МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Вплив дорослих на розвиток особистості дошкільника.Умови розвитку дошкільника суттєво відрізняються від умов попереднього вікового етапу. Значно підвищуються вимоги дорослих до його поведінки. Основний вплив дорослих на розвиток особистості дитини полягає в організації засвоєння нею моральних норм, що регулюють поведінку людей у суспільстві. Вона оволодіває цими моральними нормами під впливом зразків поведінки близький людей; людей, яких поважають, про кого схвально говорять, авторитетних однолітків, персонажів казок, мультфільмів та ін, Вирішальними в освоєнні зразків поведінки є оцінки, які дають. дорослим, дітям, персонажам казок, фільмів, розповідей люди, думка яких для дитини найавторитетніша. У молодшому дошкільному віці діти засвоюють правила, що стосуються культурно-гігієнічних навичок, дотримання режиму, поводження з іграшками. У середньому й особливо старшому дошкільному віці надто важливим є засвоєння правил взаємин з іншими дітьми. Найвідчутніше впливає на формування особистості підростаючої людини сімейне мікросередовище. За демократичної форми сімейного впливу дорослі намагаються на рівних контактувати з дитиною, довіряють їй, поважають її думку, роз'яснюють прийняті у сім'ї правила, змістовно відповідають на дитячі питання тощо. Діти з демократичних сімей частіше виявляють схильність і прагнення до творчості, ініціативність, лідерські якості, нонконформізм (неприйняття пристосовництва), адекватну емоційність у соціальних взаєминах. Використання багатьох обмежень щодо дітей передбачає авторитарна форма сімейного впливу. Батьки-диктатори дбають про непохитність власного авторитету, неухильне підкорення дітей їх волі, до мінімуму зводять спілкування з метою пояснення правил поведінки тощо. Дорослим членам сім'ї слід створювати сприятливу атмосферу для психічного розвитку дитини, вихователю — бути помічником у цьому нелегкому процесі. 3. Роль однолітків у розвитку особистості дошкільника. У дошкільному віці у дитини виникають складні та різноманітні стосунки з однолітками, які значною мірою впливають на становлення її особистості. Спілкування і спільна діяльність з ними вправляють її у правильних учинках, необхідних для розуміння норм поведінки. Вплив дитячого оточення на розвиток особистості дітей, засвоєння ними норм поведінки забезпечує також колективна думка. У 4—5 років діти підкоряються думці більшості, виявляють конформність, яка суттєво знижується у 6-річних дітей. Дорослі й однолітки впливають на дитину у процесі діяльності. Розвитку особистості дитини сприяють продуктивні види діяльності, виконання трудових і навчальних завдань, однак найважливіше значення має гра.
Читайте також:
|
||||||||
|