Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Система забезпечення безпеки руху поїздів, охорона праці на залізничному транспорті .

Самостійна робота № 12

 

 

1. Комплексне управління безпекою руху поїздів на залізницях України здійснює Укрзалізниця на підставі Положення про систему управління безпекою руху поїздів у Державній адміністрації залізничного транспорту та зв’язку України № 818 від 14.09.2004р. Залізниці та інші підприємства Укрзалізниці на основі цього Положення розробляють положення про систему управління безпекою руху поїздів на підприємствах, згідно з якими цю роботу на підприємстві забезпечує його керівник.

Система управління безпекою руху поїздів передбачає підготовку, прийняття і реалізацію організаційних, управлінських та технічних рішень з метою забезпечення безпеки руху, збереження життя і здоров’я людей, майна ,навколишнього природного середовища, а також виявлення на оцінку факторів, які впливають на рівень безпеки.

Система управління безпекою руху поїздів передбачає формування відповідної структури в Укрзалізниці, управліннях залізниць, лінійних підприємствах та їх підрозділах. Найважливішим органом у цій структурі є Головне управління безпеки руху та екології, яке безпосередньо підпорядковане Генеральному директору Укрзалізниці. Головне управління безпеки руху та екології очолює головний ревізор з безпеки руху поїздів і автотранспорту Укрзалізниці (ЦРБ).

В процесі виконання своїх повноважень Головне управління безпеки руху та екології координує і контролює діяльність головних управлінь Укрзалізниці, залізниць, підприємств та структурних підрозділів залізничного транспорту з питань безпеки руху поїздів і автотранспорту та екологічної безпеки, забезпечує методичне керівництво апаратом Головних ревізорів з безпеки руху залізниць та дільниць залізниць.

Контроль за безпекою руху поїздів здійснюється шляхом організації профілактичної роботи, проведення технічних ревізій, контрольних та раптових перевірок.

Комплексні перевірки – це всебічна ретельна ревізія стану безпеки руху на підприємстві; здійснюється за графіком, затвердженим Укрзалізницею, спеціальною комісією за участю представників органів управління на нагляду. Позачергові комплексні перевірки проводяться у разі погіршення стану безпеки руху та за фактом катастроф і аварій. За результатами перевірок складається акт встановленої форми.

Цільові перевірки – це перевірки на об’єктах, підприємствах, організаціях стану конкретних питань безпеки руху; здійснюються працівниками служб безпеки руху, ревізорським апаратом протягом робочого дня або декількох днів. Результати перевірок також оформлюються актом.

Результати технічних ревізій і перевірок структурних підрозділів мають бути розглянуті в колективах структурних підрозділів та в службах залізниці.

2. Порушення вимог ПТЕ, Інструкцій та інших нормативних документів з безпеки руху поїздів можуть призвести до:

· транспортних подій – ценаслідки порушень безпеки руху, що виникли при русі рухомого складу;

· надзвичайних ситуацій – порушення нормальних умов і життя і діяльності людей, спричиненою транспортною подією…;

· катастроф – транспортні події з тяжкими наслідками, що призвели до зіткнення пасажирських або вантажних поїздів, внаслідок чого одна і більше людина загинула або травмовано шість і більше людей…;

· аварій – транспортні події, що призвели до зіткнення пасажирських або вантажних поїздів, у результаті яких від одного до п’яти чоловік та травмовано і пошкоджено рухомий склад до ступеня вилучення його з інвентарного парку в кількості до трьох одиниць;

· серйозний інцидент – транспортна поді, що виникла під час руху рухомого складу, яка могла призвести до аварії і рухомий склад пошкоджений до ступеня капітального ремонту;

· інцидент – транспортна подія, що виникла під час руху рухомого складу, але не закінчилась серйозним інцидентом;

· порушення – транспортна подія, що виникла під час руху рухомого складу, але не закінчилася інцидентом.

Службове розслідування транспортних подій проводять керівники залізниць,служб залізниць, дирекцій залізничних перевезень, структурних підрозділів. Для розслідування катастроф, аварій начальником залізниці призначається постійна діюча комісія, до складу якої входять заступники начальника залізниці - Головний ревізор з безпеки руху поїздів, начальники служб, начальники дирекції залізничних перевезень, , фахівці Головних управлінь залізниці. Очолює розслідування начальник залізниці.

Після з’ясування причин катастрофи, аварії, визначення винних правників і встановлення ступеня пошкодження колії, споруд і рухомого складу начальником дирекції залізничних перевезень складається акт службового розслідування форми РБУ-1, який затверджується начальником залізниці. На підставі актів РБУ-1 в апараті безпеки руху залізниці складається облікова картка форми РБУ-6. При розслідуванні інцидентів та порушень складаються акти службового розслідування форми РБУ-3, які заносяться до книги обліку транспортних подій форми РБУ-7.

3. Причиною пожеж на залізничному транспорті може бути необережне поводження з вогнем, технічна несправність машин і енергетичного обладнання, порушення правил перевезення і зберігання небезпечних і легкогорючих вантажів, недогляд за приладами опалення та їх несправність , коротке замикання і перевантаження електропроводки, порушення правил пожежної безпеки при вогневих роботах тощо.

Організація протипожежного захисту на залізничному транспорті покладається на воєнізовану охорону Укрзалізниці. Управління і служби воєнізованої охорони організують і проводять профілактичні заходи для попередження пожеж та їх ліквідації.

Основною формою профілактичної роботи є пожежно-технічні обстеження. В залежності від характеру і призначення вони бувають основними, контрольними і оперативними. Основні обстеження проводять один раз на рік, контрольні – після закінчення термінів, зазначених в актах основного обстеження, оперативні – у разі виникнення надзвичайних обставин. Ці обстеження проводить комісія, яка призначається керівником підприємства. Результати обстежень оформляються актом встановленої форми.

Контроль за дотриманням на підприємствах протипожежних норм і правил виконують працівники воєнізованої охорони і Держпожнагляду та керівники підприємств.

Гасіння пожеж на транспортних об’єктах і рухомому складі здійснюють пожежні підрозділи воєнізованої охорони залізниць, місцеві підрозділи пожежної охорони районів і населених пунктів. У підпорядкуванні пожежних підрозділів воєнізованої охорони залізниць для гасіння пожеж знаходяться пожежні поїзди, пожежні автомобілі та інша пожежна техніка.

4. Координація аварійно-відбудовних робіт виконується спеціальними аварійно-відбудовними формуваннями, здійснюються оперативним штабом Укрзалізниці. До аварійно-відбудовних і пожежних формувань належать:

· аварійно-польова команда (АПК);

· відбудовний поїзд (ВП);

· пожежний поїзд (ПП).

Відбудовний поїзд – залізничний состав, призначений для ліквідації наслідків катастроф, аварій , зіткнень і сходження рухомого складу, відновлення колі, контактної мережі при стихійних явищах, а також надання першої допомоги потерпілим. У складі відбудовного поїзда має бути вантажопідйомний кран на залізничному ходу (100 т), вагон-елетростанція, вагони-платформи з матеріалами і обладнанням, вагон-комора з інструментами і матеріалами, протипожежним інвентарем і обладнанням, санітарний вагон, пасажирський вагон.

Пожежний поїзд – залізничний состав, призначений для гасіння пожеж на залізниці, для ліквідації наслідків стихійних природних явищ. Залежно від технічної характеристики і складу пожежні поїзди поділяються:

- універсальний пожежний поїзд – формується з п’яти вагонів : пасажирський вагон для проїзду бригад, вагон для розміщення насосних установок, електростанції, спеціальних засобів пожежогасіння, дві чотиривісні цистерни для води, критий вагон-гараж для розміщення пожежного автомобіля;

- поїзд першої категорії – пасажирський вагон для особового складу, вагон-платформа з насосними установками, двох вагонів-цистерн із запасом води і вагон-гараж;

- поїзд другої категорії – пасажирський вагон і двох цистерн з водою.

Відбудовні і пожежні поїзди дислокуються на великих сортувальних і дільничних станціях, де знаходиться робочий парк локомотивів. Мають знаходитися в постійній готовності. До місця визову поїзд відправляється за наказом чергового поїзного диспетчера не пізніше 1- хвилин після повідомлення начальника поїзда про готовність до відправлення. Під ці поїзди мають надаватися тепловози поїзного парку.

5. Охорона праці – це система законодавчих, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних заходів для створення умов особистої безпеки, збереження здоров’я і працездатності працівників у процесі праці.

Колективний договір – двостороння угода між трудовим колективом, який представляє, як правило, профспілковий комітет, і адміністрацію підприємства або організації в особі його керівника. Договір встановлює взаємні обов’язки сторін щодо удосконалення організації виробництва і праці, впровадження нової техніки і технології, покращення умов праці, підвищення кваліфікації та підготовки кадрів безпосередньо на виробництві.

Трудовий договір – це письмова угода, за якою робітник чи службовець зобов’язується виконувати роботу певного фаху, кваліфікації або посади з підпорядкуванням внутрішньому трудовому розпорядку. Адміністрація за цією угодою зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови, передбачені законодавством про працю, колективним договором і за погодженням сторін.

Необхідною умовою укладання трудового договору є визначення конкретного місця роботи, характеру і змісту трудової діяльності.

Адміністрація підприємства, установи чи організації зобов’язана правильно організувати працю робітників і службовців, створити необхідні умови для продуктивної праці .

Особливе місце в трудовому законодавстві посідає дисципліна праці. Дисципліна забезпечується заохоченням за сумлінну працю або стягненням.

6.Безпосередньо питаннями організації охорони праці на залізничному транспорті займаються в Укрзалізниці Головне управління охорони та організації праці (ЦТЗБ), відповідні служби в управліннях залізниць, відділи і кабінети охорони праці на підприємствах та станціях.

Нагляд і контроль за виконанням вимог охорони праці здійснюють спеціальні державні органи та профспілкові інспекції, які в своїй діяльності не залежать від адміністрації підприємств та вищих відомчих органів.

На підприємствах залізничного транспорту застосовуються методи триступеневого контролю за станом охорони праці.

На першому ступені керівник зміни, майстер чи бригадир разом з громадським інспектором з охорони праці цеху на початку робочого дня чи зміни перевіряють стан працівників, їх спецодяг, підготовку робочих місць, справність обладнання, роботу вентиляції, освітлення тощо. Виявлені недоліки повинні негайно усуватися до початку роботи. Недоліки, які потребують часу для ліквідації, заносяться журнал ступеневого контролю з визначенням термінів для їх усунення.

На другому ступені майстер цеху, начальник дільниці, інженер з охорони праці разом з громадським інспектором охорони праці та головою профспілки один раз на тиждень або декаду (10 днів) комісійно перевіряють стан охорони праці в цеху, дільниці чи і в іншому виробничому підрозділі. Перевіряється документація з охорони праці. Виявлені недоліки заносяться в журнал ступеневого контролю із зазначенням терміну усунення і відповідальності виконавців.

На третьому ступені контролю керівник підприємства, інженер з охорони праці разом із представником комітету профспілки один раз на місяць проводять повну перевірку стану охорони праці на підприємстві. Виявлені недоліки реєструються в журналі ступеневого контролю, результати перевірки розглядаються на нараді у керівника підприємства, рішення оформляють протоколом, керівник видає відповідний наказ.

За стан та виконання заходів охорони праці посадові особи несуть сувору відповідальність, яка залежить від масштабів порушень і особистої вини керівника:

- громадська - визначається товариськими судами;

- дисциплінарна – визначається наказом адміністрації (зауваження, догана, переведення на нижче оплачувану звільнення з роботи);

- адміністративна – відповідальність посадових осіб або працівників у вигляді штрафів;

- матеріальна – компенсація збитків з вини посадової особи за рішенням суду;

- кримінальна – визначається кримінальним кодексом, коли порушення мають кримінальний характер.

В процесі роботи проводяться інструктажі:

- вступний інструктаж ознайомлює працівника із загальними положеннями з охорони праці, умовами праці, проводиться при оформленні на роботу;

- первинний інструктаж на робочому місці проводиться в перший день роботи з метою ознайомлення з умовами на робочому місці;

- стажування – передбачається для працівників, які мають відповідну кваліфікацію, перед початком самостійної роботи;

- періодичний інструктаж проводиться на робочому місці для періодичного закріплення знань (не рідше 1 разу на тиждень);

- позаплановий інструктаж проводиться на робочому місці при введенні в дію нових нормативних актів;

- цільовий інструктаж проводиться з робітниками при виконанні певних разових робіт, при проведенні екскурсій на підприємстві;

- періодичні заняття з охорони праці проводяться при запровадженні нової техніки і технології.

- первинна перевірка знань проводиться комісією після вступного та первинного інструктажів на робочому місці;

- періодична перевірка знань проводиться після періодичних занять з охорони праці або самопідготовки за визначеним планом.

- позачергові перевірки знань проводяться з працівниками, які мають перерву у роботі більше трьох місяців.

7. Залізничні колії належать до небезпечної зони; при перебуванні на коліях і поблизу них необхідно постійно знаходитися в стані пильності і обережності; особливо обережним потрібно бути вночі, в сутінках і негоду.

Переходити колії треба в спеціально встановлених для цього місцях, обладнаних настилом і позначеними покажчиками «перехід через колії». У нічний час ці місця мають освітлюватися. Категорично забороняється переходити колії в районі стрілочних переводів. В усіх випадках колію слід переходити тільки під прямим кутом. Не можна наступати на головки рейок. Забороняється перебігати колію перед поїздом, що наближається. Колії, які зайняті рухомим складом, обходять на відстані не менше 5 м.

Станційним працівникам при виконанні службових обов’язків дозволяється обходити вагони і локомотиви на відстані не менше 3 м, а якщо вони стоять окремими групами – проходити посередині проміжку між вагонами на відстані між вагонами не менше 10 м.

Проходити уздовж колій дозволяється спеціально встановленими і позначеними маршрутами службових проходів.

Забороняється сходити з вагонів при русі поїзда.

На електрифікованих лініях залізниць забороняється підніматися на дах вагону, локомотиву, навантажувати і розвантажувати відкритий рухомий склад, торкатися і наближатися на відстань меншу ніж 2 м до проводів, які знаходяться під високою напругою.

Всі працівники залізничного транспорту повинні строго дотримуватися правил з охорони праці і техніки безпеки та вміти надавати першу долікарські допомогу особам, що потерпіли від небезпечних і шкідливих факторів, нещасного випадку на виробництві, професійної захворюваності.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  3. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  4. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  5. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  6. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  7. II.1 Програмне забезпечення
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  11. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  12. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи




Переглядів: 3687

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ознайомлення із структурою управління, технічним оснащенням та технологією метрополітену. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.