Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






І. Основні категорій і поняття

План лекції

План вивчення теми

1. Концепція цільової собівартості в системі управління витратами. (аудиторна лекція)

2. Інжиніринг вартості: функціонально-вартісний аналіз. (СРС)

3. Кайдзен-раціоналізація та зниження витрат. (СРС)

Домашнє завдання: М.Г. Грещак « Управління витратами» с. 190 - 215

1. підготуватись до опитування за питаннями на с. 215.

2. опрацювати питання теми , які виносяться на СРС:

- Інжиніринг вартості: функціонально-вартісний аналіз. (СРС)

- Кайдзен-раціоналізація та зниження витрат. (СРС)

1. Поняття та направленність концепції управління цільовою собівартістю (таргет-костинг, target costing, ТС)

2. Ключові принципи таргет-костингу

3. Етапи процесу досягнення цільового рівня собівартості

4. Вибір конкретних методів чи їх комбінації, які забезпечують ефектив­ний таргет-костинг

Концепція управління цільовою собівартістю (таргет-костинг, target costing, ТС)спрямована на фор­мування проактивного середовища цільового пла­нування витрат і прибутків, передбачає визначення собівартості нової продукції виходячи з прогнозо­ваних ринкових цін, обсягів реалізації та встанов­леної норми прибутку, реалізує стратегію превентив­ного контролю витрат до початку виробництва — на стадії досліджень, розробок та проектування но­вої продукції.

Ключові принципи таргет-костингу:

1. Ринковоорієнтоване ціноутворення.В ринковому середови­щі успішність діяльності підприємства значною мірою залежить під його здатності відповідати споживчим вимогам та можливос­тям. Прогнозовані ринкові ціни на новий (модифікований) про­дукт у процесі таргет-костингу беруть за основу для визначення цільової собівартості.

2. Пріоритетне значення вимог споживача. Вимоги спожива­ча щодо якості, вартості, надійності та швидкості (обслуговування) враховуються ще в процесі проектування і проведення функціо­нально-вартісного аналізу нового продукту. Споживча вартість будь-якої функції, інтегрованої в продукт, має бути порівняно бі­льшою за вартість її реалізації— виготовлення відповідного еле­мента конструкції.

3. Ґрунтовне проектування.Контроль витрат та забезпечення ці­льової собівартості проводяться вже на стадії проектування нового продукту (науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок).

4. Поєднання досвіду фахівців різних сфер знань. Дослідно-конструкторські групи розробників функцій нового продукту, сформовані з фахівців різних сфер знань, відповідальні за єдиний (цілий) продукт від початку розроблення його концепції до запус­ку у виробництво.

5.Застосування концепції ланцюжка вартості (value chain).Постачальники, дистриб'ютори, сервісні центри та ін. — суб'єк­ти формування ланцюжка вартості — беруть активну участь у процесі управління цільовою собівартістю.

6. Орієнтація на витрати життєвого циклу продукту. Зага­льні витрати життєвого циклу продукту за використання техно­логії таргет-костингу мінімізуються як для підприємства-виробника, так і для кінцевого споживача. Витрати життєвого циклу продукту складаються з вартості придбання продукту кінцевим споживачем, витрат на дистрибуцію, гарантійне та післягарантійне обслуговування, витрат на продукт під час його експлуата­ції, виводу продукту з ринку та його утилізації.

7. Використання точних методів калькулювання. Для досяг­нення цільової собівартості продукту необхідним є забезпечення точності та оперативності розрахунку фактичної собівартості — з метою оцінювання й контролю витрат. За використання методів калькулювання, що передбачають умовний розподіл непрямих витрат, величина розрахованої собівартості продукту може бути викривленою. Умовність результатів розрахунку робить немож­ливим встановлення відповідності досягнутого рівня собівартості цільовому. Калькулювання за методами, які передбачають наяв­ність стійких причинно-наслідкових зв'язків між витратами і фак­торами, що їх зумовлюють, дозволяє досягти високої точності визначення собівартості. До таких методів, зокрема, належить метод калькулювання за видами діяльності (ABC-метод).

Процес досягнення цільового рівня собівартості складається з таких етапів:

Етап 1. Визначення цільової ціни реалізації нового продукту.Проведення підприємством комплексних маркетингових досліджень дозволяє визначити, скільки «ринок готовий заплатити за новий продукт». До уваги беруться позиції ключових зацікавлених сторін: споживачів, конкурентів та вищого керівництва підприємства. В процесі аналізу позицій потенційних покупців слід з'ясувати рі­вень сприйняття ними цінності нового продукту, а також готовності купувати. Визначення цільової ціни дозволяє прогнозувати обсяги продажів нового продукту.

Етап 2. Встановлення цільового прибутку.Величина цільового прибутку повинна відповідати очікуванням як менеджменту під­приємства, так і його інвесторів. Під час визначення норми цільового прибутку на новий продукт, як правило, застосовують два підхо­ди:

· на основі попереднього досвіду визначення рівня прибутковості продуктів підприємства, що вже мають збут;

· за даними капітальних бюджетів, з урахуванням концепції життєвого циклу продукту. Ка­пітальне бюджетування є інструментом довгострокового фінансо­вого планування, планування прибутків, передбачає аналіз ефектив­ності альтернативних проектів капіталовкладень.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. А/. Поняття про судовий процес.
  6. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  7. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  8. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  9. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  10. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  11. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  12. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.




Переглядів: 809

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Питання для самоконтолю | Вихідні показники та визначення цільової собівартості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.