Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Україна в житті і літературній діяльності талановитої й енергійної російської письменниці.

Терен колючий в рідній стороні

Коротка тематична характеристика поезії.

а) Звернення до трагічних тем історії України у збірці "До­світки":

- Страшна поразка козацтва, очолюваного Северином Нали­вайком, у битві з польсько-шляхетським військом 1596 p. (пое.-ія "Солониця");

- повстання "сіроми убогої" під проводом Павлюка 1637 p. (поезія "Кумейки"): ,

Нехай знають на сім світі,

Як ми погибали '

І, гинучи, свою правду

Кров'ю записали. J

б)Тема художнього звучання, рідного слова у збірці "Хуторі|

поезія": І

- кобза - "наша одрада єдина" - символ творчості, невмирущої^ духу України (вірш "До кобзи"); і'

- рідне слово, пророча поезія - вищий суддя над тими переверт! нями, які "продавали за маєтки волю" (поезія "Рідне слово"); '<

- гірке картання минулого і сучасного народу, "Єдиний скарб | тебе - рідна мова" (поетичне послання "До рідного народу"). ;

в)Роздуми про потребу великої праці для духовного' матеріального розвою України у збірці "Дзвін" - одній з вершин української поезії:

- заклик до розгортання культурницької діяльності (поезія "Заспів");

- розуміння своєї поетичної і наукової місії як постійної, невсипущої роботи (вірш "Піонер"): *

Я не поет і не історик, ні! J Я піонер з сокирою важкою: Ц

88 9

Вирубую трудящою рукою.

Пантелеймон Куліш створив також багато поем: "Настуся", "Маруся Богуславка", "Великі проводи", "Магомет і Хадиза", "Гпицько Сковорода", історичні драми "Байда, князь Вишневецький", "Петро Сагайдачний" "Цар Наливай" і багато інших творів.

7. "Куліш - перша звізда в нашому письменстві, великий •яавець народної мови, а притім добрий знавець язиків та літератур європейських народів". Іван Франт.

"Тепер починається третя хвиля вивчення і видання спадщини одного з найпродуктивніших будителів національної самосвідомості українців, послідовного, хоча й суперечливого, бо ж був на цій дорозі одним із перших, осмислювача національної і соціальної долі українських народу, розбудовника його мови і культури, палкого прихильника справедливих міжнаціональних взаємин, високої культури людського співжиття, гармонійної взаємодії цивілізації і природного середовища, моралі і технічного прогресу, національної самобутності і загальнолюдських гуманістичних цінностей." Микола Жулинський.

Тема 9. Марко Вовчок (Марія Олександрівна Вілінсь-ка) та її українські твори.

22 грудня 1833 р. в маєтку Скатерининське Єлецького повіту Орловської губернії у дворянській сім'ї народилася Марія Олександрівна Вілінська, після 12 літ протягом трьох років виховувалась у харківському пансіоні.

1851 р. - одружилася з Панасом Марковичем, відомим українським етнографом, фольклористом, який за участь у Кирило-Мефо-діївському братстві був висланий до Орла, переїхала в Україну (Чернігів, Київ, Немирів). Російський письменник М. Лесков писав:

"...її розвиток цілком належить її чудовому чоловікові, якого я дуже добре знав".

1857 р. видає першукнигу "Народних оповідань" у Петербурзі,ч друкарні П. Куліша.

1859р. - переїхала доПетербурга, познаймилась з Т.Г. Шевченком.

185')-1867-1878 pp. - живе за кордоном (Лондон, Париж, Рим та

8!)

інших містах), у Петербурзі надрукована повість "ІнститиіиЛ з посвятою Т.Г. Шевченку.

1862р. - видано другу книгу "Народних оповідань". уЯ 1878 p. - друге заміжжя, виїхала з Петербурга. U 10 серпня 1907 p. - письменниця померла у м. Нальчикуна КавкЯр

2. Жінка-страдниця - головний, збірний образ першої книг, "Народних оповідань ".

«Оповідання - невеликийза обсягом розповідний художній твір, у якому йдеться про одну або кілька подій у житті одніґ людини (іноді кількох).

а) Страдницьке життя вільної козачки Олесі, яка вийшла заміж за кріпака Івана Золотаренка (оповідання "Козачка").

б) Трагічна доля юної матері-кріпачки, дитина якої, напоєна

маком, заснула навіки, бо матір погнали на панщину (оповідання "Горпина").

в) Передчасно зів'яла дівчина-квітка (оповідання "Одарка").

3. Продовження теми життя українських селян у другій книзі "Народних оповідань ".

а) Рекрутчина - жахлива потвора, яка пожирає молоді життя (оповідання "Два сини").

б) Новий тип жінки-кріпачки, здатної до протесту, до відстою­вання занапащених прав на волю (оповідання "Ледащиця").

4. "Інститутка" - перша соціальна повість в українській літературі.

Повість - розповідний художній твір, що і за своїм обсягом, і за широтою охоплення життєвих явищ, і за глибиною їх розкриття займає місце між оповіданням і романом. Більш розгорнутий сюжет, ширше охоплення подій із життя головного персонажа, більша кількість другорядних персонажів, їхня повніша характеристика, наявність значних описів відрізняють повість від оповідання. У порівнянні з романом у повісті менше персонажів, однолінійний сюжет, а перехрещення самостійних сюжетних ліній буває дуже рідко.

а)Класично прозора композиція повісті: di| експозиція (знайомство з оповідачкою кріпачкоюУстиною,|Илагідним характером, благородним внутрішнім світом); Ц

зав'язка (приїзд молодої панночки до маєтку,Устина в понЩївках); Д

розвиток дії (заміжжя панночки і покоївки - дівчат-ровесницід від'їзд до маєтку пана); '||

мінація (побиття панночкою кріпачок, Прокіп зупиняє її чрі-pHV над головою дружини: "Годі, пані, годі... Цього вже

rkV^V, ЗЛ^11"' J

р буде! Годі'");

зв'язка (Прокопа віддають у солдати, Устина йде в місто в

наймички) „


Читайте також:

  1. I. Україна з найдавніших часів до початку XX ст.
  2. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  7. Автоматизація метрологічної діяльності
  8. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  9. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  12. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини




Переглядів: 741

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роману. | Життя, позначене працею.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.