Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Шляхами пізнання.

99 шстопада 1722 р. в селі Чорнухах на Полтавщині в сім'їкозака

народився Григорій Савович Сковорода. 1734-1750 рр-~~ навчається у Києво-Могилянській академії. 1750 р. ~ виїжджає за кордон у складі Токайської комісії: Німеччина,

Польща, Італія, Австрія. 1753 Р. ~ повернувся в Україну, працює викладачем піїтики в

Переяславському колегіумі. 1754-1759 рр ~ домашній учительу поміщика Степана Тамари

(село Каврай на Переяславщині). 1759-1769 pp. ~ викладає поетику,згодом етику в Харківському

колегіумі.

З 1769 p. Сковорода веде мандрівне життя, здобувнадзвичайнупопулярність в Україні. "Кроки цього вічного мандрівцілуноювідбилися в віках". Максим Рильський.

9 листопада 1794 р. в селі Пан-Іванівка (тепер Сковородинівка)наХарківщині Григорій Сковорода помер. Згідно з його заповітом на надгробку зроблено напис: "Мир ловил меня, но не поймал". Григорій Сковорода - визначний український філософ-гуманіст, письменник, енциклопедичне освічена людина свого часу.

2. Літературна спадщина Г. Сковороди - це збірка поезії "Сад божественних пісень" (ЗО творів), написана в основному в Кавраї, і збірка "Байки харківські" (ЗО байок).

3. Філософська поезія "Саду божественних пісень" - це

роздуми над змістом і суттю життя, взаєминамиміж людьми,міжприродою і людиною.

а) Воля - найвища цінність суспільства. Своїм життям Сково­рода підтвердив цю думку: він жив, як навчав.Поезія "DeLibertade" - невеликий гімн волі.

Що є свобода? Добро в нійякеє?

Кажуть, неначе воно золотеє?

Ні ж бо, не злотне: зрівнявшивсе злото,

Проти свободи воно липі болото.

О, якби в дурні мені не пошитись,

Щоб без свободи не міг я лишитись. Слава навіки буде з тобою, Вольності отче, Богдане-герою!

Поет порівнює волю із золотом і твердить, що воно супроти! волі - болото, позбутися свободи - значить пошитися в дурні, ідеалі волі для нього - батько вольності, великий гетьман України Богдан! Хмельницький. Треба також врахувати, що поет згадує це слави ім'я у такому контексті у ті часи, коли Катерина II не лищ зруйнувала Запорозьку Січ, але й наказала саме "наименование Сеч и запорожских казаков отдать на вечное забвение". Ця подія свідчиї про високу національну свідомість Григорія Сковороди і йог громадянську сміливість.

6)Сатирична пісня 10-та "Всякому місту - звичай и права" -І викривальна галерея типів тогочасного суспільства.

Мерзенне, дрібне, з точки зору Г. Сковороди, життя людей, він спостерігає.

Панські Петро для чинів тре кутки, Федір купець обдурити прудкий. Той зводить дім свій на моднийманір,Інший гендлює, візьми перевір,

- Антитеза, протиставлення цьому -високі моральні ідеал автора: світлий розум і чиста совість.

В мене ж турботи тільки одні, Щоб з ясним розумом вмертимені.Знаю, що смерть, як коса замашна, Навіть царя не обійде вона,

Байдуже смерті мужик то чи цар, Все пожере, як солому пожар. Хто ж бо зневажить страшну її сталь? Той, в кого совість, як чистий кришталь.

Цей твір набув великої популярності серед людей, став наї ною піснею. Дещо в переробленому вигляді її використав у "Ната. Полтавці" Іван Котляревський.

- Близькою до 10-ї пісні і поезії "De Libertade" є пісня 9-1 "Свій смисл усяка голова трима", де Сковорода утверджує як свц морально-етичний ідеал перш за все волю.

Мені ж свобода лиш одна вабна І безпечальна, і препроста путь,

Бо мірка у житті це основна, З'єднає коло циркуль мій отут.


Читайте також:

  1. Держава і право як об’єкт спеціально-наукового пізнання.
  2. Кожному з відзначених типів методів пізнання відповідають свої форми відображення, специфіка взаємодії суб’єкта і об’єкта пізнання.
  3. Людина і пізнання. Істина і правда
  4. Методологія наукового пізнання.
  5. Моделювання як спосіб наукового пізнання. Поняття адекватності моделі.
  6. Особливості філософського підходу до пізнання.
  7. Питання 2. Форми і методи наукового пізнання.
  8. Поняття науки. Форми і методи наукового пізнання.
  9. Предмет теорії пізнання. Істина в філософії.
  10. Рівні та форми пізнання.
  11. Роль абстракції в процесі пізнання.
  12. Специфіка процесу правового пізнання. … і можливості пізнання правової реальності.




Переглядів: 593

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бо й сам душумаю. | Перша збірка українських байок

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.