Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зв’язки з громадськістю і журналістика

Зв'язки з громадськістю та інші галузі діяльності, що стосуються поведінки членів соціальних груп

Діяльність у зв'язках з громадськістю представляє собою складний процес, що вимагає від виконавців комплексу знань з багатьох наукових і практичних дисциплін. Спеціаліст зі зв'язків з громадськістю повинен володіти знаннями та навичками в таких галузях знання, як економіка, соціологія, психологія, журналістика, теорія комунікацій, маркетинг, реклама. Для того щоб усунути негативну думку стосовно особи, соціальної групи, організації, вид діяльності, спеціаліст зі зв'язків з громадськістю повинен не тільки оцінити можливості тих людей, до яких він звертається з повідомленням, не тільки зуміти поширити це повідомлення і зацікавити членів соціальних спільнот, але і змінити їх поведінку, змінити (хоча б у якійсь мірі) їх світогляд, уподобання, систему цінностей. Ці дії фахівців зі зв'язків з громадськістю вимагають дійсно високих професійних знання, навичок і здібностей. Таким чином, ми можемо сказати, що фахівець із зв'язків з громадськістю повинен володіти особливими навиками, що з'єднують в собі предмети різних наук. Разом із тим діяльність зі зв'язків з громадськістю має свої специфічні особливості, тому дуже важливо визначити, предмет діяльності по зв'язках з громадськістю.

Основне ядро ПР-діяльності є особливим і не включається в інші науки і галузі діяльності.

Розглянемо відмінність зв'язків з громадськістю від інших видів діяльності.

 

Існує досить поширена думка про те, що журналісти і займаються власне діяльністю зі зв'язків з громадськістю Дійсно, підготовка текстів для масових аудиторій є подібним моментів у діяльності журналістів та ПР-фахівців. При цьому піар-фахівці застосовують багато журналістські прийоми і методи роботи. Тим часом між цими галузями діяльності існує ряд істотних відмінностей.

Галузь діяльності. Зв'язки з громадськістю, як більш рання галузь діяльності, володіють незрівнянно більш широким охопленням сфери життя людей. Зв'язки з громадськістю включають в себе знання про конфлікти, управлінні поведінкою людей, умінням використовувати спеціальні ефекти. Ефективна практика зв'язків з громадськістю включає в себе розробку стратегій і тактик, використання комунікацій з метою управління. Журналістські функції, хоча і мають безперечну важливість, складають лише частину діяльності по зв'язках з громадськістю.

Об'єкти діяльності. Журналісти, як правило, працюють в організаціях з виробництва новин. Їх мета – видача повідомлення та інформування членів суспільства. За образним висловом, журналістика являє собою комунікацію саму по собі.

Фахівці зі зв'язків з громадськістю також збирають факти та інформацію, але комунікація лише вінчає справу. Основні ефекти, що досягаються в ході піар-діяльності, – це нова свідомість членів цільових аудиторій, знання, думки, установки і певну поведінку. Можна сказати, що фахівці зі зв'язків з громадськістю повинні бути не об'єктивними фахівцями, а адвокатами. На відміну від журналістів фахівці зі зв'язків з громадськістю працюють з клієнтами, домагаючись досягнення цілей цих клієнтів.

Аудиторії. Журналісти найчастіше не вивчають докладно аудиторію (читачів, слухачів або телеглядачів), до якої вони звертаються. Свою аудиторію вони, як правило, визначають як велику, малу або невизначену. Навпаки, ефективна діяльність зі зв'язків з громадськістю заснована на ретельному визначенні цільової аудиторії та її сегментації на основі демографічних, культурних і психологічних характеристик. У піар-повідомленнях повинні постійно враховуватися цінності, потреби та інтереси представників кожного з сегментів цільової аудиторії.

Канали передачі повідомлень. Більшість журналістів в залежності від характеру їх зайнятості віддають повідомлення через один канал засобів масової інформації. Це може бути тільки радіо, тільки преса, тільки телебачення. Діяльність по зв'язках з громадськістю відрізняється користуванням значного числа каналів для впливу на цільову аудиторію. Це виражається в комбінуванні різних засобів комунікації для досягнення цілей фахівців зі зв'язків з громадськістю. Крім того, у діяльність зі зв'язків з громадськістю включаються особливі канали, до яких відносяться директ мейл, міжособистісні канали спілкування та спеціальні засоби комунікації. Особливістю зв'язків з громадськістю можна вважати також використання двосторонньої комунікації у формі діалогу, яка практично не застосовується в журналістиці. Комбінації каналів передачі повідомлень, в рамках діяльності по зв'язках з громадськістю, спеціально відбираються для найбільш успішного проникнення повідомлень в цільові аудиторії та їх максимального розуміння членами соціальних груп.


Читайте також:

  1. В українському інформаційному просторі аналітична журналістика також повинна відіграти вже зараз видатну роль: збудувати духовну будівлю українського національного світу.
  2. Визначення предмета діяльності по зв'язках з громадськістю
  3. Договірні взаємовідносини і партнерські зв’язки в підприємницькій діяльності
  4. Журналістика як галузь масово-інформаційної і суспільно-політичної діяльності
  5. Засоби і заходи паблік рілейшнз у відносинах з громадськістю
  6. Зв’язки Бальзака з Україною.
  7. Зв’язки з громадськістю і маркетинг
  8. Зв’язки з громадськістю у відносинах із інвесторами.
  9. Зв’язки з громадськістю у державній фінансовій галузі.
  10. Зв’язки з громадськістю у кризових ситуація та управління ними.
  11. Зв’язки з громадськістю.




Переглядів: 1149

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Зв’язки з громадськістю і маркетинг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.