МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||
Зачитування вчителем уривка з листа Максима Рильського до Михайла Стельмаха.Перша 30-хвилинка І. Організаційна частина. ІІ. Вступне слово вчителя. 1.Сьогодні ми продовжуємо літературну мандрівку далекими минулими часами. Ми вже побували в руському селі Тухля, яке розташоване в долині Карпатських гір, переймалися долею маленького Тарасика, якому так хотілося вчитися, боліли душею за Павлуся, який визволяв з ясиру свою сестру. На цей раз наша стежина завернула на Вінниччину. Тут народився відомий український письменник Михайло Панасович Стельмах, тут пройшло його дитинство. Дитинство – це земля, з якої виростають дерева людських талантів і характерів. Якими високими й широкими ці дерева не були б, там, у дитинстві, сховане коріння, що живить і тримає їх. 2.Епіграф до уроку, його коментар. Стельмах пише про те, що добре знає. А добре знає він село. Справді знає, і не вірити йому не можна. А художник кінчається там, де перестаєш йому вірити, і починається там, де віриш йому безвідмовно. Максим Рильський «Багато, багато у нас було зустрічей, дорогий Михайле, багато було розмов. Та коли я тепер хочу визначити основну тематику цих розмов, то вона мені уявляється так: життя і література, природа і література, література і правда. Неправду, несправедливість, несправедливість у житті і в літературі Ви сприймаєте як великий біль, біль майже фізичний. Відрив письменника від народу – тяжкий злочин. Людина, якій чужа природа, на Вашу думку, неповноцінна людина. Труд, що перетворює землю, - найбільше на землі щастя. Адже так, Михайле Панасовичу? Ваші романи, що принесли вам заслужену славу, об’єднані благородною ідеєю людяності, яка знаходить свій найвищий вияв у труді. Коли Ви буваєте у мене в гостях у скромному моєму садку, я раджуся з Вами як з ученим-садоводом і великим практиком і неухильно виконую Ваші поради.Ви прекрасно знаєте землю і труд на землі. Ви чудово знаєте те, про що пишете. Ваша творчість – благородна данина народу. Прихильник правди, Ви ненавидите кривду, як безстрашний воїн. Ви вірний син свого народу. Залишайтеся таким, яким Ви є, будьте вірним собі і творіть прекрасне нове». ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. - Кожний урок для учня - це спроба дізнатися про щось нове, відкрити для себе незвідане, невідоме, глибше зазирнути у власну душу. Урок літератури – це можливість стати кращим, досконалішим, добрішим. Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо знайомитися із творчістю М.Стельмаха, зокрема уривками його повісті «Гуси-лебеді летять». - Завдання, які необхідно розв’язати в ході уроку:
-пронеповторність художнього стилю М.Стельмаха; -особливості автобіографічної повісті; - звичаї та традиції українського народу ,які описує письменник у повісті; - про роль художніх засобів та елементів фольклору в повісті, - усвідомити поняття «символ»; - розкрити власне розуміння образу гусей-лебедів. - працювати з текстом, аналізувати його фрагменти; -творчо мислити; - грамотно висловлювати свої думки; - виділяти головні епізоди твору; - розвивати словниковий запас.
-рідну літературу, її митців; - найдорожчих людей – батьків та свою родину; - традицій та звичаї українського народу; - природу, домагатися розуміння того, що людина — мудрий друг і охоронець її. Очікувані результати.Учитель знайомить учнів із очікуваними результатами. - Михайло Стельмах. Цікавий, самобутній талант. Один із найвидатніших художників слова. Одночасно – поет і прозаїк, драматург і фольклорист, публіцист і кіносценарист. Жанровий і тематичний діапазон його творчості досить широкий, художня палітра на диво різнобарвна, приваблива. Стиль його письма чарує, полонить читача. У минулому М.Стельмах – учитель-словесник. Художнє бачення світу, уміння тонко проникати в психологію людини, неабиякий природний талант, помножений на досконалу художню майстерність, - усе це забезпечило письменникові успіхи, які привели його на вершину Парнасу. IV. Вивчення нового матеріалу. Читайте також:
|
|||||||||||
|