МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Форми державного (територіального) устроюФорми політичних режимів Учитель. Форми політичного режиму — це сукупність методів і засобів здійснення державної влади, в яких відображена її сутність і характер відносин громадян та держави. Форми політичних режимів: а) демократична, за якої забезпечується участь народу в управлінні державою, верховенство права та закон, людина визнається вищою цінністю. Залежно від ставлення до соціальних перетворень вона може бути: · демократично-консервативна — обережне ставлення до суспільних перетворень; · демократично-ліберальна — визнаються необхідними та здійснюються окремі суспільні перетворення; · демократично-радикальна — "визнаються лише нові соціальні перетворення. б) антидемократична, за якої відсутня повага до людини та її прав; право, закон та всі сфери суспільного життя підконтрольні державі: · тоталітарна — це сукупність таких методів та прийомів здійснення державної влади, за якої життєдіяльність суспільства та кожного громадянина абсолютно регламентована, влада на всіх рівнях формується закрито однією чи декількома особами та не контролюється населенням, відсутня всіляка можливість враховувати інтереси усіх груп населення, яке-небудь відхилення від встановлених правил негайно карається; · авторитарна — ґрунтується на культі одної чи декількох осіб, має ознаки, подібні до тоталітарної форми, але контроль за всіма сферами життя не має такого жорсткого та всеохоплюючого характеру. Має види: а) диктатура — тут владу перебирає на себе один лідер; б) військовий режим і теократія — в одній особі зосереджуються державна і релігійна влади; в) деспотизм — жорстока, безглузда влада монарха; г) тиранія — влада однієї особи, яку вона отримала внаслідок узурпації; д) фашизм — крайня форма тоталітаризму або авторитаризму, що базується на ідеології зверхності однієї нації над іншою, націоналізму і расизму; е) охлократія — влада натовпу.
Завдання 1. Що спільного між усіма антидемократичними режимами? 2. Чим відрізняється демократичний режим від антидемократичного? 3. Диспут «Який режим у нашій школі?» Учитель. Форми державного (територіального) устрою — спосіб територіальної організації, що виявляється в особливостях адміністративного устрою та поділу владних повноважень між центральними та місцевими органами влади. Форми державного (територіального) устрою: а) унітарна — відрізняється відсутністю суверенних суб'єктів, що входять до складу держави та мають самостійну політичну правосуб'єктність; б) федеративна — це добровільне державно-правове об'єднання суверенних держав, в якому верховна влада належить загальним центральним органам, які здійснюють її щодо кожного суб'єкта та федерації в цілому; в) конфедеративна — тимчасове об'єднання суверенних держав для спільного розв'язання спільних задач; г) імперія — це держава, що складається з головної держави — метрополії та колоній, які були нею завойовані.
Завдання Порівняти форми територіального устрою. ІV. Закріплення вивченого матеріалу Завдання Визначте політичний режим і територіальний устрій нашої держави. V. Підбиття підсумків Учитель підводить учнів до висновку про те, що територіальний устрій є наслідком історичного розвитку держав, а демократичний режим — це мета розвитку кожного суспільства. VІ. Домашнє завдання · Опрацювати відповідний матеріал підручника. · Навести 1-2 приклади держав з різним територіальним устроєм та політичним режимом. · Підготуватися до диспуту «Україна — демократична, правова держава».
Дата проведення: _________________ Взвод:_______________________ УРОК 6 Тема:Особа, суспільство, держава. Особа і суспільство Мета: сформувати поняття: «людина», «індивід», «особистість», «особа», «громадянин», «підданий»; розкрити взаємозв'язок особи і суспільства, розвивати вміння складати таблиці, порівнювати поняття, виховувати повагу до особи та суспільства та самостійність мислення. Тип уроку: засвоєння нового навчального матеріалу. ХІД УРОКУ І. Організаційна частина уроку ІІ. Актуалізація знань учнів Диспут «Україна — демократична, правова держава» Клас розподіляється на чотири групи. Дві групи учнів доводять, що Україна є демократичною, правовою державою, інші дві групи спростовують це твердження. III. Вивчення нового матеріалу Суспільні відносини та їх види Вступна бесіда 1. Що таке суспільство? 2. Назвіть основні причини виникнення суспільства. Завдання учням Прослухати розповідь вчителя й розробити складний план «Суспільні відносини та їх види». Учитель. Взаємодія людей між собою відбувається в різноманітних сферах життя: виробничій, політичній, сімейній тощо. Взаємовідносини розподіляються на: · економічні (виробничі) — матеріальні відносини та відносини, що складаються в процесі виробництва; · соціальні — відносини між соціальними групами та класами; ідеологічні; · політичні — відносини, що складаються в процесі організації та здійснення державної влади; · взаємовідносини духовного життя — відносини у сфері науки, культури релігії; взаємовідносини побуту та сімейного життя. У кожній із цих сфер взаємовідносини мають свої особливості. Бесіда · Наведіть приклади індивідуальних і колективних суб'єктів відносин. · Класифікуйте відносини за стійкістю взаємозв'язків, що виникають. Наведіть відповідні приклади. · Наведіть приклади економічних і політичних відносин, з якими ви стикаєтеся в повсякденному житті. · Із якого приводу складаються відносини, що виникають між: а) учнем і вчителем у ході навчального процесу; б) водієм і пасажиром рейсового автобуса; в) міліціонером і хуліганом? Учитель. Суб'єктами суспільних відносин є не тільки люди, але й держава. Держава — активний суб'єкт політичної системи суспільства та активний учасник політичних відносин, що складаються в ньому. Запитання для закріплення матеріалу Клас розподіляється на групи, кожна з яких наводить приклад або модулює ситуацію, що ілюструє один із запропонованих вчителем видів суспільних відносин. Інші групи під час демонстрації намагаються визначити, про що йдеться. Читайте також:
|
||||||||
|