МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Місце розробки стратегій у процесі стратегічного управління підприємствомПроцес розробки стратегій підприємства Тема 4
4.1 Місце розробки стратегій у процесі стратегічного управління підприємством 4.2 Стратегічні установки і стратегічні орієнтири підприємства 4.3 Стратегічний аналіз у процесі розробки стратегій 4.4 Стратегічний вибір
Розробка стратегії є однією з найважливіших складових стратегічного управління підприємства, оскільки забезпечує керівництву засіб формування стратегічної поведінки на довготривалу перспективу і дає основу для прийняття поточних рішень. У широкому значенні розробка стратегії підприємства ототожнюється з етапом стратегічного планування і розглядає широкий спектр питань, пов’язаних з вибором стратегічних орієнтирів підприємства і цілеполяганням, стратегічним аналізом, розробкою стратегічних альтернатив і стратегічним вибором. У вузькому розумінніпід розробкою стратегії мається на увазі її безпосередня розробка, що включає в себе генерацію стратегічних альтернатив, їх оцінку і вибір оптимальної стратегії підприємства. Однак розглядати розробку стратегічних альтернатив і вибір стратегій відокремлено від процедур цілеполягання і стратегічного аналізу неможливо, оскільки стратегії підприємства розробляються для досягнення його місії і стратегічних цілей на основі всебічного стратегічного аналізу суттєвих умов діяльності підприємства. Таким чином, під розробкою стратегій підприємства слід розуміти процес створення і підтримки стратегічної відповідності між стратегічними орієнтирами підприємства та його стратегічним потенціалом, що передбачає набір процедур, дій і рішень, які призводять до вибору стратегії підприємства. Відповідно у процесі розробки стратегії підприємства доцільно виділяти 3 стадії (рис. 4.1): Ø визначення стратегічних орієнтирів підприємства, що передбачає формування стратегічного бачення, перегляд місії і розробку стратегічних цілей; Ø проведення стратегічного аналізу зовнішніх і внутрішніх умов діяльності підприємства; Ø стратегічний вибір, що передбачає генерацію стратегічних альтернатив, їх оцінку та вибір найбільш оптимальної з них. Слід зауважити, що для підприємств, що давно діють на ринку і достеменно відомі з умовами свого функціонування, процес розробки стратегій доцільно починати з визначення (перегляду) місії і напрямків розвитку, які після проведення стратегічного аналізу можуть коригуватися. А для нових підприємств чи підприємств, що прагнуть суттєвих змін (наприклад, диверсифікації діяльності), початковим етапом повинен бути стратегічний аналіз, на основі якого формулюватимуться його стратегічні установки.
Рис. 4.1 – Процес розробки стратегії підприємства
В сучасній теорії існує значна кількість методів і підходів до розробки стратегій підприємства: керівництво підприємства може розробляти стратегії інтуїтивно або раціонально, засновуючись на результатах стратегічного аналізу; може одноосібно приймати рішення щодо вибору тієї або іншої стратегії, або залучати до цього процесу інших працівників підприємства (табл. 4.1). Таблиця 4.1. – Підходи і методи розробки стратегій
Продовження табл. 4.1
В практиці підприємств можуть застосовуватися будь-які з існуючих підходів і методів, їх проміжні варіанти або сполучення декількох з них. Вибір того або іншого методу не тільки залежить від особистості керівника-стратега, його здібностей і досвіду роботу, але і визначається також умовами ситуації, в якій функціонує підприємство.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|