МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Шляхами пізнання.99 шстопада 1722 р. в селі Чорнухах на Полтавщині в сім'їкозака народився Григорій Савович Сковорода. 1734-1750 рр-~~ навчається у Києво-Могилянській академії. 1750 р. ~ виїжджає за кордон у складі Токайської комісії: Німеччина, Польща, Італія, Австрія. 1753 Р. ~ повернувся в Україну, працює викладачем піїтики в Переяславському колегіумі. 1754-1759 рр ~ домашній учительу поміщика Степана Тамари (село Каврай на Переяславщині). 1759-1769 pp. ~ викладає поетику,згодом етику в Харківському колегіумі. З 1769 p. Сковорода веде мандрівне життя, здобувнадзвичайнупопулярність в Україні. "Кроки цього вічного мандрівцілуноювідбилися в віках". Максим Рильський. 9 листопада 1794 р. в селі Пан-Іванівка (тепер Сковородинівка)наХарківщині Григорій Сковорода помер. Згідно з його заповітом на надгробку зроблено напис: "Мир ловил меня, но не поймал". Григорій Сковорода - визначний український філософ-гуманіст, письменник, енциклопедичне освічена людина свого часу. 2. Літературна спадщина Г. Сковороди - це збірка поезії "Сад божественних пісень" (ЗО творів), написана в основному в Кавраї, і збірка "Байки харківські" (ЗО байок). 3. Філософська поезія "Саду божественних пісень" - це роздуми над змістом і суттю життя, взаєминамиміж людьми,міжприродою і людиною. а) Воля - найвища цінність суспільства. Своїм життям Сковорода підтвердив цю думку: він жив, як навчав.Поезія "DeLibertade" - невеликий гімн волі. Що є свобода? Добро в нійякеє? Кажуть, неначе воно золотеє? Ні ж бо, не злотне: зрівнявшивсе злото, Проти свободи воно липі болото. О, якби в дурні мені не пошитись, Щоб без свободи не міг я лишитись. Слава навіки буде з тобою, Вольності отче, Богдане-герою! Поет порівнює волю із золотом і твердить, що воно супроти! волі - болото, позбутися свободи - значить пошитися в дурні, ідеалі волі для нього - батько вольності, великий гетьман України Богдан! Хмельницький. Треба також врахувати, що поет згадує це слави ім'я у такому контексті у ті часи, коли Катерина II не лищ зруйнувала Запорозьку Січ, але й наказала саме "наименование Сеч и запорожских казаков отдать на вечное забвение". Ця подія свідчиї про високу національну свідомість Григорія Сковороди і йог громадянську сміливість. 6)Сатирична пісня 10-та "Всякому місту - звичай и права" -І викривальна галерея типів тогочасного суспільства. Мерзенне, дрібне, з точки зору Г. Сковороди, життя людей, він спостерігає. Панські Петро для чинів тре кутки, Федір купець обдурити прудкий. Той зводить дім свій на моднийманір,Інший гендлює, візьми перевір, - Антитеза, протиставлення цьому -високі моральні ідеал автора: світлий розум і чиста совість. В мене ж турботи тільки одні, Щоб з ясним розумом вмертимені.Знаю, що смерть, як коса замашна, Навіть царя не обійде вона, Байдуже смерті мужик то чи цар, Все пожере, як солому пожар. Хто ж бо зневажить страшну її сталь? Той, в кого совість, як чистий кришталь. Цей твір набув великої популярності серед людей, став наї ною піснею. Дещо в переробленому вигляді її використав у "Ната. Полтавці" Іван Котляревський. - Близькою до 10-ї пісні і поезії "De Libertade" є пісня 9-1 "Свій смисл усяка голова трима", де Сковорода утверджує як свц морально-етичний ідеал перш за все волю. Мені ж свобода лиш одна вабна І безпечальна, і препроста путь, Бо мірка у житті це основна, З'єднає коло циркуль мій отут. Читайте також:
|
||||||||
|