Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особа і суспільство

Учитель. Відносини можуть виникати не тільки між окремими особами та колективами. Вони складаються також між окремими особами, з одного боку, та суспільством — з іншого. Основою цих відносин є взаємний вплив людини та суспільства одне на одного.

Суспільство постійно розвивається та змінюється, і разом з ним змінюється людина. Разом з тим люди мають можливість безпосередньо впливати на зміни суспільних відносин, оскільки вони виступають у них безпосередніми учасниками. Особливо це стосується видатних особистостей, які змінюють ситуацію в різних сферах людського життя.

З іншого боку, людина з її індивідуальними потребами може протистояти суспільству, а суспільство заважати задоволенню індивідуальних потреб окремої особи.

Завдання

· Наведіть приклади впливу особи та суспільства одне на одного.

· Наведіть приклад, коли індивідуальні потреби людини вступають у суперечність з потребами суспільства. Що потрібно зробити, щоб ці суперечності не загострювались?

Поняття «особа», «індивід», «особистість»

Завдання

Учитель пропонує учням самим дати визначення понять «людина», «індивід», «особа», «особистість».

Учитель. Термін «людина» означає біологічну істоту, тобто представника роду людського як однієї з форм земного життя та продукт суспільних відносин.

Термін «індивід» означає конкретну людину, що відзначається біологічно та соціально зумовленими та індивідуально вираженими психофізіологічними якостями.

Поняття «особистість» — це конкретний індивід, що відзначався неповторною сукупністю соціально значущих якостей, які виявляються у його відносинах з іншими людьми.

Поняття «особа» частіше використовується в юридичній термінології. Ним позначається людина (особистість), яка є суб'єктом правовідносин. Тут воно має два значення. «Фізичні особи», або просто «особи», — це конкретні люди та «юридичні особи», під якими розуміють підприємства, установи та організації.

Запитання

· Чим відрізняється людина від індивіда?

· Чим відрізняється індивід від особистості?

· Чим відрізняються особа та особистість?

Учитель. Кожен із нас є не тільки членом суспільства, але й громадянином своєї держави.

Завдання

Дайте визначення поняття «громадянин».

Учитель. Громадянин (для держав з монархічною формою правління використовується термін «підданий») — це особа, що має стійкі, юридично визначені зв'язки з конкретною державою, що відображене в наявності відповідного громадянства (підданства).

Запитання

1.Як співвідносяться між собою дії людини як члена суспільства та громадянина держави?

2.Що потрібно зробити, щоб в цих діях не було суперечностей?

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

 

Бесіда

1. В які зв'язки вступають особа і суспільство?

2. Що означають поняття «особа» та «громадянин»?

3. В які зв'язки вступають особа і держава?

4. Чим відрізняються відносини особистості та суспільства від від­носин особистості та держави?

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.

2. Підготувати повідомлення на тему «На яких засадах базуються взаємовідносини особи та держави?»

 

Дата проведення: _________________ Взвод:_______________________

УРОК 7

Тема: Особа, суспільство, держава. Особа і держава

Мета: розкрити особливості правового статусу особи в державі та умови набуття громадянства України, розвивати вміння працювати з текстом Конституції та законодавчими актами України, розв'язувати юридичні задачі; виховувати повагу до особи та держави.

Тип уроку: засвоєння нового навчального матеріалу.

Основні поняття: особа, держава, правовий статус, особи, громадянство, біпатриди, апатриди, особи без громадянства.

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина уроку

II. Актуалізація знань учнів

Запитання

1. Що таке держава?

2. Які ознаки та функції має держава?

3. Що означає поняття «особа» ?

4. В які зв'язки вступає особа та держава?

III. Вивчення нового матеріалу

Особа і держава

Це питання розглядається у формі заслуховування повідомлень учнів, які вони підготували вдома. У підсумку необхідно зробити висновок, що відносини особи та держави повинні базуватися на взаємних правах та обов'язках, яких повинні дотримуватись обидві сторони.

Правовий статус особи та його види

Учитель. Кожна особа має певні права та обов'язки перед державою. Сукупність прав, свобод та обов'язків особи в державі називається правовим статусом.

Запитання

Чи всі люди, які проживають на теренах України, є її громадянами?

Учитель. Відсутність громадянства даної держави не означає відсутності правового статусу. Таким чином, окрім правового статусу громадянина, існують ще правовий статус іноземних громадян та правовий статус осіб без громадянства.

Бесіда

На чому базуються відносини особи та держави ? . Що таке правовий статус, які види він має? . Що дає людині правовий статус?


Читайте також:

  1. Аудит розрахунків із підзвітними особами.
  2. Аудиторська фірма — юридична особа, створена відповідно до законодавства, яка здійснює виключно аудиторську діяльність.
  3. Біохімічна ОБГРУНТУВАННЯ МЕТОДИКИ занять фізичною культурою і спортом з особами різного віку та статі
  4. В цілому сукупність суспільного продукту – це сукупність благ і послуг, вироблених суспільством за певний період часу (як правило, за рік).
  5. Види конституцій. Класифікація конституцій за соціальними та за юридичними ознаками, за формою вираження, порядком прийняття, за способами внесення змін, часу дії.
  6. Визначити ООП можна і багатьма іншими способами.
  7. Вирішити дану проблему у бюджетуванні можна двома основними способами.
  8. Відмовляти фізичним або юридичним особам в інформації, надання якої передбачено законом, надавати недостовірну чи не в повному обсязі інформацію.
  9. Відповідальність за шкоду, завдану особами з пороками волі
  10. Відповідальність і обов’язок соціального працівника перед суспільством і державою
  11. Відповідальність у бізнесі - обов'язок юридичних осіб відповідати за свої дії, дотримання встановлених державою і суспільством правил бізнесу.
  12. Вплив природи на суспільство




Переглядів: 2172

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форми державного (територіального) устрою | Іноземні особи, особи з подвійним громадянством та особи без громадянства: поняття та правовий статус

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.