Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



І. Основні категорій і поняття

План лекції

План вивчення теми

1. Концепція цільової собівартості в системі управління витратами. (аудиторна лекція)

2. Інжиніринг вартості: функціонально-вартісний аналіз. (СРС)

3. Кайдзен-раціоналізація та зниження витрат. (СРС)

Домашнє завдання: М.Г. Грещак « Управління витратами» с. 190 - 215

1. підготуватись до опитування за питаннями на с. 215.

2. опрацювати питання теми , які виносяться на СРС:

- Інжиніринг вартості: функціонально-вартісний аналіз. (СРС)

- Кайдзен-раціоналізація та зниження витрат. (СРС)

1. Поняття та направленність концепції управління цільовою собівартістю (таргет-костинг, target costing, ТС)

2. Ключові принципи таргет-костингу

3. Етапи процесу досягнення цільового рівня собівартості

4. Вибір конкретних методів чи їх комбінації, які забезпечують ефектив­ний таргет-костинг

Концепція управління цільовою собівартістю (таргет-костинг, target costing, ТС)спрямована на фор­мування проактивного середовища цільового пла­нування витрат і прибутків, передбачає визначення собівартості нової продукції виходячи з прогнозо­ваних ринкових цін, обсягів реалізації та встанов­леної норми прибутку, реалізує стратегію превентив­ного контролю витрат до початку виробництва — на стадії досліджень, розробок та проектування но­вої продукції.

Ключові принципи таргет-костингу:

1. Ринковоорієнтоване ціноутворення.В ринковому середови­щі успішність діяльності підприємства значною мірою залежить під його здатності відповідати споживчим вимогам та можливос­тям. Прогнозовані ринкові ціни на новий (модифікований) про­дукт у процесі таргет-костингу беруть за основу для визначення цільової собівартості.

2. Пріоритетне значення вимог споживача. Вимоги спожива­ча щодо якості, вартості, надійності та швидкості (обслуговування) враховуються ще в процесі проектування і проведення функціо­нально-вартісного аналізу нового продукту. Споживча вартість будь-якої функції, інтегрованої в продукт, має бути порівняно бі­льшою за вартість її реалізації— виготовлення відповідного еле­мента конструкції.

3. Ґрунтовне проектування.Контроль витрат та забезпечення ці­льової собівартості проводяться вже на стадії проектування нового продукту (науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок).

4. Поєднання досвіду фахівців різних сфер знань. Дослідно-конструкторські групи розробників функцій нового продукту, сформовані з фахівців різних сфер знань, відповідальні за єдиний (цілий) продукт від початку розроблення його концепції до запус­ку у виробництво.

5.Застосування концепції ланцюжка вартості (value chain).Постачальники, дистриб'ютори, сервісні центри та ін. — суб'єк­ти формування ланцюжка вартості — беруть активну участь у процесі управління цільовою собівартістю.

6. Орієнтація на витрати життєвого циклу продукту. Зага­льні витрати життєвого циклу продукту за використання техно­логії таргет-костингу мінімізуються як для підприємства-виробника, так і для кінцевого споживача. Витрати життєвого циклу продукту складаються з вартості придбання продукту кінцевим споживачем, витрат на дистрибуцію, гарантійне та післягарантійне обслуговування, витрат на продукт під час його експлуата­ції, виводу продукту з ринку та його утилізації.

7. Використання точних методів калькулювання. Для досяг­нення цільової собівартості продукту необхідним є забезпечення точності та оперативності розрахунку фактичної собівартості — з метою оцінювання й контролю витрат. За використання методів калькулювання, що передбачають умовний розподіл непрямих витрат, величина розрахованої собівартості продукту може бути викривленою. Умовність результатів розрахунку робить немож­ливим встановлення відповідності досягнутого рівня собівартості цільовому. Калькулювання за методами, які передбачають наяв­ність стійких причинно-наслідкових зв'язків між витратами і фак­торами, що їх зумовлюють, дозволяє досягти високої точності визначення собівартості. До таких методів, зокрема, належить метод калькулювання за видами діяльності (ABC-метод).

Процес досягнення цільового рівня собівартості складається з таких етапів:

Етап 1. Визначення цільової ціни реалізації нового продукту.Проведення підприємством комплексних маркетингових досліджень дозволяє визначити, скільки «ринок готовий заплатити за новий продукт». До уваги беруться позиції ключових зацікавлених сторін: споживачів, конкурентів та вищого керівництва підприємства. В процесі аналізу позицій потенційних покупців слід з'ясувати рі­вень сприйняття ними цінності нового продукту, а також готовності купувати. Визначення цільової ціни дозволяє прогнозувати обсяги продажів нового продукту.

Етап 2. Встановлення цільового прибутку.Величина цільового прибутку повинна відповідати очікуванням як менеджменту під­приємства, так і його інвесторів. Під час визначення норми цільового прибутку на новий продукт, як правило, застосовують два підхо­ди:

· на основі попереднього досвіду визначення рівня прибутковості продуктів підприємства, що вже мають збут;

· за даними капітальних бюджетів, з урахуванням концепції життєвого циклу продукту. Ка­пітальне бюджетування є інструментом довгострокового фінансо­вого планування, планування прибутків, передбачає аналіз ефектив­ності альтернативних проектів капіталовкладень.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. А/. Поняття про судовий процес.
  6. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  7. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  8. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  9. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  10. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  11. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  12. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.




Переглядів: 860

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Питання для самоконтолю | Вихідні показники та визначення цільової собівартості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.034 сек.