МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Теоретико-ігровий підхід до побудови багатоцільової моделіЗагальна ієрархічна модель та етапи її побудови Тема 9 Ієрархічні моделі оцінювання економічного ризику та обґрунтування багатоцільових рішень 1 Загальна ієрархічна модель та етапи її побудови 2 Формування набору критеріїв 3 Концептуальні проблеми розв’язання багатоцільових і багатокритеріальних задач 4 Одноцільова багатокритеріальна модель обґрунтування прийняття рішень у полі однієї інформаційної ситуації та у полі кількох інформаційних ситуацій 5 Багатоцільова багатокритеріальна модель обґрунтування прийняття рішень у полі кількох інформаційних ситуацій Необхідно відмітити, що майже кожна більш-менш складна практична задача обґрунтування рішення є такою, що розв’язується в умовах невизначеності, конфлікту та зумовленого ними ризику, з позиції досягнення різних (часто суперечливих) цілей та з використанням при цьому кількох критеріїв оцінювання якості альтернативних рішень (стратегій). Один з підходів до реалізації цієї ідеї – це розгляд певної економічної проблеми як ієрархічної структури.
Суть цього підходу полягає в тому, що кожний елемент (інформаційну базу) вищого рівня ієрархії можна розкласти (деталізувати) на кілька часткових елементів нижчого рівня, які, в свою чергу, деталізуються множиною елементів наступного (нижчого) рівня і т.д.
Цей процес продовжується доки з’являється змога побудувати математичні моделі у вигляді цільових функцій (функціоналів оцінювання) для більш простих часткових цілей. Слід виділити такі етапи побудови ієрархічної моделі: 1. Формування множини допустимих рішень (стратегій); 2. Формування множини цілей та побудова цільових функцій (функціоналів оцінювання); 3. Формування набору критеріїв оцінювання якості рішень (стратегій); 4. Встановлення шкали їх оцінювання (методу нормалізації); 5. Виявлення системи пріоритетів суб’єкта керування; 6. Побудова вирішувальних правил. Позначимо цільові функції, що відповідають системі цілей, на які орієнтується економічна система (фірма, СПР), через , де S – множина альтернативних рішень; Q – множина станів економічного середовища; N – кількість цілей. Необхідно відмітити, що у дискретному випадку (який є адекватним реально існуючій інформації, а тому покладений в основу переважної більшості моделей) розглядаються (цільові) функціонали оцінювання , де – кількісна оцінка рішення (стратегії) з позиції l-ї цілі за умови, що економічне середовище знаходиться у стані (тут S = , ). Тобто обґрунтування багатоцільових рішень в умовах невизначеності, конфлікту та зумовленого ними ризику здійснюється з використанням теоретико-ігрового підходу, власне, шляхом аналізу трьох множин: , де – множина всіх функціоналів оцінювання. Читайте також:
|
||||||||
|