МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Планування реалізації стратегій
Виконання стратегії передбачає її перетворення на конкретні тактичні дії, а після цього на результати. Планування реалізації стратегії є логічним етапом продовження стратегічного планування, і поєднуючою ланкою між розробкою стратегій та їх безпосереднім втіленням у життя. Планування реалізації стратегій передбачає здійснення наступних процедур: розробка стратегічного і тактичного плану; розподіл необхідних для цього ресурсів та відповідальності; розробка системи програм і проектів за кожним напрямком стратегічного розвитку. Розробка стратегічного плану підприємства. Основним документом реалізації стратегій підприємства є стратегічний план. Стратегічний план підприємства повинен мати складну внутрішню структуру, що відображає його багатоцільовий характер діяльності і відповідає змісту стратегічного набору (рис. 6.4).
Рис. 6.4 – Складові стратегічного плану підприємства Стратегічний план підприємства складається із загального стратегічного плану розвитку (найбільший термін планування), стратегічного плану щодо ведення конкурентної боротьби, стратегічних планів розвитку окремих товарів, ринків або стратегічних зон господарювання (СЗГ), а також стратегічних планів розвитку окремих функціональних зон підприємства – стратегічного маркетингового плану, стратегічного фінансового плану, стратегічного плану інновацій і т.д. При розробці стратегічних планів здійснюється «начинка стратегій, що передбачає виконання таких дій: · визначення пріоритетності стратегій, їх співвідношення; · розробка комплексу проактивнихї і адаптивних заходів з реалізації стратегій; · визначення обсягу і виду необхідних ресурсів; · розподіл ресурсів; · розподіл відповідальності за виконання заходів з реалізації стратегій. Стратегічний план розробляється за визначеною формою (табл. 6.1), і визначає комплекс проблем, які можна розв’язати у плановому періоді. Стратегічний план повинен мати адаптивний характер і бути адекватним зовнішнім умовам функціонування підприємства, що постійно змінюються. Саме для цього у стратегічному плані передбачається розробка заходів і дій на непередбачені обставини. Однак в ході їх формулювання не можна передбачити всі несподіванки, тобто стратегічний план має певну „зону невизначеності”. Таблиця 6.1 – Форма стратегічного плану підприємства
Розробка тактичного плану. Інструментом реалізації стратегічного плану є тактичний план. Тактичний план відрізняється від стратегічного строками планування, обмежуючись діями на найближчий рік, тобто тактичні плани для реалізації стратегій розробляються щороку. Плани розвитку функціональних зон виступатимуть тактичними планами по відношенню до стратегічних планів розвитку товарів, ринків, СЗГ, загального стратегічного плану підприємства, а по відношенню до окремо взятого функціонального підрозділу це будуть стратегічні плани, які вимагатимуть розробки відповідних тактичних планів для конкретизації дій на найближчий рік. Тактичний план розробляється за аналогічною формою, однак при розробці на рівні підрозділу може використовуватися спрощена форма, що враховує конкретні тактичні заходи на найближчий рік, строки їх виконання, відповідальних, а також необхідні види ресурсів. Тактичний план, як і стратегічний, повинен мати адаптивний характер, тобто передбачати розробку дій на непередбачені обставини. Складність структури стратегічного плану обумовлює необхідність формування системи планів, проектів і програм. Програма, на відміну від стратегічного і тактичного плану присвячена вирішенню єдиної проблеми. Проект відрізняється від програм, орієнтованих на досягнення цілей розвитку, орієнтацією на цілі досягнення або створення. Як правило, методи розробки стратегічних і тактичних планів визначаються методами розробки стратегій підприємства: „згори донизу” (централізований) та „знизу догори” (децентралізований). При використанні методу „згори донизу” у підприємстві спочатку вищим керівництвом розробляється загальний стратегічний план його розвитку, в якому визначаються пріоритетні бізнес-напрямки, за якими розвиватиметься підприємство у довгостроковій перспективі. З урахуванням загального стратегічного плану керівники окремих бізнес-напрямків розробляють стратегічні плани розвитку своїх бізнес-одиниць. В свою чергу ці плани є основою для розробки стратегічних планів розвитку окремих функціональних зон керівниками відповідних відділів. При використанні методу „знизу догори” стратегічні плани розробляються керівниками окремих стратегічних бізнес-одиниць, окремих функціональних підрозділів а загальний стратегічний план розвитку підприємства складається з усіх цих планів, узгоджених між собою. Більш доцільним є раціональне сполучення названих методів – інтерактивний метод. При цьому підході керівники стратегічних бізнес-напрямків або стратегічних бізнес-одиниць розробляють стратегічні плани для їх розвитку з урахуванням прийнятої у підприємстві стратегії. Ці плани узгоджуються між собою, координуються ресурси і зусилля, необхідні для їх виконання, поєднуються у єдиний стратегічний план, який затверджується вищим керівництвом. На основі отриманого скоординованого стратегічного плану розробляються стратегічні функціональні плани окремими підрозділами, які представляють собою засоби для реалізації стратегічних планів розвитку окремих напрямків бізнесу, і по відношенню до них є тактичними. По відношенню до окремих функціональних підрозділів вони є стратегічними і вимагають ще розробки тактичних планів. За визначеними у стратегічному і тактичному плані напрямками розвитку підприємства розподіляються необхідні ресурси і зусилля працівників. На розподіл і перерозподіл ресурсів і відповідальності між планами, програмами і проектами впливає ряд факторів (рис. 6.5). Необхідність у перерозподілі ресурсів виявляється в разі, якщо не досягаються стратегічні цілі розвитку підприємства, змінюються стратегії і стратегічні пріоритети його розвитку або суттєво змінюються умови діяльності підприємства. Аналіз можливого успіху реалізації стратегій підприємстваздійснюється не тільки для того, щоб визначити цей успіх, але і для того, щоб визначити можливі методи реалізації стратегій, спроможні привести до більшого успіху у кожній ситуації. Реалізація стратегій залежить від ступеня розуміння керівником потреб і можливостей працівників брати участь у ній і від ступеня розуміння виконавцями сутності стратегічних змін. Співвідношення цих двох параметрів дозволяє визначити успіх впровадження стратегій (рис. 6.6).
Рис. 6.5 – Фактори, які слід враховувати підприємствам при розподілі та перерозподілі ресурсів і відповідальності
Рис. 6.6 – Матриця визначення успіху впровадження стратегій
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|