МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Шляхами пізнання.99 шстопада 1722 р. в селі Чорнухах на Полтавщині в сім'їкозака народився Григорій Савович Сковорода. 1734-1750 рр-~~ навчається у Києво-Могилянській академії. 1750 р. ~ виїжджає за кордон у складі Токайської комісії: Німеччина, Польща, Італія, Австрія. 1753 Р. ~ повернувся в Україну, працює викладачем піїтики в Переяславському колегіумі. 1754-1759 рр ~ домашній учительу поміщика Степана Тамари (село Каврай на Переяславщині). 1759-1769 pp. ~ викладає поетику,згодом етику в Харківському колегіумі. З 1769 p. Сковорода веде мандрівне життя, здобувнадзвичайнупопулярність в Україні. "Кроки цього вічного мандрівцілуноювідбилися в віках". Максим Рильський. 9 листопада 1794 р. в селі Пан-Іванівка (тепер Сковородинівка)наХарківщині Григорій Сковорода помер. Згідно з його заповітом на надгробку зроблено напис: "Мир ловил меня, но не поймал". Григорій Сковорода - визначний український філософ-гуманіст, письменник, енциклопедичне освічена людина свого часу. 2. Літературна спадщина Г. Сковороди - це збірка поезії "Сад божественних пісень" (ЗО творів), написана в основному в Кавраї, і збірка "Байки харківські" (ЗО байок). 3. Філософська поезія "Саду божественних пісень" - це роздуми над змістом і суттю життя, взаєминамиміж людьми,міжприродою і людиною. а) Воля - найвища цінність суспільства. Своїм життям Сковорода підтвердив цю думку: він жив, як навчав.Поезія "DeLibertade" - невеликий гімн волі. Що є свобода? Добро в нійякеє? Кажуть, неначе воно золотеє? Ні ж бо, не злотне: зрівнявшивсе злото, Проти свободи воно липі болото. О, якби в дурні мені не пошитись, Щоб без свободи не міг я лишитись. Слава навіки буде з тобою, Вольності отче, Богдане-герою! Поет порівнює волю із золотом і твердить, що воно супроти! волі - болото, позбутися свободи - значить пошитися в дурні, ідеалі волі для нього - батько вольності, великий гетьман України Богдан! Хмельницький. Треба також врахувати, що поет згадує це слави ім'я у такому контексті у ті часи, коли Катерина II не лищ зруйнувала Запорозьку Січ, але й наказала саме "наименование Сеч и запорожских казаков отдать на вечное забвение". Ця подія свідчиї про високу національну свідомість Григорія Сковороди і йог громадянську сміливість. 6)Сатирична пісня 10-та "Всякому місту - звичай и права" -І викривальна галерея типів тогочасного суспільства. Мерзенне, дрібне, з точки зору Г. Сковороди, життя людей, він спостерігає. Панські Петро для чинів тре кутки, Федір купець обдурити прудкий. Той зводить дім свій на моднийманір,Інший гендлює, візьми перевір, - Антитеза, протиставлення цьому -високі моральні ідеал автора: світлий розум і чиста совість. В мене ж турботи тільки одні, Щоб з ясним розумом вмертимені.Знаю, що смерть, як коса замашна, Навіть царя не обійде вона, Байдуже смерті мужик то чи цар, Все пожере, як солому пожар. Хто ж бо зневажить страшну її сталь? Той, в кого совість, як чистий кришталь. Цей твір набув великої популярності серед людей, став наї ною піснею. Дещо в переробленому вигляді її використав у "Ната. Полтавці" Іван Котляревський. - Близькою до 10-ї пісні і поезії "De Libertade" є пісня 9-1 "Свій смисл усяка голова трима", де Сковорода утверджує як свц морально-етичний ідеал перш за все волю. Мені ж свобода лиш одна вабна І безпечальна, і препроста путь, Бо мірка у житті це основна, З'єднає коло циркуль мій отут. Читайте також:
|
||||||||
|