіху. Тому помічати і відзначати навіть малозначні успіхи - обов'язково.

Уроки різних видів співпраці. В ході трансферу технологій, від дослідницької лабораторії до промислового випуску товарного продукту, в процес виявляються залучені найрізноманітніші шари суспільства: банкіри або кредитні організації, муніципальні власті, виробничий бізнес, ЗМІ, рекламні і маркетингові служби, державні структури, фонди підтримки підприємництва, і так далі. Кожен з них говорить на своїй мові (навіть якщо це Ваш співвітчизник) і дивиться на технологію зі своєї точки зору. Зрозуміти кожного з них, представити його точку зору, завоювати його довіру, переконати його в перспективності співпраці - це така життєва школа, яка сама по собі, незалежно від успішності трансферу даної конкретної технології, представляє величезну цінність. А накопичений досвід і зв'язки дають надію і упевненість в успіху в подальших діях на терені ТТ.

Зрозуміло, все сказане слід розцінювати саме як критерії успішності роботи із трансферу технологій, і якщо у Вас з конкретною технологією щось йде не так, перевірте, за яким із перерахованих вище критеріїв слід змінити свою тактику.

 


Читайте також:

  1. Алгебраїчні критерії стійкості
  2. Аутсорсинг у сфері інформаційних технологій
  3. Безпека праці користувачів комп’ютерних технологій
  4. В основi ефективності iнформацiйних технологій лежить концепцiї системи.
  5. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  6. Взаємовідношення ініціатора і реципієнта трансферу технологій
  7. Види критеріїв оптимальності
  8. Види планів щодо різних критеріїв
  9. Види та критерії вибору заходів медичного характеру
  10. Використання PR-технологій у виборчих кампаніях Президента США.
  11. Використання здоров'язберігаючих технологій в діяльності вчителя
  12. Вимоги до критеріїв прийняття управлінських рішень




Переглядів: 723

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цільові функції учасників трансферу | Персональний трансфер технологій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.