Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зв’язки з громадськістю у відносинах із інвесторами.

Рис. 6.4 Система ПР у фінансовій сфері

 

Провідний український спеціаліст з ПР Г. Почепцов справедливо зазначає, що специфіку фінансового паблік рілейшнз можна розуміти «…як таку, що лежить у площині роботи саме з особ­ливим типом аудиторії». На думку західних спеціалістів з ПР у фінансовій сфері, такими особливими типами аудиторії є:

- фінансові аналітики;

- аналітики ринку цінних паперів;

- акціонери;

- клієнти.

Не випадково на першому місці позиціонуються фінансові аналітики й аналітики ринку цінних паперів. Річ у тім, що вони здатні проводити серйозні дослідження, які дають можливість робити науково обґрунтовані висновки як про стан фінансової структури, так і про характеристики цільової аудиторії.

Керівництво фінансової структури та її служба ПР дослідження цільової аудиторії повинні проводити досить регулярно.

Дослідження у межах системи ПР у фінансовій сфері можуть бути зорієнтовані й на інші аспекти діяльності кожної фінансової структури:

- головний барометр фінансової діяльності — продаж акцій;

- одержання фундаментальних знань про приватних інвесторів;

- з’ясування обсягу чужих акцій у власних вкладників фінансової структури;

- розуміння вкладниками стратегії фінансової компанії, визначення міри задоволення своєю компанією;

- аналіз тенденцій зміни основних характеристик аудиторії, особливо інвесторів, вкладників тощо (таблиця 6.1).

 

Таблиця 6.1 Функції системи ПР у фінансовій сфері

Основні напрями дослідження в межах системи фінансових ПР:
— вивчення й аналіз цільової аудиторії
— одержання фундаментальних знань про приватних інвесторів
— з’ясування обсягу чужих акцій у власних вкладників компанії
— розуміння вкладниками стратегії фінансового закладу (компанії), визначення міри задоволення своєю компанією
— аналіз тенденцій зміни характеристик аудиторії, особливо інвесторів, вкладників тощо

 

На підставі аналізу всієї сукупності завдань можна визначити основні функції системи зв’язків з громадськістю у фінансовій сфері (таблиця 6.2).

Таблиця 6.2 Функції системи ПР у фінансовій сфері

— аксіологічно-оціночна
— комунікативна
— організаційно-регулятивна
— аналітична
— управлінська
 

Аксіологічно-оціночна функція забезпечує науково-обґрунтоване визначення основних цінностей фінансово-економічної сфери життєдіяльності суспільства, правильну оцінку громадської думки та поведінки цільової аудиторії, відносин з партнерами, акціонерами і вкладниками, реальної ситуації та перспектив її розвитку. Реалізація цієї функції потребує об’єктивної, своєчасної, перевіреної інформації про стан громадської думки, зміст і особливості відносин компанії з різними аудиторіями, усередині цих аудиторій та між ними.

Комунікативна функція передбачає розробку комунікативної стратегії компанії, ефективне використання необхідних засобів комунікації, сполучення і обмін інформацією з партнерами, клієнтами, вкладниками, фінансовими аналітиками, державними закладами як цільовими аудиторіями, налагодження зв’язків з державними закладами і громадськими організаціями.

Організаційно-регулятивна функція - це підготовка, організація і проведення ПР-акцій і ПР-кампаній, ділових зустрічей, презентацій, круглих столів, конференцій, а також регулювання відносин керівництва компанії, служби ПР із засобами масової комунікації, акціонерами, вкладниками, державними закладами та громадськими організаціями.

Аналітична функція у фінансовій сфері забезпечує науковообґрунтований аналіз реального стану і перспектив розвитку компанії (фінансового закладу), визначення її потенційних конкурентів, партнерів, акціонерів, інвесторів, вкладників, а також написання фінансових звітів, прес-релізів і підготовку відповідей на запитання фінансових мас-медіа, партнерів і клієнтів.

Управлінська функція — це забезпечення керівництва компанії вихідними даними, необхідними для прийняття стратегічних і оперативних рішень, безпосередня участь спеціалістів ПР у прийнятті рішень та їх реалізації, у визначенні механізму реалізації кожного конкретного управлінського рішення.

Таким чином, система ПР у фінансовій сфері як сукупність взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів забезпечує підготовку і передачу необхідної інформації від керів­ництва компанії до цільової аудиторії, а також збирання, оброблення, аналіз та використання інформації про цільові аудиторії, партнерів, акціонерів, інвесторів, вкладників та інших суб’єктів суспільного життя, з якими спілкується компанія (фінансовий заклад), і має свої конкретні якісні характеристики та особливості, виконує конкретні завдання та функції. Без сучасної системи зв’язків з громадськістю ефективно функціонувати і успішно розвиватися не може жодна компанія чи фінансовий заклад.

Зв’язки з громадськістю у фінансовій сфері мають особливий, дуже важливий напрям - відносини з інвесторами. Сем Блек - засновник науки про зв’язки з громадськістю — зазначає, що за останні кілька років цей напрям у ПР швидко розвивається й ефективно впливає на створення позитивного іміджу будь-якої компанії та її керівництва, що сприяє збільшенню кількості інвесторів та обсягу інвестицій.

Інвестиції — це довгострокові вкладення капіталу (грошей) у підприємницьку діяльність (для одержання прибутку).

Інвестиції мають кілька видів: внутрішні (вітчизняні), зовнішні (іноземні), фінансові, реальні (виробничі), валові, чисті, прямі, портфельні та ін.

Кожен вид інвестицій це певна система відносин між суб’єктами підприємницької діяльності та інвесторами, між юридичними і фізичними особам, фінансовими закладами та їхніми клієнтами. По своїй суті це відносини соціально-економічні, що нерозривно пов’язані з відносинами політичними.

Внутрішні (вітчизняні) інвестиції - це вкладення вітчизняних інвесторів.Вони поділяються на фінансові та реальні (споживчі вартості).

Зовнішні інвестиції — це вкладення зарубіжних інвесторів. Вони поділяються на прямі (вкладення капіталу за кордоном, що становить не менш як 10 % вартості того чи іншого конкретного проекту) і портфельні (обсяг яких становить менше ніж 10 % вартості здійснюваного капітального проекту).

Усі види інвестицій здійснюються за наявності необхідної об’єктивної, перевіреної інформації. Тут дуже важливо знати, що в сучасних умовах трансформаційних та інтегративних процесів значно зростає кількість конфіденційних положень і внутрішніх обмежень інформації, особливо пов’язаної з фондовими біржами, і що в різних країнах на фондовій біржі можуть діяти різні правила.

Таким чином, комунікативна поведінка в межах фінансових ПР має бути грамотною, толерантною, принциповою й наполегливою. Г. Почепцов у своїй роботі пропонує такі вимоги до комунікативної поведінки фінансових ПР, сформульовані Фрезером Зейтелем:

1. Будьте агресивні: аналітики й інвестори хочуть одержувати інформацію, тому чесна агресивна інформація задовольняє їх найкраще.

2. Розвивайте свій успіх: простий звіт не розповість про це, слід обстоювати свої позиції і становище на ринку.

3. Зустрічайтеся, незважаючи на погані новини: інвесторам необхідна постійна комунікація, тому з ними слід зустрічатися за будь-яких обставин.

4. Ідіть до інвесторів, не змушуйте їх самих приходити до вас: компанія має вільно видавати свою інформацію.

5. Приваблюйте інвесторів на свій бік у галузі публічної політики: в США мільйони вкладників, дуже важливо вміти вступати з ними в ефективне спілкування

Потрібно знати, що у фінансових зв’язках з громадськістюздійснюються оборонні, наступальні та підкріплювальні комунікації.

Оборонна комунікація - це вжиття кроків, що запобігають діям, що піддають сумніву платоспроможність і успішну діяльність підприємства.

Наступальна комунікація - це демонстрування за допомогою певних звернень і повідомлень переваг своїх акцій і цінних паперів перед супротивниками і конкурентами.

Запланована і підкріплювальна комунікація полягає у регуляторному відтворенні звернень і повідомлень, спрямованих на досягнення певної мети.

Важливо розуміти, що в будь-якій комунікації у фінансових ПР найважливішу роль відіграють два елементи: по-перше, зміст і форма звернення (повідомлення) і, по-друге, канали, засоби, форми і методи комунікації. Тому кожне звернення має бути грамотним, коротким, чіт­ким та зрозумілим, а канали, засоби, форми і методи комунікації, передача звернень (повідомлень) цільовій аудиторії більш ефективним.

Аналіз діяльності ПР-служб провідних українських корпорацій і компаній підтверджує зростання їхньої ролі у прийнятті та реалізації рішень у промисловості, транспорті, сільському господарстві, банківській сфері. Наші корпорації, компанії, акціонерні товариства, як і організації інших країн, хочуть, щоб інвестори довіряли їм, вірили в них, розуміли їх. Це можливе за умов активного, грамотного та ефективного налагодження фінансових ПР незалежно від того, на яку цільову аудиторію вони виходять. Важливо не просто дійти до них, що само по собі є дуже складним процесом, а дійти своєчасно і переконати їх у надійності корпорації, компанії, виробництва. Усе це вимагає від адміністрації підприємств, їхніх фінансових служб і особливо служб ПР об’єктивних і всебічних знань про потенційних інвесторів.

Адміністрація промислових підприємств повинна знати й доб­ре розуміти інтереси інвесторів і вміло їх захищати. Зусилля,
спрямовані на підтримку наявних і потенційних інвесторів, полягають в аналізі інвестицій, реального стану інвесторів, їхніх потреб та інтересів, у своєчасному та об’єктивному інформуванні про зміст рішень адміністрації та фінансовий стан.

Таким чином, фінансові ПР у відносинах з інвесторами здатні забезпечити ефективність, яка робить наявність їх у фінансових структурах не лише бажаною, а й обов’язковою.

 


Читайте також:

  1. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  2. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  3. Визначення предмета діяльності по зв'язках з громадськістю
  4. Виконання рішень по спорах, що виникають у житлових правовідносинах
  5. Група: Категорії, що фіксують зміні, що відбуваються у МВ, як у двосторонніх та багатосторонніх відносинах, так і в рамках світової політичної системі в цілому.
  6. Гуманітарна інтеграція у сучасних міжнародних відносинах: поняття, види, правомірність.
  7. Дипломатичний протокол: сутність і роль в міжнародних відносинах
  8. Договірні взаємовідносини і партнерські зв’язки в підприємницькій діяльності
  9. Дотримання принципів незалежності адвоката та домінантності інтересів клієнта у відносинах адвоката з судом
  10. Засоби і заходи паблік рілейшнз у відносинах з громадськістю
  11. Зв’язки Бальзака з Україною.
  12. Зв’язки з громадськістю і журналістика




Переглядів: 1700

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система зв’язків з громадськістю у фінансовій сфері, її завдання і функції. | Сутність і основні складові корпоративного іміджу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.